Heyzann eg trenge hjelp med litt triming

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Janise

Heyzann eg trenge hjelp med litt triming

Post by Janise »

Kan dåkke linka forkjelige produkter av triming??
Skal få Aprilia RS 50 te å gå i 120-140 KM/T på flatå.. trenge mången innspel..
Evje

Post by Evje »

MK SP syl.
Doppler veiv.
Dellorto 28mm forgasser
Større innsug og powerfilter
Trimreed
MK PR Underbody

Da skal du nok klare 125-135 km\t med toppfartsdrev.
Hei
Janise

Post by Janise »

ka nett sia kan eg finna dessa produkta???
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Send en mail til speedoptions og spør de om det samme, siden de folkene som jobber der har _PEILING_

Men så bør det nevnes at de er litt selgerglad, så de gir deg nok ett oppsett som får den til å gå i 120km/t i REEL fart, ikke speedofart.
- Skyt her -
mazor

Post by mazor »

Vil nok ikke anbefale Metrakit SP sylinderen, kjøp noe kvalitet, Hebo , Malossi , Kundo, eller andre gode kvalitetsmerker som har ERFARING når det gjelder sylinderer, har hørt mange dårlige ord om MK SP, feks, 6kompisser av meg har hatt MK SP, ALLE har skjært seg av DUMME grunner, som nicasilbelegningen har flasset av INNI sylinder, skjært seg når han gjekk tom for bensin ;p Anbefaler Malossi Kundo og HEBO
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

Du anbefaler vel hebo etter du prøvde min du? :D
hehe....
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

mazor wrote:Vil nok ikke anbefale Metrakit SP sylinderen, kjøp noe kvalitet, Hebo , Malossi , Kundo, eller andre gode kvalitetsmerker som har ERFARING når det gjelder sylinderer, har hørt mange dårlige ord om MK SP, feks, 6kompisser av meg har hatt MK SP, ALLE har skjært seg av DUMME grunner, som nicasilbelegningen har flasset av INNI sylinder, skjært seg når han gjekk tom for bensin ;p Anbefaler Malossi Kundo og HEBO
Sier meg enig.

Vil også si at 28mm er for stort for Metrakit SP, tenk litt på at 28mm er det samme som står i RS125, som har 34hk, 125ccm og ganske lik effektkurve.
- Skyt her -
Janise

Post by Janise »

Takk ska dåkke ha:)
Evje

Post by Evje »

Skal man først værsting-trimme bruker man stor forgasser så man får den lille effekten som man kan høste inn. Man har jo uansett allerede brukt noen tusen fra før på trim.

Om du vil kan du jo kjøpe Hebo Replica. Det er en ekstremt holdbar sylinder som også yter litt om du har det riktige effektanlegget og en grei forgasser.

Men tenk på at MK SP er en racing-sylinder tett opp mot Hyper-Racing. Er det rart at sylindere skjærer seg? Men om alle vennene dine har skjært dem har dem sikkert rævkjørt dem til de grader. Uanset kvalitet så skjærer ikke en sylinder seg så lett hvis du gir dem godt med olje av høy kvalitet, sørger for god kjøling f. eks med en stor forgasser, kjører dem varme før du straffer så skal den ikke ta kvelden med en gang.

Og husk at jo sprekere sylinderen er i forhold til volumet den har på innsiden jo kjappere slites den ut.
Hei
mazor

Post by mazor »

Evje, Malossi MHR 22hk er KVALITET!!! peiste alt jeg hadde i hele sesongen i fjor, ikke EN skramme i sylinderen, faktisk når jeg tok den når jeg solgte den såg jeg fortsatt honestripene, å de er godt gjort for en hissig sylinder.. å den er hissigere enn Metrakit SP sylinderen...
Dessuten har Metrakit akkurat begynt å produsere sylinderer.... Lite erfaring?
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

Enig med Mazor der.
Husker han kjørte så du skulle tro sylinderen å heile sykkelen skulle hoppe til faen å litt til. Men IKKE FAEN om det skjedde ;)

cOngrattz Malossi 8)
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
mazor

Post by mazor »

kvalitetus =))
Post Reply