æsj

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Hehe, ja.. Det var det jeg tenkte ja :)
Blir vel så jeg ligger godt over fartsgrensa uansett egentlig så,
kjekt å vite :twisted:
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

LordShaft wrote:Ta det med ro folkens! Fotobokser tar ikke mc i norge pr i dag!

For det første. Skiltet henger bak!
For det andre. Det er umulig å identifisere en person ved å bare se øynene og litt av nesen.

Så Alle Mcister. fotobokser er ingen fare....!!!! :wink:
I tillegg til at de ikke registrerer at mcene kjører forbi. Har hørt at det ligger vektmåler i veien, så de blir bare aktive om kjøretøyet er over en viss grense.

Også hørt at mc ikke har stor nok flate til at en boks som er faststilt på ett punkt, klarer å ta deg, men flere ganger jeg har prøvd å spre beina og en arm, for å se om det hjelper - nothing...

Det farligste (for oss, vel og merke) er at vi blir for vant med å kjøre mc om sommeren og ikke tenke på (les: se etter) fotobokser, at vi glemmer det når vi setter oss i bilen igjen... :lol:
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Lenge til jeg begynner å kjøre bil enda, så bør vel
få prøvd å begynne å øve på det i et halvår før jeg
ska kjøre opp til bil :P
hsimpson
MC: YZF R6 Blå/hvit

Post by hsimpson »

Flydude wrote:

For det andre. Det er umulig å identifisere en person ved å bare se øynene og litt av nesen.

I tillegg til at de ikke registrerer at mcene kjører forbi. Har hørt at det ligger vektmåler i veien, så de blir bare aktive om kjøretøyet er over en viss grense.

Også hørt at mc ikke har stor nok flate til at en boks som er faststilt på ett punkt, klarer å ta deg, men flere ganger jeg har prøvd å spre beina og en arm, for å se om det hjelper - nothing...

Det farligste (for oss, vel og merke) er at vi blir for vant med å kjøre mc om sommeren og ikke tenke på (les: se etter) fotobokser, at vi glemmer det når vi setter oss i bilen igjen... :lol:
Tror jeg hadde fått meg en god latter om jeg hadde kjørt bak deg når du flagra med armer og bein forbi fotoboksen....for ett sjukt bilde det hadde blitt :D :D
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

hsimpson wrote:
Flydude wrote:

Tror jeg hadde fått meg en god latter om jeg hadde kjørt bak deg når du flagra med armer og bein forbi fotoboksen....for ett sjukt bilde det hadde blitt :D :D
Haha - har jeg ikke tenkt på :P

Har holdt meg til å gjøre det når jeg ikke har noen rundt meg. Men tenk om det hadde blitt tatt bilde.. Sikkert blitt hengt opp på veggen på det kontoret hvor de sjekker bildene... 8)
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Flydude wrote:

Det finnes mange teorier på dette. Selv har jeg hørt at det er sensorer som tar opp den elektriske spenningen som kjøretøyet avgir.
Hva som er riktig eller ikke er noe uklart! Men skal prøve å komme til buns i dette.

Kjenner litt folk som kjenner litt folk som igjen kjenner tanta som er onkelen til bestekompisen til dama som igjen er søstra til han som skal vite dette :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Helt riktig det du sier om all den slekta der LordShaft, innerst inne er
vi alle familie vet du :)
hsimpson

Post by hsimpson »

"....som igjen kjenner tanta som er onkelen til bestekompisen til dama"

Tanta er onkelen?? Sjuke folk du kjenner :P
Yamaha R6 Blå/hvit
-71 1302
NeoN

Post by NeoN »

Alle med motorsykkel er i slekt ja!

utrolig mange sykler som var ute og kjørte knallhardt i dag, en suzuki tl 1000 som blåste forbi oss i vel 150 på motorveien, første jeg tenkte på var om han kom til å få bot :roll:

Bota ordner seg:D besteforeldre betaler vel 1200, pappa vet jeg ikke enda, og modern betaler resten, så det er i boks :D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Jeg kjenner mange rare personer jeg skal jeg si deg :D
Morra mi er mann og :roll:
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Hehehe sick people know's sick people 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
NeoN

Post by NeoN »

jeg har 2 i slekta som er politi:D så jeg kan samle litt informasjon om det er ønskelig;D
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Det har du helt rett i :D
Noe som skjer hos deg?

EDIT: Ja, gjør det NeoN :D
hsimpson

Post by hsimpson »

LordShaft wrote:Hehehe sick people know's sick people 8)
:D Kunne ikke la være...Fått ut sykkelen i dag? I Oslo har det vært veldig bra vær i dag, så jeg måtte ut litt. Slapp bøter også :D
Yamaha R6 Blå/hvit
-71 1302
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

hørte om en mc sjåfør som stadig passerte en fotoboks (lillehammer) i høy hastighet. der var det jo biler og alt, tror dette var når han kjørte til jobb.. han smatt da forbi biler og var like førnøyd forbi den fotoboksen hver dag.. helt til en dag da noen hadde tipset politiet og dem stod ved fotoboksen og målta han til 156km/t i 80 sone.. :D ...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Post Reply