Vil ikke starte

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
moppen

Vil ikke starte

Post by moppen »

Jeg har kjælet med den vinteren igjennom, også lakkert den. Men da jeg skal starte den for å lytte til den deilige motorlyden fra, zxr750, er det ikke livs tegn. Det er strøm i massevis. Kanskje er det sperredingsen som skal hindre start når sykkelen står i gir som fusker. Men hvor sitter den? Nå skal jeg prøve å helle i sprit for å se om det virker. Ja, ikke i sykkelen, selvfølgelig. Men hvor sitter den helvetes sperrebryteren? :(
Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Trenger litt mer beskrivelse av hvordan den oppfører seg når du forsøker, men det første som slår meg er sure plugger (rens de gamle, eller sett inn nye)
moppen

Vil ikke starte

Post by moppen »

Tenninga kommer på, men det skjer ikke det dugg, når jeg trykker på startknappen. Tydelig kontaktfeil ett eller annet sted. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal dryle inn prøvelampa.
Ironman

Post by Ironman »

hvis zxr har samme system som r6, så kan du starte sykkelen i gir med clutchhendelen inne og støtten oppe. da kan du i så fall bekrefte eller avkrefte at det er girbryteren.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

...og du er selvsagt bombesikker på at ingen har kommet borti den røde knappen på høyre håndtak....?
stokkdum

Post by stokkdum »

:oops: :oops: :oops: :idea: :D :) :P
No name
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

stokkdum wrote::oops: :oops: :oops: :idea: :D :) :P
Haha! :lol:
Sjedd med meg også før...
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
moppen

Vil ikke starte

Post by moppen »

Ja, det er ikke knappen, selv om det kunne virke slik. Men takk for tipset. Jeg tipper det enten er den luringen ved gir eller støtte, eller så har jeg rett og slett kontaktfeil i startknappen på styret. Det er vel bare å hive seg ut i det med prøvelampe og verktøy. Heldigvis er det fortsatt snø utafor døra der sykkelen står, ellers hadde jeg fått noia.
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

En liten digresjon: Da jeg skulle kjøre opp til mc-lappen, presterte sensor å komme borti killswitchen sin på vei inn i en rundkjøring. Jeg måtte bare trille opp på fortauet. Han skjønte ikke bæret. Full bensintank og alt skulle være på stell. Da jeg oppdaget at han hadde kommet borti killswitchen ble han skikkeli :oops: :oops: :oops:

:wink:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
stian

Post by stian »

Du har ikke tilfeldigvis skiftet clutchhendel vel ?
moppen

Vil ikke starte

Post by moppen »

Ikke skiftet clutch-hendel. Men jeg har hatt løs sidekåpene og frontstykket. Jeg har lett og snoket om jeg kan ha vært borti noe i den forbindelse, men det kan jeg ikke finne ut. Den er så merkverdig død. Det ligger en lur djevel begravet en plass.
moppen

vil ikke starte

Post by moppen »

Ikke kontaktfeil i startknappen. Desperasjonen begynner å ta meg. Snøen har smeltet utafor døra... Må kanskje ha kyndig hjelp til dette, fant ikke løsning verken med ohm-meter eller prøvelampe. Fanken. Og i posten oppafor her har Sondrev fått start allerede!
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Leste ikke så nøye igjennom her, men skrur frontlykta seg på? =P Så du får strøm i det hele tatt?
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

Montert polene feil vei ;) ? hehe..eller ladet opp et tomt batteri med + på - og minus på + ? vært borti en som har gjort dette før.. så ikke vær flau.. heh
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
moppen

Vil ikke starte

Post by moppen »

Batteriet har stått på i hele vinter. Det er plenty strøm. Alle lysene kommer på, hornet virker, men startreleet slår ikke inn. Hovedsikringa der, 30A, var ok. Alt virket jo ok da jeg parkerte sykkelen, men noe har vel korrodert i mellomtida. Kanskje det er Gud som ikke vil at jeg skal kjøre ennå? Vi får se om han vil at jeg skal fyre opp når føret er bedre. Det er en liten trøst at denne avataren min rusler og går. :P
Post Reply