Knesubbing
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Det er vanskelig å skjønne fordi det ikke er en fasit på det. Sånn som jeg har forstått det så kan man ved å legge deler av kroppsvekten på innsiden av sykkelen kjøre med mindre nedlegg på selve sykkelen. Om man da er nedi med kneet betyr ikke det nødvendigvis at man kjører på grensen. Man har jo fremdeles muligheten til å legge sykkelen lengre ned og på den måten nærme seg mer og mer en grense for hva sykkelen kan klare.
Det som er litt synd med sånt som dette er at det blir opp til hver enkelt politimann å avgjøre om det er "uforsvarlig kjøring" eller ikke. Men i teorien så svinger man jo bare, så lenge man holder fartsgrensen så ser jeg ikke hva som er gale.
Det er jo noe som heter at man skal avpasse farten etter forholdene, men skjønner heller ikke hvordan det å kneskrape skal falle inn under dette.
Mvh
Det som er litt synd med sånt som dette er at det blir opp til hver enkelt politimann å avgjøre om det er "uforsvarlig kjøring" eller ikke. Men i teorien så svinger man jo bare, så lenge man holder fartsgrensen så ser jeg ikke hva som er gale.
Det er jo noe som heter at man skal avpasse farten etter forholdene, men skjønner heller ikke hvordan det å kneskrape skal falle inn under dette.
Mvh
Folk gjør det for å showe eller fordi de selv syntes det er moro. Du kan ikke forsvare slik kjøring om du skulle bli stoppet av onkel blå. Det er ikke noe man MÅ gjøre for å ta en sving, derfor blir det sett på som uforsvarlig kjøring. Man kan kjøre på bakhjulet i lovlige hastigheter også, men man må heller ikke kjøre på ett hjul. Man må heller ikke bremse slik at stjærten går til himmels.
Greit at du personlig ikke vil at det skal være slik, men du må da skjønne dette ? Som Keihin skrev, så behøver det ikke være en håndskreven lov om at man ikke har lov til å pusse tenna mens man kjører, men folk bør skjønne såpass, ellers har de mista et par hjerneceller i oppveksten...
Greit at du personlig ikke vil at det skal være slik, men du må da skjønne dette ? Som Keihin skrev, så behøver det ikke være en håndskreven lov om at man ikke har lov til å pusse tenna mens man kjører, men folk bør skjønne såpass, ellers har de mista et par hjerneceller i oppveksten...
Tror ikke de kan ta deg på det. Du kan jo også si at du fikk vondt et lite øyeblikk og derfor måtte ta kneet ut fra tanken.
Du er uskyldig inntil det motsatte er bevist
I teorien vertfall...
Edit: du synes du får bedre kontroll over sykkelen i sving med kneet ned mot bakken. Stemmer vel ganske bra det?
Du er uskyldig inntil det motsatte er bevist

Edit: du synes du får bedre kontroll over sykkelen i sving med kneet ned mot bakken. Stemmer vel ganske bra det?
Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
Ja men det er ikke ulovlig å være IDIOT!
Er utrolig hva folk har sluppet unna med, bare ved å spille komplett dum!

Er utrolig hva folk har sluppet unna med, bare ved å spille komplett dum!

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Er det jeg som spiller dum mener du?Gixxerman wrote:Ikke spill dummere enn, ja... Om du blir tatt for en wheelie, så svarer du vel: Oi, kom visst borti clutchen av en eller annen grunn ?
Uansett så kan en slippe unna med mye ved å spille dum, men å kjøre på bakhjulet i 300meter skjer ikke "bare fordi jeg kom borti clutchen"

Litt forskjell på å slippe kneet ned mot bakken og ta en lang wheelie?Gixxerman wrote:Ikke spill dummere enn, ja... Om du blir tatt for en wheelie, så svarer du vel: Oi, kom visst borti clutchen av en eller annen grunn ?
I mange saker får folk bøter fordi de innrømmer at de gjorde noe galt/uforsvarlig. Om de hadde nektet ville de sluppet unna med en irritert politimann

Nå- 2006 Suzuki gsxr 600
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
X- 2008 Suzuki gsxr 1000
X- 2000 Kawasaki zx6r
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Det er ingenting i vegtrafikkloven som tilsier at det ikke er lov til å bøtelegge dumme trafikanter.
Dessuten tror jeg knapt den unskyldning finnes som ikke en politimann med noen år på baken ikke har hørt ørti ganger tidligere.
Vegtrafikklovens paragraf 3 dekker det som ikke er spesifikt dekket i andre bestemmelser, og det å "være uheldig med clutchen" dekkes fint av skriften
"aktpågivende og varsom, så det ikke voldes skade eller oppstår fare". Vegtrafikkloven gir rett og slett ikke trafikanter rom for å være "kreative".
Dessuten tror jeg knapt den unskyldning finnes som ikke en politimann med noen år på baken ikke har hørt ørti ganger tidligere.
Vegtrafikklovens paragraf 3 dekker det som ikke er spesifikt dekket i andre bestemmelser, og det å "være uheldig med clutchen" dekkes fint av skriften
"aktpågivende og varsom, så det ikke voldes skade eller oppstår fare". Vegtrafikkloven gir rett og slett ikke trafikanter rom for å være "kreative".
Sannsynligheten for å bli bøtelagt for å ha slepe kroppsdeler i veibanen er vel temmelig mikroskopisk.
Så lenge man overholder fartsgrensen og tilpasser farten etter de rådende forhold (stoppe på 1/3 av den frie oversiktlige veistrekning osv.) kan jeg ikke se at knesubbing utgjør noen fare for andre eller seg selv. De mest aktuelle tilfellene er vel rundkjøringer og hårnålssvinger. I prinsippet kan jeg ikke se forskjell på knesubbing sommerstid kontra en som subber skosålen i bakken vinterstid. Til sjuende og sist blir det et spørsmål om hvor mye det er tillatt å skræve mens man kjører MC. Dersom man grisekjører og samtidig subber knærne i veibanen blir det noe helt annet.