Kjøring på ferger?
- Alas
- MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Kjøring på ferger?
Hei.
Skal etter planen sette snuten mot Bergen på fredag. Lurte på en ting i så henseende, "sniker" mc'er i fergekøer? Har aldri sett en mc stå i kø, de har alltid stått fremst og de kommer vel alltid med fergene.
Bare lurte liksom sånn at jeg ikke gjorde noe gale og fergefolka ble sinte på meg.
Mvh
Skal etter planen sette snuten mot Bergen på fredag. Lurte på en ting i så henseende, "sniker" mc'er i fergekøer? Har aldri sett en mc stå i kø, de har alltid stått fremst og de kommer vel alltid med fergene.
Bare lurte liksom sånn at jeg ikke gjorde noe gale og fergefolka ble sinte på meg.
Mvh
- Alas
Må ha glemt det avsnittet der ja. Sist jeg så i en teoribok for mc var for sju-åtte år siden og en glemmer så fort vettu....Kenny wrote:Står vel til og med i teoriboka som en av fordelene, at man alltid kommer med fergene og står fremst i "alle" køer
Men jeg mener jo at det er sånn jeg og, men ville bare være sikker sikker!
Jeg har kjørt masse ferge. Er dere mange sykler i lag er det normalt å parkere 4 stykk på 1 bilplass! ellers så er det bare å snike seg helt fram ja! Rull foran alle bilene for der er veldig godt egnet plasser til sykkel helt framme på sidene.
Der setter du bare sykkelen din på skrå, mot hellinga på sidestøtten og husk å sett den i gir! Der står den trygt
Er du i tvil er det bare å spørre fergemannskapet
Der setter du bare sykkelen din på skrå, mot hellinga på sidestøtten og husk å sett den i gir! Der står den trygt

Er du i tvil er det bare å spørre fergemannskapet

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
Ved Mortavika kan du kjøre forbi kø (og bom) og betale ombord. Betaler gjerne i luka selv men har sett flere som praktiserer dette. Uansett kjører du forbi all kø og parkerer nede ved kafën. Og selfølgelig, først ombord og lengst frem til venstre hvor det ligger tau til å binde sykkelen inntil siden med
Spesielt gjev er plassen lengst frem til venstre inntil ytterveggen som butter inn i en kortvegg... ehh tok du den? Får da satt fremdekket inn mot vegg samt bindt sykkelen inn mot veggen på venstre side

Spesielt gjev er plassen lengst frem til venstre inntil ytterveggen som butter inn i en kortvegg... ehh tok du den? Får da satt fremdekket inn mot vegg samt bindt sykkelen inn mot veggen på venstre side

- Alas
Jepp, jeg tok den, men kommer nok ikke til å stroppe den fast for den lille turen over der. Da blir det heller til at jeg blir ved sykkelen, om det er behov, kommer nok til å være med sykkelen hele tiden uansett jeg da. Paranoid og nervøs? Neida
Men liker ikke unger, bikkjer og gamle folk som skal vingle rundt sykkelen min....
Dessuten har de vel fått nye ferger der og de er vel litt stødigere enn noen av dem som har vært der tidligere
Sandvikvåg-Halhjem er jo litt lengre, men også roligere har jeg inntrykk av. Kanskje jeg stropper den fast der, må få meg noen stropper da kanskje
Uansett er det kjekt å "snike" seg forbi køen, nå vet jeg jo det og da blir det gjort uten blygsel og hemninger. Satser på å reise så tidlig at det ikke er det helt store trykket på fergene når jeg kommer putrende, men kjekt å "være sikret" plass ja.
Takker for oppklaringer!

Dessuten har de vel fått nye ferger der og de er vel litt stødigere enn noen av dem som har vært der tidligere

Sandvikvåg-Halhjem er jo litt lengre, men også roligere har jeg inntrykk av. Kanskje jeg stropper den fast der, må få meg noen stropper da kanskje

Uansett er det kjekt å "snike" seg forbi køen, nå vet jeg jo det og da blir det gjort uten blygsel og hemninger. Satser på å reise så tidlig at det ikke er det helt store trykket på fergene når jeg kommer putrende, men kjekt å "være sikret" plass ja.
Takker for oppklaringer!
Faen det skal være MYE sjø før du trenger å surre fast biken. Er det mye "gange" står du bare ved sykkelen å passer på.
Er måte på hvor "ustå" sykkelen skal være hehe
Er måte på hvor "ustå" sykkelen skal være hehe

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
- Alas
Stemmer det, men når jeg hadde henta sykkelen var jeg over Boknafjorden og da ville de stroppe den fast, var en liten ferge. Det rullet ganske godt over, tidligere på dagen hadde en sykkel gått over ende på overfarten. Men jeg ble nå på sykkelen jeg.....
Er nok mer stødig enn man tror, men jeg blir nok å være i nærheten. Er for dumt å la den gå i dørken bare fordi jeg ville ha en is liksom....
Er nok mer stødig enn man tror, men jeg blir nok å være i nærheten. Er for dumt å la den gå i dørken bare fordi jeg ville ha en is liksom....