Vil ikke starte
Vil ikke starte
Jeg har kjælet med den vinteren igjennom, også lakkert den. Men da jeg skal starte den for å lytte til den deilige motorlyden fra, zxr750, er det ikke livs tegn. Det er strøm i massevis. Kanskje er det sperredingsen som skal hindre start når sykkelen står i gir som fusker. Men hvor sitter den? Nå skal jeg prøve å helle i sprit for å se om det virker. Ja, ikke i sykkelen, selvfølgelig. Men hvor sitter den helvetes sperrebryteren? 

Kawasaki er en livsstil, alle de andre er bare motorsykler
Vil ikke starte
Tenninga kommer på, men det skjer ikke det dugg, når jeg trykker på startknappen. Tydelig kontaktfeil ett eller annet sted. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal dryle inn prøvelampa.
Vil ikke starte
Ja, det er ikke knappen, selv om det kunne virke slik. Men takk for tipset. Jeg tipper det enten er den luringen ved gir eller støtte, eller så har jeg rett og slett kontaktfeil i startknappen på styret. Det er vel bare å hive seg ut i det med prøvelampe og verktøy. Heldigvis er det fortsatt snø utafor døra der sykkelen står, ellers hadde jeg fått noia.
En liten digresjon: Da jeg skulle kjøre opp til mc-lappen, presterte sensor å komme borti killswitchen sin på vei inn i en rundkjøring. Jeg måtte bare trille opp på fortauet. Han skjønte ikke bæret. Full bensintank og alt skulle være på stell. Da jeg oppdaget at han hadde kommet borti killswitchen ble han skikkeli :oops: :oops: :oops:

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Du har ikke tilfeldigvis skiftet clutchhendel vel ?
97 Suzuki Bandit 600 streetfighter, 98 Honda CBR 600 F, 02 Yamaha YZF R1
Vil ikke starte
Ikke skiftet clutch-hendel. Men jeg har hatt løs sidekåpene og frontstykket. Jeg har lett og snoket om jeg kan ha vært borti noe i den forbindelse, men det kan jeg ikke finne ut. Den er så merkverdig død. Det ligger en lur djevel begravet en plass.
vil ikke starte
Ikke kontaktfeil i startknappen. Desperasjonen begynner å ta meg. Snøen har smeltet utafor døra... Må kanskje ha kyndig hjelp til dette, fant ikke løsning verken med ohm-meter eller prøvelampe. Fanken. Og i posten oppafor her har Sondrev fått start allerede!
- Lasseleeten
- MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3 - Location: Tønsberg
Vil ikke starte
Batteriet har stått på i hele vinter. Det er plenty strøm. Alle lysene kommer på, hornet virker, men startreleet slår ikke inn. Hovedsikringa der, 30A, var ok. Alt virket jo ok da jeg parkerte sykkelen, men noe har vel korrodert i mellomtida. Kanskje det er Gud som ikke vil at jeg skal kjøre ennå? Vi får se om han vil at jeg skal fyre opp når føret er bedre. Det er en liten trøst at denne avataren min rusler og går.