ny demper. gjør det noe om den nye er noe lengre?

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
vegsir
MC: Husaberg FE600 00mod. digitalt speedo,sm-felger.
pissepåKTMedition!

ny demper. gjør det noe om den nye er noe lengre?

Post by vegsir »

bakdemperen på husabergen virker noe kaputt om dagen #-o har fått tilbud på en øhlins demper. men denne er sannsynligvis 6-8 cm for lang. mulig min var noe sammentrykt når jeg målte. det jeg lurer på er om dette på noen som helst måte kan være skadelig for sykkel eller demper? eller kan jeg bare smekke den på?

skal først høre hvor mye morstad tar for å overhale min, men hvis det koster omtren like mye som øhlins så kjøper jeg heller denne. hvis den passer så klart
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Hvis vandringen på svingarmen tillater det så ødelegger du nok ikke noe ,men med 6-8cm lenger demper vil sykkelen bli en god del høyere ,hvor høy avhenger av vinkelen på demperen selvfølgelig.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
vegsir
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

TheDuke2 wrote:Hvis vandringen på svingarmen tillater det så ødelegger du nok ikke noe ,men med 6-8cm lenger demper vil sykkelen bli en god del høyere ,hvor høy avhenger av vinkelen på demperen selvfølgelig.
takker

ok. høyere #-o den var jo omtrent perfekt på høyden. mn nå er jo ikke jeg noen liten spirrevipp. så den synker nok ned til fin høyde. og bare jeg rekker ned med et bein så holder det. pleier alltid å stå på noe når jeg skal starte den allikavel :wink:
Husaberg FE 600 00 mod med sm-felger og litt annet snackshttp://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... =22&tot=26
2xBMW 535 IA E-34

X bikez:02 NSR uplombert potte, og fp cdi. 98 TSX masse trim, 97 KX80, 90 KX 125. gammel haug av en dt
Keihin

Post by Keihin »

Det er på langt nær bare lengden som skiller dempere fra hverandre. En demper er tilpasset utveksling på lenkarmer og vekt på sykkel osv. Kommer til å fungere forferdelig dårlig å bare smekke på noe som "nesten passer" er jeg redd.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

litt dumt på f.eks en R demper på en cross/offroad sykkel liksom.. hva er denne demperen beregnet til da?
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
vegsir
pissepåKTMedition!

Post by vegsir »

er en demper til yamaha wr. den sykkelen har vel sånn nogelnlunde samme vekt og de greiene der. og det er ikke link på husaberg 8)

skal ringe til morstad i dag å høre hvor mye de evt skal ha for å overhale den gamle.
2xBMW 535 IA E-34

Post Reply