bakdemperen på husabergen virker noe kaputt om dagen har fått tilbud på en øhlins demper. men denne er sannsynligvis 6-8 cm for lang. mulig min var noe sammentrykt når jeg målte. det jeg lurer på er om dette på noen som helst måte kan være skadelig for sykkel eller demper? eller kan jeg bare smekke den på?
skal først høre hvor mye morstad tar for å overhale min, men hvis det koster omtren like mye som øhlins så kjøper jeg heller denne. hvis den passer så klart
Hvis vandringen på svingarmen tillater det så ødelegger du nok ikke noe ,men med 6-8cm lenger demper vil sykkelen bli en god del høyere ,hvor høy avhenger av vinkelen på demperen selvfølgelig.
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
TheDuke2 wrote:Hvis vandringen på svingarmen tillater det så ødelegger du nok ikke noe ,men med 6-8cm lenger demper vil sykkelen bli en god del høyere ,hvor høy avhenger av vinkelen på demperen selvfølgelig.
takker
ok. høyere den var jo omtrent perfekt på høyden. mn nå er jo ikke jeg noen liten spirrevipp. så den synker nok ned til fin høyde. og bare jeg rekker ned med et bein så holder det. pleier alltid å stå på noe når jeg skal starte den allikavel
Det er på langt nær bare lengden som skiller dempere fra hverandre. En demper er tilpasset utveksling på lenkarmer og vekt på sykkel osv. Kommer til å fungere forferdelig dårlig å bare smekke på noe som "nesten passer" er jeg redd.