øvelse kjøring?

Prat om lett MC.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Eike_Oak wrote:
EvenDeven wrote:Det har jeg skrevet fra før ;)
Da bekreftet jeg det du skrev ;)
Den er god :wink:
Tony
MC: KTM EXC 125 <3

Post by Tony »

Personen må sitte bak deg på samme sykkel. Han/hun som sitter på må ha lappen. Ikke lov og kjøre bak i egent kjøretøy. Men jeg selv gjør det, jeg kjører foran og pappan min bak med sin sykkel, har da gått bra hitil : ))
Honda NSR og Storhamar Dragons < 33
antex

Post by antex »

også må man har refleksvest med L på :wink:
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Tony wrote:Personen må sitte bak deg på samme sykkel. Han/hun som sitter på må ha lappen. Ikke lov og kjøre bak i egent kjøretøy. Men jeg selv gjør det, jeg kjører foran og pappan min bak med sin sykkel, har da gått bra hitil : ))

Personen du øvelseskjører med må sitte bak på sykkelen hvis den
er registrert for 2 personer.
Hvis den er registrert for 1 så må han/hun du øvelseskjører med
kjøre med egen mc.
Den du øvelseskjører med må ha hatt lappen sammenhengende i 5 år eller mere og det må være to-veis kommunikasjon mellom dere.

Enkelt og greit
Larz1
MC: Honda XR 125

Post by Larz1 »

antex wrote:også må man har refleksvest med L på :wink:
Den var ny for meg...Er du sikker på det? Kjørte med min far bakpå sykkelen, han har lett-lappen, er over 25, har hatt lappen i 5 år sammenhengende, vi hadde to-veis kommunikasjon, men ikke noe L.
Bestod oppkjøring 18 juni - 2007!

Honda XR 125
Larz1

Post by Larz1 »

EvenDeven wrote:
Tony wrote:Personen må sitte bak deg på samme sykkel. Han/hun som sitter på må ha lappen. Ikke lov og kjøre bak i egent kjøretøy. Men jeg selv gjør det, jeg kjører foran og pappan min bak med sin sykkel, har da gått bra hitil : ))

Personen du øvelseskjører med må sitte bak på sykkelen hvis den
er registrert for 2 personer.
Hvis den er registrert for 1 så må han/hun du øvelseskjører med
kjøre med egen mc.
Den du øvelseskjører med må ha hatt lappen sammenhengende i 5 år eller mere og det må være to-veis kommunikasjon mellom dere.

Enkelt og greit
Du manglet en ting, men det sier seg selv: Personen som skal øvelseskjøre må ha trafikalt grunnkurs... :P

Honda XR 125
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Larz1 wrote:
Den var ny for meg...Er du sikker på det? Kjørte med min far bakpå sykkelen, han har lett-lappen, er over 25, har hatt lappen i 5 år sammenhengende, vi hadde to-veis kommunikasjon, men ikke noe L.
Du må ikke ha refleksvest. Men en [L]
Larz1

Post by Larz1 »

Lasseleeten wrote:
Larz1 wrote:
Du må ikke ha refleksvest. Men en [L]
Hvor skal den L plasseres da? Over skiltet? :P

Honda XR 125
antex

Post by antex »

refleks vest med L på mener at de sa dett på teorikurset forrige uke.
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Øvel-ses-kjøring? :?
Kva er det? :P
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Lol :lol:
N0saki

Post by N0saki »

Hei. Pratet med en konstabel i dag som er ansvarlig for trafikken på Romeriket. Han sa at det var lov å øvelseskjøre med bil etter moped/lett, og at han selv hadde gjort det!

Men feks. siden til statens vegvesen er jo ikke oppdater siden 2006 får jeg jo ikke bekreftet dette. Er det noen som har en sikker kilde på dette?

BTW: Har sendt mail til politikammeret og statens vegvesen..så jeg forventer snart et svar :-)
Larz1

Post by Larz1 »

N0saki wrote:Hei. Pratet med en konstabel i dag som er ansvarlig for trafikken på Romeriket. Han sa at det var lov å øvelseskjøre med bil etter moped/lett, og at han selv hadde gjort det!
Da henger konstabelen veldig etter vegvesenet! Det er ikke lov å kjøre etter med bil, etter nye regler i 05-06(noe rundt der?). Men det stemmer vel at han selv har gjort det, da dette helt sikkert var lov på den tiden han øvelseskjørte! :D
Men feks. siden til statens vegvesen er jo ikke oppdater siden 2006 får jeg jo ikke bekreftet dette. Er det noen som har en sikker kilde på dette?
Siden til statens vegvesen har jo skrevet om refleksvestpåbud, som ikke ble innført for 1 mars, så de må jo ha oppdatert sidene litt?? :P

Honda XR 125
Post Reply