Den er godEike_Oak wrote:Da bekreftet jeg det du skrevEvenDeven wrote:Det har jeg skrevet fra før

Tony wrote:Personen må sitte bak deg på samme sykkel. Han/hun som sitter på må ha lappen. Ikke lov og kjøre bak i egent kjøretøy. Men jeg selv gjør det, jeg kjører foran og pappan min bak med sin sykkel, har da gått bra hitil : ))
Du manglet en ting, men det sier seg selv: Personen som skal øvelseskjøre må ha trafikalt grunnkurs...EvenDeven wrote:Tony wrote:Personen må sitte bak deg på samme sykkel. Han/hun som sitter på må ha lappen. Ikke lov og kjøre bak i egent kjøretøy. Men jeg selv gjør det, jeg kjører foran og pappan min bak med sin sykkel, har da gått bra hitil : ))
Personen du øvelseskjører med må sitte bak på sykkelen hvis den
er registrert for 2 personer.
Hvis den er registrert for 1 så må han/hun du øvelseskjører med
kjøre med egen mc.
Den du øvelseskjører med må ha hatt lappen sammenhengende i 5 år eller mere og det må være to-veis kommunikasjon mellom dere.
Enkelt og greit
Hvor skal den L plasseres da? Over skiltet?Lasseleeten wrote:Du må ikke ha refleksvest. Men en [L]Larz1 wrote:Den var ny for meg...Er du sikker på det? Kjørte med min far bakpå sykkelen, han har lett-lappen, er over 25, har hatt lappen i 5 år sammenhengende, vi hadde to-veis kommunikasjon, men ikke noe L.antex wrote:også må man har refleksvest med L på
Da henger konstabelen veldig etter vegvesenet! Det er ikke lov å kjøre etter med bil, etter nye regler i 05-06(noe rundt der?). Men det stemmer vel at han selv har gjort det, da dette helt sikkert var lov på den tiden han øvelseskjørte!N0saki wrote:Hei. Pratet med en konstabel i dag som er ansvarlig for trafikken på Romeriket. Han sa at det var lov å øvelseskjøre med bil etter moped/lett, og at han selv hadde gjort det!
Siden til statens vegvesen har jo skrevet om refleksvestpåbud, som ikke ble innført for 1 mars, så de må jo ha oppdatert sidene litt??Men feks. siden til statens vegvesen er jo ikke oppdater siden 2006 får jeg jo ikke bekreftet dette. Er det noen som har en sikker kilde på dette?