Ducati Supersport /900SS

Prat om tung MC.
Post Reply
indianeren

Ducati Supersport /900SS

Post by indianeren »

er det noen som har praktisk erfaring med SS modellene( '98 ->) til ducati?
Synes den klassiske luft/oljekjølte motoren er tiltalende, er liksom en motor og ikke en alublokk..
Helst med halvkåpe da.. sånn at sylindrene er synlige, som det bør være på en ekte motorsykkel :) og gjerne sort matt:)

Vurderer kjøpe en mere moderne brukssykkel.. er seriøst lei av NSB og bilkøer i søndre vestfold. Iallefall til ny E18 begynner bli ferdig.

En 748/916 er også innenfor rekkevidde, selv om markedet er nær støvsugd nå, men har mere troen på en 900ss som pendlesykkel (kanskje med veskesett også).

Spørsmålet er om jeg vil savne hestekreftene til "hypersport" modellene?

Men, jeg vil heller ha dreiemoment, lyd og svingeegenskaper istedenfor ren aksellerasjon .. har lagt fra meg rossi tendensene for mange år siden, er mere int. i natur/ veiopplevelser uten å alltid ligge på grensene. Jeg ønsker også beholde sertifikatet for videre jobb og fritidskjøring..:)
rerell

Post by rerell »

Får man verkligen SS i mattsvart? Trodde det bara var S som kom i den färgen.
indianeren

Post by indianeren »

man får vel akkurat den fargen man lakkerer den i :):)

Er dette en SS ?
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1261200

en sånn:)

Image
gt-r

Re: Ducati Supersport /900SS

Post by gt-r »

[quote="indianeren"] sånn at sylindrene er synlige, som det bør være på en ekte motorsykkel :)

Hmmm... ekte motorsykkel :twisted: Da blir vel heller ikke biler ekte nok for deg så lenge de har panser :D
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
indianeren

Post by indianeren »

never trust a motorcycle you can't see through !
Steve Mc'Queen ?

Vann er til å drikkes (når man går tom for øl:) )..ikke til å kjøle motorer!
Har bare luftavkjølte kjøretøy:)
916

Post by 916 »

Kjempefin sykkel. "Dark" modellen som ble levert i sort har litt enklere fjæringskomponenter en S modellen (gul, grå eller rød). Du vil neppe savne effekt, da dreiemomentet er brutalt allerede fra 4000 rpm, men til forskjell fra 748/916 er alt over ved ca 8000 rpm. Sykklene er også veldig høyt giret. 6. giret er kun brukbart over 120 kmh. Fartsfølelsen er faktisk lavere enn på japanske R-sykler, så førerkortet er nok fortsatt i faresonen.
indianeren

Post by indianeren »

takker for svar:)

Har kjørt endel 748R, så jeg vet litt om hva jeg kan forvente meg av komfort og kjøreegenskaper..:)

Det virker som om SS kan være bittelitt bedre på komfort ?

Leste at det ble gjort noen endringer med bakdemperen etter 2000 eller noe.. men det er kanskje en s jeg bør se etter i utgangspunktet..?
Og carbonpotter er vel et must ?

får vel ringe forsikringselskapet i morgen..:)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Doofy på forumet har en :)
rerell

Post by rerell »

indianeren wrote:Er dette en SS ?
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1261200
Nej, jag menar att det där är en S, även om det står SS i annonsen.
rerell

Post by rerell »

indianeren wrote:takker for svar:)

Har kjørt endel 748R, så jeg vet litt om hva jeg kan forvente meg av komfort og kjøreegenskaper..:)

Det virker som om SS kan være bittelitt bedre på komfort ?

Leste at det ble gjort noen endringer med bakdemperen etter 2000 eller noe.. men det er kanskje en s jeg bør se etter i utgangspunktet..?
Og carbonpotter er vel et must ?

får vel ringe forsikringselskapet i morgen..:)
Känner inte till alla ändringar som gjordes 2000, men det året bytte man ivf färg på ram och hjul, från guld till grå, om det nu skulle ha någon betydelse för dig. Ram och hjul har ju också den färg man lackar de i. :)

Och ja, carbonpotter är ett "must". :wink:
916

Post by 916 »

Carbonpotter er lurt. Pass på at riktig chip er montert, ellers vil den gå for magert. Sånne ting koster nesten ingen ting ekstra på en brukt sykkel, men er dyrt å kjøpe løst.
indianeren

Post by indianeren »

Thx:)

dette er vel den 900ss jeg har funnet som har best spek og minst kjørelengde:
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/detail.pl?nr=1438453

har "haikjeft" da.. istedenfor halvkåpe.. men man har jo alltid ebay og reservedeler..:)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ebay er glim ja, nesten så jeg er mer kjent der enn i kiwi butikken i blokka her jeg bor :lol:

... men, ser at sykkelen du linker til er solgt nå. Er det DU som kjøpte den, eller har den blitt snappet opp rett foran nesa di :-|
indianeren

Post by indianeren »

typisk... jaja.. men jeg har egentlig ikke så dårlig tid..:)

det er sikkert flere av de rundt omkring.. men den jeg linket til så jo bra ut med så kort kjørelengde og oppgraderingene. Er ikke helt gratis den øhlins demperen..
Post Reply