Hei.
Jeg skal reise et stykke for å kjøpe sykkel om et par dager, så jeg har et par praktiske spm.
1. Hvem skal levere vognkortet til biltilsynet for eierbytte? Sykkelen min skal stå i min fars navn, men han skal ikke være med å hente. Så om det er selger som skal levere vognkortet kan det bli litt problem i forhold til underskrifter.
2. Sykkelen vil bli fraktet på henger hjem. Hvordan skal den forsikres? Det er vel ganske vanlig at om det skjer noe blir selgerens forsikring brukt, men sykkelen har kun delkasko, så jeg kunne tenkt meg noe litt sikkrere siden det er et godt stykke å kjøre, just in case. Jeg får ikke forsikring med vårt selskap siden sykkelen skal stå avskiltet en stund. Har hørt man kan ta såkalt "verdi" forsikring på hva det enn måtte være, for en kort periode. Er dette noe å satse på kanskje?
Mvh.
Spm angående kjøp av sykkel
Spm angående kjøp av sykkel
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Aprilia RS 125 '00 Tetsuya Harada Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

(x) Yamaha TZR 50 '04

-
Få tak i salgsmeldinger og få pappa til å underskrive før dere drar, evt at selger fyller ut sin del, du tar med gammelt vognkort og pappa fyller ut når dere kommer hjem, og du sender/leverer papirene og får nytt vognkort.
Ellers er det lite å spare på å la sykkelen stå uten skilt. Kjører man med vett, uten å velte hengeren, skal det mye til for å få skade på "lasten". Blir hengeren overkjørt eller most ved feks påkjørsel bakfra, spiller det ingen rolle hva slags forsikring man her eller ikke har, motparten må betale...
Ellers er det lite å spare på å la sykkelen stå uten skilt. Kjører man med vett, uten å velte hengeren, skal det mye til for å få skade på "lasten". Blir hengeren overkjørt eller most ved feks påkjørsel bakfra, spiller det ingen rolle hva slags forsikring man her eller ikke har, motparten må betale...
-86 ugjenkjennelig Sportster
-07 grell XL883R
-07 grell XL883R
Forsikring: så lenge denne står på henger skal vel denne følge bilens forsikring? uansett åssn forsikring du har på sykkelen så er det bilens som teller da sykkelen teknisk sett ikke er i bruk... og er det noen som kjører til dere er det dems forsikring.
Vognkort: skaff to stk salgsmeldinger som skrevet over her som du fyller inn din del føre du drar med underskrift. så gir du en til han og tar en selv.. evt kan du "fake" en fars underskrift.. han som kjøpte mondeon min måtte gjøre det da det var broren som så på bilen, og dem ville ha den samme dagen (gadd ikke dra stavanger/oslo/stavanger flere ganger enn nødvendig)
Vognkort: skaff to stk salgsmeldinger som skrevet over her som du fyller inn din del føre du drar med underskrift. så gir du en til han og tar en selv.. evt kan du "fake" en fars underskrift.. han som kjøpte mondeon min måtte gjøre det da det var broren som så på bilen, og dem ville ha den samme dagen (gadd ikke dra stavanger/oslo/stavanger flere ganger enn nødvendig)
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Nei, det blir nok dyrt med ekstra forsikring på sykkelen, men skal ringe bare for å høre i morgen. Skal nok få festa sykkelen godt på hengeren.
Angående vognkortet tror jeg da vi må gjøre det sån at jeg leverer inn (faren min er ikke hjemme, så får ikke hans underskrift). Når det gjelder kontrakta har det vel ingenting å si om jeg skriver under med mitt navn. Det er jo en avtale mellom meg og han som ikke skal via noen andre.
Tusen takk for hjelpen
Edit: Grunnen til at den skal stå litt uten skilt er at den skal nedklasses, samt jeg ikke har behov for skilt nå som jeg ikke har lappen enda.
Angående vognkortet tror jeg da vi må gjøre det sån at jeg leverer inn (faren min er ikke hjemme, så får ikke hans underskrift). Når det gjelder kontrakta har det vel ingenting å si om jeg skriver under med mitt navn. Det er jo en avtale mellom meg og han som ikke skal via noen andre.
Tusen takk for hjelpen

Edit: Grunnen til at den skal stå litt uten skilt er at den skal nedklasses, samt jeg ikke har behov for skilt nå som jeg ikke har lappen enda.
(-) Aprilia RS 250 '99 Rossi Replica
(x) Yamaha TZR 50 '04

(x) Yamaha TZR 50 '04

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Min kone fortalte en trist historie om noe hun så en gang hun tok en langdistansebuss.
En bil med moped eller lettsykkel på henger kjørte gjennom en kurve. Det var en hump i kurven og sykkelen skled ned, veltet bakover og slepte etter en stund før de fikk stanset. Antakelig var det far og en sønn som kom ut av bilen og så på vraket. Sønnen kan ha vært 15-16 år. Depresjonen skal ha vært synlig på langt hold.
En bil med moped eller lettsykkel på henger kjørte gjennom en kurve. Det var en hump i kurven og sykkelen skled ned, veltet bakover og slepte etter en stund før de fikk stanset. Antakelig var det far og en sønn som kom ut av bilen og så på vraket. Sønnen kan ha vært 15-16 år. Depresjonen skal ha vært synlig på langt hold.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk