Innkjøring?

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Akino
Posts: 2
Joined: 01 Apr 2007 11:32

Innkjøring?

Post by Akino »

Hei
Jeg er helt grønn, har kjøpt meg en ny scooter og fikk i går beskjed av noen venner om at den må kjøres inn på spes måte, hvordan skal den kjøres inn?????????
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

Post by kanarigutten »

søk.. så finner du masse om innkjøring
Honda nsr 03 mod
Akino
Posts: 2
Joined: 01 Apr 2007 11:32

Post by Akino »

Syns jeg bare fant innkjøring ved trimming jeg... håper noen gidder å svare..
User avatar
derbi sm
Posts: 653
Joined: 31 Jan 2007 00:13
Location: tromsø

Post by derbi sm »

hvilken sylinder er det? hardcrom eller det andre navnet? :roll:
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
kanarigutten
Posts: 103
Joined: 14 Sep 2006 22:38
Location: akershus

Post by kanarigutten »

Honda nsr 03 mod
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Post by _Adler_ »

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1 ... bdet14.htm:

INNKJØRING:

*La aldri motoren få kjøre bånn gass/fullt turtall over lengre strekninger (det er da skjæring lettest skjer, og dette er den vanligste feilen man begår). Når du akselererer og dermed kjører med varierende gasspådrag smører og kjøler gassblandingen sylinder mer effektivt.

*Forviss deg om at forgasseren ikke har for liten dyse (dersom du må kjøre med choke veldig lenge, kan det være et symptom).

*Tilpass drevstørrelser slik at du får best utbytte av samtlige gir.

*Kjør inn nytt stempel/ny sylinder ved å kjøre med variert passelig kjøring i 10 min. La deretter motoren kjøle seg i 15 min. Kjør 10 min. på nytt. La den kjøle seg igjen. Deretter kan du kjøre med større variasjon.. Rolig i begynnelsen, uten seigpining og uten å kjøre lenger strekninger på samme turtall. Etter 7-8 mil kan du gradvis øke belastningen hvor du gradvis kan begynne å gjøre kortere full gass akselerasjoner.

*Bytt stempelringer i tide og kontroller stempelets slitasje. For stor slark gir risiko for havari samt lavere ytelse.

*Trimsylindere har ofte høyere mekanisk støy enn standard-varianten. Framfor alt når man slipper gassen. Dette er normalt. Overdreven ulyd som etter hvert øker skal du likevel sjekke. Kanskje du må bytte stempelringer, borre sylinderen på nytt eller overhale veivstaken og rammelagerne (de som står på hver side av veiven.).
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply