Relè til diodeblinklys?

Prat om tung MC.
Post Reply
Ninja Turtle
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity

Relè til diodeblinklys?

Post by Ninja Turtle »

Har kikka litt på forumet her uten å finne svar.
Har fått blinklysa inn i baklysa på 9R`n og da blinker blinklysa fortere når jeg bremser. Sikkert et kjent fenomen...
Noen sa til meg at hvis jeg kjøper et blinklysrelè beregnet for diodeblinklys vil de blinke like fort hele tida.
Det jeg lurer på er altså; finnes det i det hele tatt relèer beregnet for diodelys og hvor kan jeg i tilfelle finne det?
Og hvis dette står et annet sted på forumet beklager jeg "maset" :wink: , men jeg fant det ikke jeg.
Linker tas imot med takk. :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

http://rumbleimport.com/store/rumble-fl ... ekebodrfn3

Fant den der for noen dager siden. Hvor bra den er, om det funker osv aner jeg ikke, men det kan kanskje noen andre svare på, men utifra teksten som står på siden skal den hvertfall funke. Må fikse noe slikt til egen sykkel også, så er også interessert i å bli geleidet i riktig retning :)
hsimpson
MC: YZF R6 Blå/hvit

Post by hsimpson »

Det du trenger er en motstand, ikke ett rele. Rele sitter det allerede på sykkelen, men siden motstanden er mindre igjennom en diode kontra en vanlig lyspære, må du lodde inn en motstand i kretsen. Disse motstandene pleier vel å følge med lyktene??
Yamaha R6 Blå/hvit
Fiesta ST150 Performance-blue
-71 1302
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fulgte med mine også, men saken er at det er så dårlig kvalitet på det :?
Ninja Turtle
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Er med på den altså, men greia er at det ikke er diodelys. Blinklysene er bremselystråden i pærene bak. Når jeg ikke bremser blinker de i vanlig fart, men når jeg bremser blinker de fort. Når jeg bremser vil jo begge bremselystrådene komme inn i blinklyskretsen, hvis dere skjønner hva jeg mener.
Jeg trur ihvertfall at det er grunnen, men om det er noe å gjøre med er jo en annen sak... Kanskje jeg bare må leve med det. :cry:
ninja-mannen(c)
MC: Kawasaki ZX6-R `03

Post by ninja-mannen(c) »

Kobl to dioder mellom bremselystrådene. Pilene på diodene skal peke mot bremselysene, altså katoder mot bremselys og anode mot anode. Koble så pluss fra bremselysbryter inn mellom diodene, altså der diodene koblet sammen mot hverandre(anode-anode). Dette burde sørge for at bremselyspærene blir adskilt og ikke direkte paralellkoblet.
Ninja Turtle
01 Peugeot Vivacity

Post by Ninja Turtle »

Aaa, luring du! He, he... :wink:
Det her må absolutt prøves.
Takk skal du ha!
Post Reply