Jeg nevnte det i bloggen min i stad også, men det er vel større sjanse for at folk leser det her. Jeg fikk meg nemlig en positiv overraskelse da jeg i stad dro til Drøbak for å betale gebyret for den praktiske prøven på MC.
Hadde fått beskjed om at gebyret var på ca 2400-2500 kr, men ved nyttår hadde det gått ned til 665!
Sikker på du ikke blander med hva kjørerlæreren har sagt? Med oppvarmingstime, leie av sykkel osv. av kjøreskolen så blir nok totaltsummen rundt 2400-2500 men staten sitt gebyr mener jeg å huske skal være noe i den duren du nevner (665) + gebyr for utlevering av førerkort.
thinktwo wrote:Sikker på du ikke blander med hva kjørerlæreren har sagt? Med oppvarmingstime, leie av sykkel osv. av kjøreskolen så blir nok totaltsummen rundt 2400-2500 men staten sitt gebyr mener jeg å huske skal være noe i den duren du nevner (665) + gebyr for utlevering av førerkort.
Du sier noe der.. Hehe. Misforstod nok det kjørelæreren min sa, ettersom han sa de 2400-2500 kronene i samme setning som at jeg måtte huske å betale gebyret. Spurte en jeg kjenner nå, og det var 665 i fjor også.
..men like fullt så sa hu på trafikkstasjonen at gebyrer hadde gått ned i pris, så det er nok endring på noe. Men da ikke på mc-lappen. Takk for at du "minnet" meg på det
RH racing wrote:avigiftene på diesel bil import og.. men nå skal jo di dustene sette opp årsavgiften på diesel til 10000kr sier dem så..
Kristin Halvorsen gikk ut for en tid tilbake og sa at vi ikke kom til å få se slike summer på årsavgiften. Det vil vise seg om vi kan stole på noen politikere.
Foreldrene mine har en Nissan KingCab 4X4 diesel, og de har tenkt å selge den ifrykt for å måtte punge ut med sånne summer.
RH racing wrote:ja.. men INGEN biler føre 2007 har dette filteret.. så dvs at 99,5% må betale... man får visst ikke godkjent ettermontering heller så..