Råd angående 1000 R - Servicer osv
Råd angående 1000 R - Servicer osv
Vurderer, ikke avgjort enda, men vurderer en 1000 R. De det står mellom er GSXR1000 eller Yamaha R1. 2003 eller 2004 modell GSXR1000 eller 2002 eller 2003 modell Yamaha R1.
GSXR1000 2004 modell til salgs
GSXR1000 2003 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Effektmessig bryr jeg meg egentlig lite om ettersom alle disse har mer enn nok effekt.
Den øverste er litt i dyreste laget selvom den jo er superstrøken.
Nummer to har en fin pris, men må jo reise litt for å hente den.
Nummer 3 har masse stæsj som koster flesk, men mener å ha hørt at registerkjedet bør ha en sjekk ved 40.000km hvilket ikke er langt unna, og det vil jo da komme en service midt i sesongen på dette.
Nummer 4 har lavere km stand, men er ikke like påkostet.
Vel, liker alle jeg, men har ikke den helt store kjennskapen til Yamaha. Sånn rent vedlikeholdsmessig, hvilken bør jeg gå for ? Altså om det er en registersjekk på nummer 3 der ved 40.000 og så er det lenge til neste store service så er egentlig ikke det sååå farlig, så tenk mer generelt, og i det lange løp.
Litt dårlig formulert kanskje men uansett greit å høre hva de med litt erfaring på benet har å si.
GSXR1000 2004 modell til salgs
GSXR1000 2003 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Effektmessig bryr jeg meg egentlig lite om ettersom alle disse har mer enn nok effekt.
Den øverste er litt i dyreste laget selvom den jo er superstrøken.
Nummer to har en fin pris, men må jo reise litt for å hente den.
Nummer 3 har masse stæsj som koster flesk, men mener å ha hørt at registerkjedet bør ha en sjekk ved 40.000km hvilket ikke er langt unna, og det vil jo da komme en service midt i sesongen på dette.
Nummer 4 har lavere km stand, men er ikke like påkostet.
Vel, liker alle jeg, men har ikke den helt store kjennskapen til Yamaha. Sånn rent vedlikeholdsmessig, hvilken bør jeg gå for ? Altså om det er en registersjekk på nummer 3 der ved 40.000 og så er det lenge til neste store service så er egentlig ikke det sååå farlig, så tenk mer generelt, og i det lange løp.
Litt dårlig formulert kanskje men uansett greit å høre hva de med litt erfaring på benet har å si.
Vel, du kjenner jo meg. Ville ikke kjøpt nr 3 iallefall. For dyr, alt for mange km.. Personlig hadde jeg gått for nummer 1, men er den litt i dyreste laget er nr to og fire mega.. Kanskje litt høy pris på nr 4. Du får 03 til den prisen. .
I min situalsjon akkurat nå hadde jeg gått for nr 2. Har sett på flere sånne, og km er perfekt
PRisen er også riktig.
HAr den gjennomgått 12000-servicen tro? Det er jo en såkalt storservice. Da er det jo lenge til neste gang..
Yamaha/suzuki tror jeg spiller liten rolle. . Gode sykkler begge to.. For meg står det også mellom de to. Har kjørt begge.. du kommer ikke til å bli skuffet..
I min situalsjon akkurat nå hadde jeg gått for nr 2. Har sett på flere sånne, og km er perfekt

HAr den gjennomgått 12000-servicen tro? Det er jo en såkalt storservice. Da er det jo lenge til neste gang..
Yamaha/suzuki tror jeg spiller liten rolle. . Gode sykkler begge to.. For meg står det også mellom de to. Har kjørt begge.. du kommer ikke til å bli skuffet..
Personlig hadde jeg gått for nr 2, den svarte GSX-R'en. Kan bli litt anonymt med helt svart sykkel, men den så rimelig strøken ut. Andre grunner, som kan være litt personlige, er at jeg ikke liker designet på den generasjonen av R1 som du har sett på. Den grå var helt ok, men hadde den ikke utenlandsk registreringskilt? Så ikke noe norsk registreringsnr i annonsen heller. Kan jo bli litt ekstra utgifter her også.
Du som har kjører Suzuki fra før, vet jo litt mer hva du går til om du kjøper nr 2. Andre faktorer for sykkelkjøp kan jo også være forsikring og priser på deler. Nå tviler jeg på at det er så store forskjell på disse syklene, iom at det er japser begge to, og veletablerte importører her til lands.
Men tenk deg likevel godt om, er ett stort valg å ta
Du som har kjører Suzuki fra før, vet jo litt mer hva du går til om du kjøper nr 2. Andre faktorer for sykkelkjøp kan jo også være forsikring og priser på deler. Nå tviler jeg på at det er så store forskjell på disse syklene, iom at det er japser begge to, og veletablerte importører her til lands.
Men tenk deg likevel godt om, er ett stort valg å ta

Holder selv på å kikke litt samme sykkler som deg gixxer 
Selv så blir det enten en R1 2004 eller nyere. (da kom festeste designet)
Ellers så blir det en Gixxer eller CBR. Men det er ikke så mange CBR'r der ute til salgs enda. Men det kan jo hente seg opp med tiden.
Hørte mye snakk om den R1'en til han i plastic mc. Den som var avantert med bilder av ho dama på. Var det negativ eller positiv omtale?
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =12&tot=17
Kikket litt på denne også. men kanskje i dyreste laget
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... s=8&tot=17
Det ligger farlig an til ny sykkel i år

Selv så blir det enten en R1 2004 eller nyere. (da kom festeste designet)
Ellers så blir det en Gixxer eller CBR. Men det er ikke så mange CBR'r der ute til salgs enda. Men det kan jo hente seg opp med tiden.
Hørte mye snakk om den R1'en til han i plastic mc. Den som var avantert med bilder av ho dama på. Var det negativ eller positiv omtale?
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... =12&tot=17
Kikket litt på denne også. men kanskje i dyreste laget
http://finn.no/finn/mc/object?finnkode= ... s=8&tot=17
Det ligger farlig an til ny sykkel i år

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Helt sjukt!!!
Ser prisraset på en R1 fra 2006 til 2003 er jevnt over 70.000,- Det er SYKT mye penger hehe.
Ser prisraset på en R1 fra 2006 til 2003 er jevnt over 70.000,- Det er SYKT mye penger hehe.

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Råd angående 1000 R - Servicer osv
Lurer på å bytte inn min i en K7, men kommer litt an på hva jeg får for den gamle..Gixxerman wrote:Vurderer, ikke avgjort enda, men vurderer en 1000 R. De det står mellom er GSXR1000 eller Yamaha R1. 2003 eller 2004 modell GSXR1000 eller 2002 eller 2003 modell Yamaha R1.
GSXR1000 2004 modell til salgs
GSXR1000 2003 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Yamaha R1 2002 modell til salgs
Effektmessig bryr jeg meg egentlig lite om ettersom alle disse har mer enn nok effekt.
Den øverste er litt i dyreste laget selvom den jo er superstrøken.
Nummer to har en fin pris, men må jo reise litt for å hente den.
Nummer 3 har masse stæsj som koster flesk, men mener å ha hørt at registerkjedet bør ha en sjekk ved 40.000km hvilket ikke er langt unna, og det vil jo da komme en service midt i sesongen på dette.
Nummer 4 har lavere km stand, men er ikke like påkostet.
Vel, liker alle jeg, men har ikke den helt store kjennskapen til Yamaha. Sånn rent vedlikeholdsmessig, hvilken bør jeg gå for ? Altså om det er en registersjekk på nummer 3 der ved 40.000 og så er det lenge til neste store service så er egentlig ikke det sååå farlig, så tenk mer generelt, og i det lange løp.
Litt dårlig formulert kanskje men uansett greit å høre hva de med litt erfaring på benet har å si.
Har lagt ut en del kroner på fullt Yoshi-anlegg ,Powercommander,G-pack,Xenon ,og beskyttelse fra Motografix.
Har testet den nye ,og det er som med alle nye gsxr ,de nye er bedre enn de gamle mht. kjøreegenskaper og motor.
Anbefaler deg å gå for den nyeste modellen (versjonen)du har råd til, da ant. kilometer ikke er det viktigste på disse.
Mvh
Steinar
----------------------------------------------------
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Gixxer, eit par tusen til so har du litt nyere. 
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/fastsea ... tureonly=X
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=1&tot=2
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=2&tot=2

http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/fastsea ... tureonly=X
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=1&tot=2
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=2&tot=2
Her ser du hva kameraten min solgte for 155'Smalababb wrote:Gixxer, eit par tusen til so har du litt nyere.
http://www.autodb.no/cgi-bin/mc/fastsea ... tureonly=X
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=1&tot=2
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... os=2&tot=2
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... 25&tot=412
----------------------------------------------------
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9