Eksos!

Prat om lett MC.
Post Reply
Dero!

Eksos!

Post by Dero! »

Har en Varadero og jeg tenker på å bytte eksos, om jeg prøver å skaffe en gammel eksos kanne eller kjøper en ny er ett fett men vil ha noe som ser bedre ut.
Siden våren har kommet og politiet har startet sine kontroller, lurer jeg veldig på hva som skjer hvis jeg blir tatt inn med en annen potte, 4-takter eksos "trim" gir jo ikke noe særlig mer effekt men det er fortsatt ikke lovlig :roll: .
Lasseleeten
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3

Post by Lasseleeten »

Så lenge det ikke gir over 15hk/11kW så er det vel lovlig? Og det tviler jeg på at den gjør
ErlingSG

Post by ErlingSG »

Den er vel fortsatt ikkje godkjent med det anlegget, men for å finne ut det må dei jo ha den inn på BT og lese av delenummer e.l. på potta..?

Eller er eg heilt på jordet?

Uansett, så lenge potta ser original ut og ikkje bråker altfor mykje bryr dei seg neppe.. Varaderoen er uansett so voksen at dei kanskje ikkje bryr seg ^^

Erling
Dero!

Post by Dero! »

"Varaderoen er uansett so voksen at dei kanskje ikkje bryr seg"
Ja det tenkte jeg på å. :?

tenkte kanskje å borre et 8 mm eller større hull i veggen under hullet, slik at eksosen går gjennom der istedet for å gå gjennom demperen, og deretter gjenge opp hullet så jeg kan skru inn en skrue der når jeg har lyst :P

Alt dette er egentlig bare for lydens skyld, vet at det ikke gir noe særlig effekt 8)
FV

Post by FV »

Lasseleeten wrote:Så lenge det ikke gir over 15hk/11kW så er det vel lovlig? Og det tviler jeg på at den gjør
Du har både støykrav og utslippskrav og forholde deg etter, så det blir nok ulovlig likevel.
larsus

Re: Eksos!

Post by larsus »

Dero! wrote:Har en Varadero og jeg tenker på å bytte eksos, om jeg prøver å skaffe en gammel eksos kanne eller kjøper en ny er ett fett men vil ha noe som ser bedre ut.
Siden våren har kommet og politiet har startet sine kontroller, lurer jeg veldig på hva som skjer hvis jeg blir tatt inn med en annen potte, 4-takter eksos "trim" gir jo ikke noe særlig mer effekt men det er fortsatt ikke lovlig :roll: .
Sjangsen for at du blir tatt er omtrent en promille å desuten blir du tatt så blir du sendt til visning, noe som det tar en stund til før du er nøtt til å møte opp der. og da har du god tid til å sette på det gamle annlegget dit. dette ble noe rotete, har drukket sjø:P men håper du forsto
Aprilia RS 125 FP
El.eksosventil selges, PM ved interesse
Dero!

Post by Dero! »

Jepp, tror jeg forstod det :)
Honda Varadero 2003!
Sognekongen
MC: Honda Varadero 125

Re: Eksos!

Post by Sognekongen »

Hei!

Eg skriver her og... :lol:

Har nokon eksos til varadero dei kan anbefale?
Post Reply