Rabatter på Ferge!?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Rabatter på Ferge!?

Post by tshansen »

Halloisen Godtfolk!

Jeg mener på at jeg leste i noen papirer jeg fikk fra NMCU at vi som medlem fikk rabatter på alle fergene i Norge?

Stemmer dette?

Jeg spurte hvertfall ut om dette på fergestrekningene nedover fra Ålesund til Bergen. Ingen av billettørene hadde hørt om noe slikt. Men hvis det ble sendt inn ett brev til selskapa eller hver enkelt ferge. Litt usikker på hva som må til. Så skulle de være de første til å gi oss Motorsykkelister gode rabatter.

Alle jeg pratet med virket veldig positiv til å gi oss motorsykkelister rabatter, men det måtte fåreligge ett skriv til ledelsen eller lignende.

Jeg var nesten 100% sikker på at dette var noe NMCU hadde ordnet allerede.
Noen som vet noe mer om dette?

Må vel kanskje skrive en liten mail til NMCU også. Sørge for at dette blir hvis ikke det allerede er.

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Alle medlemsfordeler hos NMCU ligger listet opp på http://www.nmcu.org under medlemskap/medlemsfordeler.
tshansen

Post by tshansen »

Da har jeg sendt mail til NMCU....kan hende det skjer noe :D
Instagram
YouTube
MyRoute-app
lgbekk

Post by lgbekk »

Hei! Kanskje en liten avsporing, men jeg kan i mellomtiden nevne hva NMCU har svart meg.
Jeg brukte StenaLine over til DK i 2006. Siden jeg kjører trike så var jeg litt spendt på hvilken billettkategori de ville plassere meg i. Det ble mc+sidevogn så jeg var jo strålende fornøyd. Nå har jeg funnet ut at Stena endrer billettsystem i 2007. Mc+sidevogn, mc+henger m.m. blir fjernet slik at alle som har mere enn 2 hjul skal i flg. Stena betale for bil. (Det samme ser ut til å gjelde hos de andre selskapene som trafikkerere utlandet også).
Siden jeg har meldt meg inn i NMCU spurte også jeg om ev. rabatter. Da svarer de at de forlengst har gitt opp å forhandle med fergeselskaper om rabattordninger. Så lenge de har nok passasjerer gjør de som de vil.
Ser på NMCU-siden nå at de allikevel har 10% hos SmyrilLine, men ellers ingen ting.
Nå var det fergene i Norge Shaft var spesielt interessert i, men de er jo heller ikke nevnt. For mitt vedkommende sendte jeg mail til Fjord1/Fylkesbåtane med spørsmål om hvordan de så på dette med 2 eller flere hjul. Jeg fikk et greit svar der det står at så lenge det står motorsykkel i vognkortet så betaler man enkelt og greit for det.
Så blir det spennende å se om Shaft kan få noe mere ut av dem :?: :)
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Jeg betalte en helt annen pris på fergestrekningene Halhjem-Sandvikvåg og Arsvågen-Mortavika nå når jeg kjørte mc, enn det jeg har gjort når jeg har kjørt bil. Dette er Fjord1 sine strekninger mener jeg.
lgbekk

Post by lgbekk »

Alas wrote:Jeg betalte en helt annen pris på fergestrekningene Halhjem-Sandvikvåg og Arsvågen-Mortavika nå når jeg kjørte mc, enn det jeg har gjort når jeg har kjørt bil. Dette er Fjord1 sine strekninger mener jeg.
Ja, det er jo fint for det bekrefter jo også svaret jeg fikk fra Fjord1 :)
tshansen

Post by tshansen »

Fikk mail fra NMCU i dag:

Hei!
Hyggelig å høre at fergemannskapet er positive. Det er viktig i forhold til hvordan vi blir behandlet.
Når det gjelder rabatter så er det ikke like enkelt. Fergepriser på innenlandsferger blir godkjent av Samferdselsdepartementet. Fergeselskapene søker konsesjon og må få godkjennelse av bilettprisene derfra. Dermed kan ikke fergeselskapene som kjører innenlandsstrekninger gi rabattavtaler til noen, beklagerligvis.
Mvh. Wenche/NMCU

:roll:
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply