La meg en gang inn i fergekøen istedefor å kjøre foran siden jeg kjørte med resten av familien (som kjørte en bil), det resulterte i at mopeden min tok opp en hel plass og noen ulykkelige sjeler som egentlig kunne blitt med ble stående igjen på kaien som konsekvens av det.
En av de "nye" type fergene, de som går under navnene "standard 2003" og "s2003" er helt flate. Ligner fælt på et hangarskip faktisk. Det er den type ferge som trafikkerer her jeg bor.
Alas wrote:Men mange av fergene skråner jo i endene, kjører man ned og stiller seg med hjulet imot bauglemmen da? Eller står man "på flaten"?
Var så lite folk når jeg kjørte på fergene at jeg stod "på flaten" og tok opp en halv plass. Ingen som sa noe liksom.
Mvh
Ja en del av fergene skråner litt både oppover og nedover.
Snakker vi mye helling setter jeg den på flaten. hvis ikke setter du bare sykkelen på skrå (alltid i gir) og finner ett greit balansepunkt liksom. slik at den står støtt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Alle de fergene jeg har vært på noensinne skråner foran og bak Hvor mye skrått som er for mye er jo ikke lett å vite igrunn, men å sette den på tvers er jo ikke så dumt igrunn, hmmm masse å lære skjønner jeg
Den kan jo velte selv om det er rolig sjø, kapteinen kan jo være litt ustø å kjøre litt hardt inn i fegeleie... så jeg går og setter meg på sykkelen (med fronten framover, slik at jeg ikke får tyngdekrafta på sida) og holder inn bremsa/la den stå på giret noen min før..
Skjønne ikke hvorfor folk blir sur for at vi stiller oss fremst... enten så kan vi jo komme ombord først, eller så kan vi jo ta en bilplass.. det er deres valg.. Vi som har litt gamp kommer jo til å kjøre forbi/like fort uansett
Det er vel bare endel sinte/utålmodige/plagede (stryk det som ikke passer) foreldre som blir sure over dette. Når jeg kjører bil blir jeg overhodet ikke sur for at MC'ene kan kjøre på og av før meg. Heller det sånn at flest mulig kan bli med fergen...
Sant det. Har flere ganger hendt at f.eks. en nybegynner (lærling kanskje?) kjører ferga og ikke er helt flink på det å legge til kai. På ferga jeg tar (som det er bilde av litt før i tråden) hver dag, hadde jeg nærmest sagt, så er passasjerene og kjøretøyene fraskilt med et slags gjerde. Mc-plassen er like ved dette "gjerdet" Når jeg vet en mc (mc-er) står der pleier jeg ofte å gå ut og vente litt tidligere enn til vanlig, for å se på vidunderet(ene)
På fergekaiene kjører jeg alltid forbi bilkøen, tror de fleste bilister innser at MC ikke fortrenger noen. Har opplevd at fergen dunker inn i kaia sideveis og vært nær ved å velte selv når jeg satt på sykkelen. Å ikke se over ferjekarmene gjør det ikke enklere.