Noen som har bestilt ny sykkel til 2007 ?

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har lest at nysalget har eksplodert i år spesielt. Veldig mange som kjøper nytt, og det stemmer veldig bra med hva jeg selv hører/erfarer fra fjernt og nært. Syntes slikt er artig å høre :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Gixxerman wrote:Har lest at nysalget har eksplodert i år spesielt. Veldig mange som kjøper nytt, og det stemmer veldig bra med hva jeg selv hører/erfarer fra fjernt og nært. Syntes slikt er artig å høre :)
Jepp, stemmer veldig bra det der. Leste denne artikkelen om saken i går.
"I løpet av årets tre første måneder er det solgt dobbelt så mange nye sykler som i 2006" :D
User avatar
f2dog
Posts: 211
Joined: 12 Feb 2007 17:21
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09
Location: Os

Post by f2dog »

Ikke rart ,banker og finansinstitusjoner hiver penger etter folk.
For mange er den største bøygen forsikringen-den får du ikke finansiert... :twisted:
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Står om det her også:
http://www.mc24.no/
User avatar
Chrash
Posts: 15
Joined: 10 Apr 2007 17:33
MC: Ducati Monster S2R 800 '07-modell. Matt sort, med Testaretta sølv stripe. Duo Termignoni carbonpotter.
Location: Oslo

Post by Chrash »

Jeg har bestilt NY sykkel - deilig!
Begynne å bli en stund siden nå, 21. februar var jeg i butikken å skrev kontrakt! Sykkelen kom 21. mars, og tiden frem til nå har jeg brukt på å modifisere vidunderet...merkelig hvordan man har en helt klar oppfatning av hvordan man vil ha ting 8)

Sykkelen jeg har bestilt er min våte, lille guttedrøm; Ducati Monster!
Dette er min første sykkel, og jeg tenkte det kunne være greit å kjøpe en sykkel som ikke var for dyr... Ducati Monster får man jo fra ca. 120.000,- ny, og jeg tenkte at det var en grei inngangsbillett, sånn i første omgang...

Etter å ha pratet med x-antall fagfolk, ble jeg selvfølgelig "lurt" til å gå for en S2R 800, som da selvfølgelig ble "litt" dyrere (et valg jeg selvfølgelig er meget komfortabel med)... derfra og ut har det bare ballet på seg... :wink:

I løpet av den "laaange" ventetiden, og pga. utallige besøk hos forhandleren og Ducati-nettsider, har det blitt litt ekstra.
"Måtte" selvfølgelig bytte ut eksosanlegget og pottene, samt speilene. I tillegg ble det noen ekstra carbondeksler her og der... Men kanskje viktigst av alt MÅTTE jeg lakkere om hele sykkelen, slik at den ble akkurat slik jeg har drømt om siden jeg var en liten gutt! (ja, jeg vet det er sykt...) - så da ble det kanskje ikke den billige inngangsbilletten jeg hadde forestilt meg allikevel... :?

Var å hentet tanken og dekslene i forrige uke, og det ble bare så utrolig kult - enda fetere enn jeg hadde forestilt meg! Stemningen var derfor stor når de ringte fra forhandleren i dag, med den gledelig beskjeden om at sykkel nå var ferdig - med alt utstyret på!

Det har vært en lang vei å gå som førstegangs kjøper, både i forhold til forsikring, bekledning, sikkerhetsutstyr og selvfølgelig modifiseringen... Regner med å hente den i løpet av uken, og da blir det selvfølgelig noen fete bilder!
Last edited by Chrash on 10 Apr 2007 19:15, edited 1 time in total.
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Hei Chrash. Velkommen til forumet og gratulerer :)
Jeg venter også på en S2R800. En liiiiiiiiiiiiiiiten sjanse for at jeg får hentet den på lørdagen. Hvilken fargekombinasjon har du gått for? Min skal være rød og hvit. Vær vennlig å fortell meg hvordan den er å kjøre nå du får den! Har ikke fått prøvd den ennå.
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
Chrash
Posts: 15
Joined: 10 Apr 2007 17:33
MC: Ducati Monster S2R 800 '07-modell. Matt sort, med Testaretta sølv stripe. Duo Termignoni carbonpotter.
Location: Oslo

Post by Chrash »

Weezer wrote:Hei Chrash. Velkommen til forumet og gratulerer :)
Jeg venter også på en S2R800. En liiiiiiiiiiiiiiiten sjanse for at jeg får hentet den på lørdagen. Hvilken fargekombinasjon har du gått for? Min skal være rød og hvit. Vær vennlig å fortell meg hvordan den er å kjøre nå du får den! Har ikke fått prøvd den ennå.
Heisann Weezer!
Jeg lover full oppdatering så snart jeg er på to hjul :D
Jeg gikk i utgangspunktet for svart/svart...men som sagt så er den lakkert om...fortsatt svart, men med noen små detaljer...
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

Chrash wrote:Jeg gikk i utgangspunktet for svart/svart...men som sagt så er den lakkert om...fortsatt svart, men med noen små detaljer...
Spennende :wink:
A motorbike is an engine you can sit on
User avatar
f2dog
Posts: 211
Joined: 12 Feb 2007 17:21
MC: B-king.... 08
Drz400 SM 08
Gixxer 1000 09
Location: Os

Post by f2dog »

Da var nye sykkelen i hus, holder på å fylle syre på batteriet,og håper å få meg en liten tur i kveld hvis været holder. :lol:
----------------------------------------------------

B-King 08(He-He!)
Drz 470 psyko (he-he)
Gixxer 1000 k9
User avatar
Weezer
Posts: 407
Joined: 02 Jun 2005 23:41
MC: Monster S2R800 - 07
Location: Fosen

Post by Weezer »

f2dog wrote:Da var nye sykkelen i hus, holder på å fylle syre på batteriet,og håper å få meg en liten tur i kveld hvis været holder. :lol:
Gratulerer f2dog! Kos deg med den! :D
A motorbike is an engine you can sit on
MrG
Posts: 1
Joined: 12 Apr 2007 10:56

Post by MrG »

Jepp, kjøpte igår en Vstrom DL 1000 med Leo Vince anlegg. Får den forhåpentligvis på lørdag - det skal bli så godt å komme seg ut på veien igjen etter mange år uten sykkel :D

Noen flere Vstrom'ere i Oslo området ?

MrG
User avatar
Husaberg motard
Posts: 97
Joined: 12 May 2005 21:32
Location: Jevnaker

Post by Husaberg motard »

Jeanette wrote:
Gixxerman wrote:Har lest at nysalget har eksplodert i år spesielt. Veldig mange som kjøper nytt, og det stemmer veldig bra med hva jeg selv hører/erfarer fra fjernt og nært. Syntes slikt er artig å høre :)
Jepp, stemmer veldig bra det der. Leste denne artikkelen om saken i går.
"I løpet av årets tre første måneder er det solgt dobbelt så mange nye sykler som i 2006" :D
Folk i Norge har generelt mye penger mellom fingrene for tiden. Det samme gjelder jo også båter og biler. Alle markeder er på topp. Håper ikke krakken kommer for fort. Mange tåler ikke det. Men nok OT, grattis med nye sykler!
Image
User avatar
Chrash
Posts: 15
Joined: 10 Apr 2007 17:33
MC: Ducati Monster S2R 800 '07-modell. Matt sort, med Testaretta sølv stripe. Duo Termignoni carbonpotter.
Location: Oslo

Post by Chrash »

Weezer wrote:
Chrash wrote:Jeg gikk i utgangspunktet for svart/svart...men som sagt så er den lakkert om...fortsatt svart, men med noen små detaljer...
Spennende :wink:
Lovte jo noen bilder så fort jeg hadde hentet sykkelen, men hvordan får jeg lastet opp bilder her på forumet?

Hentet sykkelen i dag :D må jo få vist frem sykkelen!
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

Last opp bildene til f.eks. photobucket. Når de er lastet opp der kopierer du linken bak "Img code", og limer den inn hit. Da kommer bildet opp.

Evt. kan du bruke linken bak "url link", og kopiere den innom mellom tagene [img]bildelinken[/img] :)
User avatar
Chrash
Posts: 15
Joined: 10 Apr 2007 17:33
MC: Ducati Monster S2R 800 '07-modell. Matt sort, med Testaretta sølv stripe. Duo Termignoni carbonpotter.
Location: Oslo

Post by Chrash »

Da får jeg nesten gjøre et forsøk da...
(takk for hjelpen Jeanette!)

Her er Monsteret mitt:
Image
...og her:
Image
(joda, den har skilter - varme fra pressa)

...og tilslutt et av meg og mitt nye vidunder:
Image
Og til alle de som lurer på hvordan jomfruturen var - ubeskrivelig :oops: !
Post Reply