Jeg vurderer en gsxr-600 1997. Og eieren sier at det er litt tikking i ventilen på sylinder 4 når den er kald, men når den blir varm forsvinner tikkingen. Er dette et stort/alvorlig problem.
Han sier at jeg fint kan kjøre med sykkelen ut sesongen i år, men at jeg bør ta en service på den til høsten.
Jeg skal prøvekjøre den i morgen (fikk ikke gjort det forrige uke.. Hadde med minstejenta) Noe jeg bør høre etter ang- ventiltikkinga?
ventiljustering koster penger, her må du prøve å prute eller be han utbedre dette. er ikke direkte farlig å kjøre rundt med tikkende ventil, men det blir bare verre og sykkelen bli daffere.lykke til
Jeg vet ikke om den har fulgt servicene for ventiljustering, men jeg kan jo høre med ham i morgen.
Snakket med et verksted i dag (Faldalen Motor i Lillestrøm) og de antok at det var en 3-4 arbeidstimer å gå over motoren. det blir vel en 1500 kroner tenker jeg. men aner jo ikke om det er med deler. Sannsynligvis ikke siden det sto en pris på ca 5000 et annet sted på forumet her.
Jeg skulle få sykkelen for 32000 etter litt pruting tidligere i dag.
1500kr kan jeg ikke fatte. Ring og dobbeltsjekk. 1500kr for fire arbeidstimer er ganske lenge siden at man fikk. Om du ikke får selger til å ta en service på den før han selger, så be om avslag. Hvertfall 5000kr avslag, kommer ann på prisen som er satt fra før av men.