MC lappen: Krypkjørings målene?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Fra å med i fjor forsvant 8 talls kjøringa på oppkjøring!

Du trenger ikke bekymre deg for dette :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Thunder
Posts: 499
Joined: 22 Mar 2007 19:15
MC: Aprilia SXV550 07'
Aprilia RS250 95'
Location: Flekkefjord

Post by Thunder »

LOL, det var det emnet. :lol:
Aprilia SXV 550 07'
Aprilia RS 250 95'
KTM SXF 250 08'
Honda Camino ;)
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Post by s1lVa »

LordShaft wrote:Fra å med i fjor forsvant 8 talls kjøringa på oppkjøring!

Du trenger ikke bekymre deg for dette :)
haha, kødder du? hva går egentlig oppkjøringen ut på nå da?
User avatar
SW20
Posts: 77
Joined: 17 Nov 2006 23:38
Location: Bærum

Post by SW20 »

Nå skal du først trille sykkelen et stykke, sette deg på den, starte, snu 90 grader, kjøre en S-linje mellom noen kjegler, kjøre en lang sving, en ny S-linje og stoppe :)
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7497
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

SW20 wrote:Nå skal du først trille sykkelen et stykke, sette deg på den, starte, snu 90 grader, kjøre en S-linje mellom noen kjegler, kjøre en lang sving, en ny S-linje og stoppe :)
Dette er da krypkjøringsdelen. Og så er det punktene som ble nevnt i et annet svar, svingen på 180 grader, unnamanøver og nødbrems.
User avatar
SW20
Posts: 77
Joined: 17 Nov 2006 23:38
Location: Bærum

Post by SW20 »

Jeanette wrote:Dette er da krypkjøringsdelen. Og så er det punktene som ble nevnt i et annet svar, svingen på 180 grader, unnamanøver og nødbrems.
Kan banne på at tråden handler om krypkjøringsmålene :mrgreen:
Det andre regner jeg med at trådstarter veit om :)
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Post by s1lVa »

SW20 wrote:
Jeanette wrote:Dette er da krypkjøringsdelen. Og så er det punktene som ble nevnt i et annet svar, svingen på 180 grader, unnamanøver og nødbrems.
Kan banne på at tråden handler om krypkjøringsmålene :mrgreen:
Det andre regner jeg med at trådstarter veit om :)
faktisk ikke =) nyttig info jeg får. besgynte på mc lappen i 2005, men lommeboka stoppa det hele. skal ta resten i sommer som intensivkurs for nå vet jeg at jeg har råd :)

men i 2005 var den 8 talls krypkjøringen obligatorisk... det er jo forandret nå.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7497
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Post by Jeanette »

s1lVa wrote:...nyttig info jeg får.
Godt å høre :)
User avatar
LemonDog
Posts: 131
Joined: 04 Aug 2006 15:01
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.
Location: Trondheim

Post by LemonDog »

Selv om åttetallet ikke er obligatorisk lenger, så er det lurt å lære seg det. Har du åttetallet i fingrene, så er krypkjøringa på oppkjøringa piece of cake.
User avatar
gt-r
Posts: 284
Joined: 12 Oct 2006 19:02

Post by gt-r »

Kriz wrote:ducati monster er jo lett å manøvrer hvertfall ser det sånn ut for han wheelie mestere fyren jeg hadde en video av før..

brukte forresten ikke gass eller brems på 8tallet... bare sluring av clutch..
og bakbrems
Yamaha R1
Yamaha Grizzly efi 700
Yamaha R6 (solgt)
Yamaha Raptor 700 (solgt)
Post Reply