Ktm 660

Prat om tung MC.
Post Reply
Kristoffer...

Ktm 660

Post by Kristoffer... »

Prøvde på mellom tung forumet men nesten ingen som kunne svare på det jeg ville ha svar på, så prøver her=)

Har sett en del på Ktm 660 smc, og har bestemt meg for å ha den som mellom tung, men lurer på en del angående sykkelen.

Hvordan er den å kjøre? bra komfort? og i og med at den bare har 5 gir, hvordan er aksen og top farten? noen som vet hvor mange hk den får som FP?

er personlig helt forelsket i utsende til sykkelen :wink:

Håper at dere kan gi meg noen skikkelige svar på disse sp.målene=)

mvh Kristoffer
Kristoffer...

Post by Kristoffer... »

Bump
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

Denne sykkelen har, så vidt jeg kan se, 28,5 hk originalt, så man må faktisk trimme den for å komme over grensa til tungsykkel som er 34 hk.

Det er jo en annen regel som sier at en mellomtung sykkel ikke kan ha mer enn 0,16 KW pr Kg, og siden denne sykkelen er så lett, så ligger den helt i grenseland for å overstige den grensa. 28,5 hk er 21 KW. Sykkelen veier bare 134 Kg, så da blir det 21/134 = 0,1567 KW pr Kg.

Altså skal det ikke mye trimming til for å overstige mellomtunggrensa.

Hvordan den er å kjøre aner jeg ikke, men jeg antar at den vil ha et heftig drag på lave turtall siden den har en motor med såpass stort slagvolum, og ikke veier stort mer enn en moped.
Kristoffer...

Post by Kristoffer... »

Bring up My Post
Mr.Hansen

Re: Ktm 660

Post by Mr.Hansen »

Kristoffer... wrote:Prøvde på mellom tung forumet men nesten ingen som kunne svare på det jeg ville ha svar på, så prøver her=)

Har sett en del på Ktm 660 smc, og har bestemt meg for å ha den som mellom tung, men lurer på en del angående sykkelen.

Hvordan er den å kjøre? bra komfort? og i og med at den bare har 5 gir, hvordan er aksen og top farten? noen som vet hvor mange hk den får som FP?

er personlig helt forelsket i utsende til sykkelen :wink:

Håper at dere kan gi meg noen skikkelige svar på disse sp.målene=)

mvh Kristoffer
KTM 660 er ikke noen sykkel du kjører langt med, den rister EN del.
Sykkelen har ca 60Hk orginal. Du får den med 34 Hk. Den drar på bak hjulet i 3 gir med bare gassen (full effekt). Toppfarten er rundt 160km/t.

Du har vell ikke en som vil selge en, jeg er på jakt etter en?

Mvh
Mr. Hansen
TheDuke2

Post by TheDuke2 »

Med orginaldreving er toppfarten nærmer 190km/t ,sykkelen er god å kjøre med ,meget lettkjørt. Men den har ett noe hardt sete som blir ubehagelig i lengden. Vibrasjonene er bare en tilvenningsak :)
2004 KTM Duke II *Solgt*
2007 KTM 525 EXC/SM *Solgt*
2008 KTM 690 SMC
Post Reply