Oversettelse av MC-uttrykk
-
- MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic
Så du mener vi burde være mer grisete og "agressiv - agressive"? Slossing altså? Sist jeg sjekket var dette et forum for utveksling av meninger (fortrinnsvis om mc, men denne tråden er under overskriften "Generelt").ErlingSG wrote:Begynner å bli lei av den høflige passiv-aggressive tonen mellon enkelte her på forumetTake it outside
![]()
Erling
Om det ikke skulle være plass til en "høflig passiv-agressiv tone" her, så må jeg vel (og kanskje noen andre) finne et annet forum? Det er vel ønskelig at man skal kunne finne seg til rette her, vel? (innen rimelighetens genser, selvsagt) Utsagn som er presentert her (og på alle andre forum) må tåle å bli kommentert. Er innleggene på kanten og til og med over kanten, er det opp til moderatorene å gjøre noe med det.
Og forresten, posteren jeg adresserte innlegget Gxrman svarte på til har ikke fått uttalt seg enda.
-
Nå er jeg veldig off-topic.Tumbleweed wrote:...noen er litt hårsåre her, og mangler kanskje en smule selvironi knyttet til godhjerta fordommer....?Banditbiker wrote:Norge har trolig tapt en stor medisinerstudent i deg siden du ut i fra bare dette bildet er i stand til å stille en diagnose om tapt hørsel.
Hvem vet hvilke underverker du kunne utført innenfor kreftmedisninen om folk la ut bilder av gressklipperne sine
Har du kanskje hørt om døve og hørselshemmede??
Jeg vet ihvertfall om EN her på forumet som har et hørselstap, og det er han som har skrevet denne teksten du leser på akkurat nå.
Synes det er veldig feil av folk å bruke "handicap" i helt andre sammenhenger enn det det er tatt ut fra, i dette eksempelet "døv".
Nei, jeg er ikke hårsår, men vet at mange andre kan være det. Dette er ikke en personlig kommentar til deg, Tumbleweed, og heller ikke til noen andre her på forumet. Se heller på det som en oppfordring til å tenk dere om før dere skriver!! PLEASE!
Takk for at du leste denne appellen!
Now, Back ON-TOPIC!
- indianeren
hvis ikke jeg ta helt feil.. så er det der en chopped sykkel med indian motor.gt-r wrote:rerell wrote:Nä, detta är "Ape Hangers":sorrow wrote:Ape Hanger: Her tenkte jeg på "henge som en ape" av sykkelen
hohohaa herregud å bra vræl! klarer ikke stoppe
Ellers så er "selvmordsgir" eller suicide clutch noe helt annet enn jockeyshift/ fotclutch.
Suicide clutch har fjær på fotclutchen sånn at den automatisk går tilbake...dvs at man må holde foten på clutchen for å fri ut. Mens original fotclutch er friksjonsbasert slik at den (til en viss grad) blir stående i samme posisjon.. Dersom man plutselig må sette ned clutchfoten.. så er det ikke noe særlig med suicide clutch..
En squid er kanskje ikke en kylling.. men de har vel ofte samme livslengde..

Ser det jeg jeg som har startet en noe stram tone blandt enkelte her inne hehe.LordShaft wrote:Ler så jeg griner.rerell wrote:Nä, detta är "Ape Hangers":sorrow wrote:Ape Hanger: Her tenkte jeg på "henge som en ape" av sykkelen
Så lite døv ut han stakkeren på dette bildet .
Jeg brukte ordet "DØV" som i ett ord mange bruker i stede for "teit, rar, sløv osv" Å han tullingen så rett og slett helt teit ut på ditte bildet. Å ja jeg ser både ironien og sarkasmen som har blitt brukt i innleggene over hehe. Men det kan være vannskelig å oppfatte dette når en bare leser og ikke hører tonefall på han som "sir" det

Jeg har kompiser som både er svaksynt og er hørselhemmet. Å hvis ikke folk med slike handikapp har såpass selvironi at de tar en liten "spøk" ja så får de holde det for seg selv.
Jeg spør han kanskje uten å tenke meg om. Faen er du helt døv eller?`også får jeg svaret JA!! hehe...

Nei gutter. Ta det helt med ro. Det meste er ment veldig hyggelig.
-The Last King of Ålesund-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Attila
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Det er fort å tråkke folk på tærne.........
Men jeg skjønner at jeg kunne ha fornærmet noen ved å si at stillingen der så helt "mongo" ut.......helt klart fornærmende for de med Downs.
Nei, hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær?
Det jeg nå sier er ikke for å fornærme noen, men hva er bakgrunnen til en slik kjørestilling? Tipper at det er kun for "looks", fordi jeg ser for meg radikal blod drenering i armene og maks luft motstand.
Liker Harley, men Ape-hangers har jeg ikke skjønt..........
Men jeg skjønner at jeg kunne ha fornærmet noen ved å si at stillingen der så helt "mongo" ut.......helt klart fornærmende for de med Downs.
Nei, hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær?

Det jeg nå sier er ikke for å fornærme noen, men hva er bakgrunnen til en slik kjørestilling? Tipper at det er kun for "looks", fordi jeg ser for meg radikal blod drenering i armene og maks luft motstand.
Liker Harley, men Ape-hangers har jeg ikke skjønt..........
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)

Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)