Trimming av billig-scooter.

Prat om moped & scooter.
Post Reply
silvia_s14a

Trimming av billig-scooter.

Post by silvia_s14a »

Har tenkt til å gå til anskaffelse av en billig-scooter (får tak i fra en leverandør på jobben)
6990,- for ny kinasykkel.Skal kun brukes til og fra jobb en liten stund.
Er det noen måte å få denne til å gå litt fortere?
Det er 60km/t på den veien der jeg kommer til å kjøre og scooteren er oppgitt til 45km/t.

Liker ikke at alle absolutt skal kjøre forbi meg,og jeg bli trykket ut i grøfta.Da tar jeg heller bilen.
60km/t ville vært helt suverent.
Noen tips?
Dawes

Post by Dawes »

merke å type hadde vært kjekt vet du!
Nå: Cbr 125R 05
Image
silvia_s14a

Post by silvia_s14a »

Har foreløpig fått tilbud på 2 stk.Den ene heter fastpower sport og den andre har jeg kun fått pris på og ikke noe navn foreløpig.

Det jeg lurer på er generell trimming av scootere som ikke er spes kjente og som det ikke er laget så mye trimdeler til.
Loco

plombe

Post by Loco »

sikkert plombert/variatorsperre. fjrner du disse går den bedre vettu
Suzuki RMX 02
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

Det ligger en gummi ring inne i variatoren.
Ta ut denne, da vil den ca klare rundt 60km/t om du er heldig, videre kan du feste på et effektanlegg (sikkert vanskelig å få tak i til den type ukjente merker som du nevner her men, sen en mail til http://www.speedoptions.no De har velidig mye peiling på sån og er veldig hyggelige)

Om du vil dra kjøttkaka helt ut kan du jo sette på større sylinder og forgasser, men tviler på du vil dra den så langt. Da vil den klare noe rundt 100km/t uten at jeg tør å love noe :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
_Adler_

Post by _Adler_ »

En scooter av denne typen?

Image

En kompis av broren min har en slik. Det som ble gjort på hans var bla. å fjerne turtallsperra. Dette er en ledning til coilen/CDI som man bare kutter av. Det er også en plombering i variatoren og Mc-deler selger trimvariator til disse der. Eksosanlegget er også veldig tett, og det skal bli kul lyd om man gjør noe med det. En annen ting jeg har hørt er at forgasseren er plombert. I luftfilteret sitter det i alle fall en plombering (mindre luft).
Yamaha Aerox 2004

Image
Post Reply