Har en stund hatt problemer med sykkelen når den har stått ute i bergensværet og når den er vasket. Den fjusker noe villt, og jeg mangler ca 100 hk ved pådrag..
Jeg har klart å helbrede det til tider med en god slump kondensfjerner, så jeg tror det sylles vann i vensinen. Er det noen som har erfaringer med at tanklokket lekker vann? Noen som har et tips på hvordan jeg kan få sjekket om det er feilen uten å bestille nytt lokk?
PS, Ja, plugger, filter osv er byttet. Gassere drenert etter vinteren.
Ole
-1982 Suzuki GP 100 i kjelleren
-1994 YZF750R "Terget opp" 138,5RWHP
-1996 MX-5
Har Yamaha tanklokk på sportsteren min, og reservetanken består helst av vann... Kondensfjerner er min venn når jeg har vært nedpå reservetanken (det skjer ikke ofte lenger, for å si det sånn-den bare kveler når jeg endelig får fyr på den om den står på reserve)
Gubben skal ordne, men hva og hvordan vites foreløpig ikke
I mellomtiden hiver jeg en presenning over den når det regner.
Nå vet jeg ikke hva slags patent du har på tanklokket ditt ole, men jeg har ihvertfall en gummipakning som skal tette rundt påfyllingshullet. Et egnet smøremiddel på denne anbefales hvis den ikke er gammel og oppsprukket. I tillegg har jeg et "dreneringshull" ved siden av påfyllingshullet som skal ta seg av det som kommer av regnvann. Sjekk at dette ikke er tett.
Tja, jeg ville prøvd litt smørefett hvis du har... eller rett og slett litt motorolje. Ikke for tynn, CRC vil sannsynligvis bare tørke inn etter kort tid. Eller kanskje god gammeldags vaselin funker best?
Har ikke drenering, harn å sjekket to ganger... Egentlig ganske merkelig, for selve tanklokket ser ut til være helt likt R6 sitt.. Og den har.. Men men. Har rengjort alt og rubbet gummipakningen med sfint pussepapir. Hadde litt olje på, så får vi se.. Tenkte på å bruke grease eller noe, men er usikker på hva som skjer hvis det blander seg i bensinen?
-1982 Suzuki GP 100 i kjelleren
-1994 YZF750R "Terget opp" 138,5RWHP
-1996 MX-5