En elektriker tjener ikke 500,- kroner timen! Det blir kanskje fakturert 500,- kr timen hvis du er i ett firma og selger en tjeneste. Men en elektriker ligger LANGT LANGT under.
en tømrer, fagarbeider har ca 150 - 170,- kr timen.
Når jeg jobber for meg selv fakturer jeg 320 kroner timen med eller uten moms. kommer an på hvitt eller svart
Så hvor du får 500 kr timen fra skjønner jeg ikke
Hehe, godt å høre
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Tore^NSR wrote:LordShaft, jeg så jeg snek inn et 5 tall istedenfor 2 tall,men jeg slettet posten før noen leste den og kom med noen reaksjoner slik som du gjorde
En vanlig elektrikker tjener rundt 200, kommer litt ann på hvor du jobber.
Men det er da nesten normalt
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
Går Teknisk og Industriell Produkjon ved Herøy VGS
Har søkt Skipsteknisk, Produksjon og Industriteknikk og Arbeidsmaskiner.. Angrer på at jeg ikke søkte transport
Synd å bruke 3-4 år på allmenn for å kun få studiekompetanse da... tok dette på kveldsskole mens jeg var lærling over 2 år... og vips, fagbrev og studiekompetanse
Tja, er under utdanning jeg og. Studerer ved Universitetet i Stavanger. Holder på med en mastergrad i offshoresystemer-marin og undervannsteknologi. Har tjent opp nok studiepoeng til en bachelor i maskinteknikk, men har ikke hentet ut graden enda, regner med å gjøre det i sommer. Må mikse og trikse litt med fag først.
Er ferdig våren 2008, da må jeg begynne i jobb, skummelt
LordShaft wrote:
en tømrer, fagarbeider har ca 150 - 170,- kr timen.
Dette kjem jo og an på kor i landet du jobber.
Tjener fks meir som tømrer i Bærum og Oslo en du gjere på Voss...
Høyrte nett med ein lærling som er med på stillas kurset no, i bedrifta han jobba i blei nettopp lønninga justert opp til 170kr.
Hvorfor tror alle at studiekompetanse=allmenn, man får mer enn bare studiekompetanse av gå på allmenn, det innebefatter mer enn bare minimumskravet for studiekompetanse.
går for tida på Bygg- og anleggsteknikk (gamle byggfag) og har tenkt å bli rørlegger. Har vært utplassert hos en lokal rørleggerbedrift nå i 5 uker og skal være der 5 uker til, er veldig interessant.