har du prøvd å sette det e i sporet? hvordan skjedde det? er stempelet til den gassern?zebben TSX wrote:ja. hmmmm!?!?
trenger hjelp til en vrien TSX!!!!!!
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
- Rotekroken
- Posts: 18
- Joined: 10 Apr 2007 17:29
- Location: Hurum
- Contact:
Det er riktig at det er en tapp som forgasserstempel skal gå i sporet, normalt sett så går dette som en drøm, men når dette ikke går som det skal, så kan du bruke til 2-takts olje eller motor olje, den er litt seig og sørger for grei nok smøring..
WD-40, Caramba, Pro-Long osv er litt tynn olje, jeg ville ikke brukt slik olje der, det passer best til smøring av virer, kjede, rustløser osv..
Ta gjerne litt tynn olje på fingre og gni mellom tommel og pekefinger, da kjenner du at den er tråere enn 2-takts olje, motor olje osv..
Lufta kommer jo inn bak, så åpner du forgasserstempel ved pådrag og slipper gjennom bensin og 2-takts olje inn til sylinder, 2-takts olja vil smøre litt på forgasserstempel hele tiden slik at den sklir godt i sporet..
Men jeg er litt bekymret for at dette ikke er svaret, jeg "tror" at du har noe merker eller riper i "sleiden" eller at det er tappen som ikke er helt god, hvis ikke så har du glemt et eller annet som skal monteres over nåla.?
Du har jo forgassernåla, over den så er det en ring, så er det en fjær som skal presses sammen for å få på vira, kan det være noe der som ikke er helt 100.?
Det er tydelig at du har satt forgasserstempel riktig vei, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er noe av det ovenstående som kan være feil.?
Det er original forgasser du har.?
Det er litt anerledes system på de uoriginale, men det er stort sett bare dette med låsing av vire, resten er så å si identisk..
Du er sikker på at det er forgasserstempel og ikke noe med dyser eller flottør.?
Du kan se at forgasserstempel ikke sklir slik det skal.?
Litt av et hodebry dette her :oops:
WD-40, Caramba, Pro-Long osv er litt tynn olje, jeg ville ikke brukt slik olje der, det passer best til smøring av virer, kjede, rustløser osv..
Ta gjerne litt tynn olje på fingre og gni mellom tommel og pekefinger, da kjenner du at den er tråere enn 2-takts olje, motor olje osv..
Lufta kommer jo inn bak, så åpner du forgasserstempel ved pådrag og slipper gjennom bensin og 2-takts olje inn til sylinder, 2-takts olja vil smøre litt på forgasserstempel hele tiden slik at den sklir godt i sporet..
Men jeg er litt bekymret for at dette ikke er svaret, jeg "tror" at du har noe merker eller riper i "sleiden" eller at det er tappen som ikke er helt god, hvis ikke så har du glemt et eller annet som skal monteres over nåla.?
Du har jo forgassernåla, over den så er det en ring, så er det en fjær som skal presses sammen for å få på vira, kan det være noe der som ikke er helt 100.?
Det er tydelig at du har satt forgasserstempel riktig vei, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er noe av det ovenstående som kan være feil.?
Det er original forgasser du har.?
Det er litt anerledes system på de uoriginale, men det er stort sett bare dette med låsing av vire, resten er så å si identisk..
Du er sikker på at det er forgasserstempel og ikke noe med dyser eller flottør.?
Du kan se at forgasserstempel ikke sklir slik det skal.?
Litt av et hodebry dette her :oops:
jeg har brukt wd-40 hele tiden å det sa han søskenbarnet te fadern åsså.. han er mekaniker.. men det funker utmerket med wd-40... de andre tingene funker sikkert åsså utmerketRotekroken wrote:Det er riktig at det er en tapp som forgasserstempel skal gå i sporet, normalt sett så går dette som en drøm, men når dette ikke går som det skal, så kan du bruke til 2-takts olje eller motor olje, den er litt seig og sørger for grei nok smøring..
WD-40, Caramba, Pro-Long osv er litt tynn olje, jeg ville ikke brukt slik olje der, det passer best til smøring av virer, kjede, rustløser osv..
Ta gjerne litt tynn olje på fingre og gni mellom tommel og pekefinger, da kjenner du at den er tråere enn 2-takts olje, motor olje osv..
Lufta kommer jo inn bak, så åpner du forgasserstempel ved pådrag og slipper gjennom bensin og 2-takts olje inn til sylinder, 2-takts olja vil smøre litt på forgasserstempel hele tiden slik at den sklir godt i sporet..
Men jeg er litt bekymret for at dette ikke er svaret, jeg "tror" at du har noe merker eller riper i "sleiden" eller at det er tappen som ikke er helt god, hvis ikke så har du glemt et eller annet som skal monteres over nåla.?
Du har jo forgassernåla, over den så er det en ring, så er det en fjær som skal presses sammen for å få på vira, kan det være noe der som ikke er helt 100.?
Det er tydelig at du har satt forgasserstempel riktig vei, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det er noe av det ovenstående som kan være feil.?
Det er original forgasser du har.?
Det er litt anerledes system på de uoriginale, men det er stort sett bare dette med låsing av vire, resten er så å si identisk..
Du er sikker på at det er forgasserstempel og ikke noe med dyser eller flottør.?
Du kan se at forgasserstempel ikke sklir slik det skal.?
Litt av et hodebry dette her :oops:

Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm
_______________________________________
hva har jeg sagt om å kjøre fra en ferrari med derbien din?
-
- Posts: 32
- Joined: 28 Mar 2007 19:28
- Location: asker
- Rotekroken
- Posts: 18
- Joined: 10 Apr 2007 17:29
- Location: Hurum
- Contact:
Så lenge du får det til å virke med "uansett remedie" så er jo det flott, men når ikke den tynne (og litt tråe) oljen er nok til å smøre skikkelig, så anbefaler jeg tykkere olje..derbi sm wrote:jeg har brukt wd-40 hele tiden å det sa han søskenbarnet te fadern åsså.. han er mekaniker.. men det funker utmerket med wd-40... de andre tingene funker sikkert åsså utmerket
Har du mulighet til å bruke samme type olje som faktisk går den samme veien, så er det aller best..
Men ikkeno galt med WD-40 eller lign, jeg bruker veldig mye av dette selv, men da på virer og slikt som vanlig olje ikke kommer så lett frem..
Alt til sitt bruk

- Rotekroken
- Posts: 18
- Joined: 10 Apr 2007 17:29
- Location: Hurum
- Contact:
Håper ny forgasser vil hjelpe deg..zebben TSX wrote:det er forgasserstempelet som ikke sklir ordentlig. men har kjøpt ny gasser så skal prøve med det.
Kan du se noe skader på forgasserstempel.?
Ikke noe rusk inni forgasser der stempel skal gå.?
Hadde vært lettere å hjelpe deg om du la ut noen bilder av dette

- Moe
- Posts: 161
- Joined: 15 Dec 2006 21:37
- MC: Yamaha Sr 125 (1997) og Honda Rebel 125 (1998)
- Location: Tromsø
- Contact:
Du er sikker på du i det heletatt har ei sånn stor fjær inne i forgasseren mellom forgasserstempel og det lokket oppå?
Dette er vel kanskje en fordel for at det skal gå tilbake av seg selv.
Og er det rett og slett tregt nedi der, så kjøper du deg P800 våtslipepapir (pussepapir) også pusser du forgasserstempelet litt før du smører det inn med tynt med olje.
Du kan gjerne også polere forgasserstempelet etter at du har rubbet det litt!
Husk det er småe marginer, så ikke puss så mye, bare littegranne av overflaten
Dette er vel kanskje en fordel for at det skal gå tilbake av seg selv.
Og er det rett og slett tregt nedi der, så kjøper du deg P800 våtslipepapir (pussepapir) også pusser du forgasserstempelet litt før du smører det inn med tynt med olje.
Du kan gjerne også polere forgasserstempelet etter at du har rubbet det litt!
Husk det er småe marginer, så ikke puss så mye, bare littegranne av overflaten

-
- Posts: 11
- Joined: 04 Dec 2007 21:46
- MC: Suzuki ts50x 97 mod;) go som gull..!
- Location: østfold
Re: trenger hjelp til en vrien TSX!!!!!!
prøv bare og still tomgangsskruen eller lufteskruen på forgasseren.. enten blir det bedre eller værre;)
-
- Posts: 40
- Joined: 26 Jan 2008 19:50
- MC: Cagiva mito 07
Eneste mito i norge med Xenon light ;)
led baklykt ;)
Re: trenger hjelp til en vrien TSX!!!!!!
men skal det ikke være en fjær mellom selve, forgasser sylyndren og toppen av forgasserne?
som presser ned stemplet når du slipper gassen?
jeg trur det er den du mangler?
som presser ned stemplet når du slipper gassen?
jeg trur det er den du mangler?

-
- Posts: 257
- Joined: 08 Mar 2008 11:59
- MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f - Location: Oslo/Fredrikstad
Re: trenger hjelp til en vrien TSX!!!!!!
Skifte dyse i forgasseren, gjorde jeg da jeg kjørt mt5 for eeeh, ja en del år sia. hadde samma problemet da.
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken