R-sykkel eller moderne klassiker?

Prat om tung MC.
Post Reply
serf

R-sykkel eller moderne klassiker?

Post by serf »

Mitt første innlegg!

Jeg har en følelse om at de fleste av de yngre motorsyklistene, i 20 åra, higer etter sykler med bokstaven "R" eller "RR" i slutten av navnet. Det jeg higer etter er sykler med den engelske retro-looken, og da tenker jeg på Triumph Bonneville, Scrambler og Thruxton: de "moderne klassikerne".

Grunnen til at jeg faller for disse syklene er at de er utrolig stilige, og mener de representer, utseendemessig, en svunnet gullalder (kanskje utrykket bommer litt, men jeg regner med at dere skjønner hva jeg mener).

Lurer da på om den følelsen om "R" sykler stemmer litt, eller er det mange i 20 åra som synes de moderne retrosyklene er kongen(e) på haugen?

Lurer på en ting til: Har funnet veldig få tester av triumph bonneville og de andre syklene, og når jeg har funnet noen så er de fra 2001. Nå som triumph økte volumet til 865 synes jeg noen kunne ha tatt og testa de på nytt!
Er det noen som eventuelt vet om noen gode og detaljerte tester?

Hilsen en som forhåpentligvis står med mc lappen i juni
:)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Personlig kunne jeg tenkt meg mange forskjellige sykler, men så god råd har jeg desverre ikke. Mitt første valg er R og slik er det med den saken, og ettersom jeg ikke har råd til flere sykler, så forblir det slik.

Er 26, blir 27 snart.
Einar

Post by Einar »

Er fortsatt i 20 årene. noen måneder til. liker metall, chrome og nakne damer. Aldri vært fan av R-sykler og plastic. så vi i 20 årene er vel like forskjellige som andre aldersgrupper.
Du trenger bare 1
derbi sm

Post by derbi sm »

jeg liker alle sykler :D
Tempo Corvette 380 73 modell
------------------------------------------------------
derbi supermotard med gianelli eff.anlegg 50ccm

Post by EvenDeven »

Bare den har to hjul, går framover, over 50 ccm... Ja da går det fint :D
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Har altid likt custom sykler. Har kjørt HD i 12 år. Blir for mye dilldall (les= plastik/ kåpe) på mange japser.

Finnes mange fine engelske sykler også. Spesielt de gammle.

Jeg vil ikke ha en sykkel som noen andre har maken til. Der er HD et godt eksempel. "Finner ikke to like"
Post Reply