Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Prat om tung MC.
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

En RS250/RGV250 ramme kommer aldrig til å bli godkjent med en 500cc motor, hørte med biltilsynet før jeg begynte med min...
Kjøp deg en RG500 og begynn med den.
Jeg solgte deler for 11 000 kr ifra min RG500 og da stod jeg igjenn med
ramma,motoren og det elektriske.
Anbefaler på det sterkeste å forsterke den orginale ramma.
Litt vanskelig å se på dette bilde, men hvis du kjennet til orginalen
så ser du det...
Image

Grunnen til at du ikke ser loddene på felgene er fordi de ikke er avbalansert... :roll:
De er pulverlakert med klarlakk over.
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Kjøpte du sykkelen i Norge da eller i utlandet? RG 500 er jo ganske skjeldne sykler. Hadde i grunn tenkt at det skulle være lettere å bare få fatt i motoren, og så bygge den om til RGV sylindrer, tenning osv. og deretter få det til å passe i RS'en min.

Ser du har forsterket rammen ja, er det godkjent? Var det nødvendig? Hvordan er en standart RG-ramme? De er vel ikke så stive og lette som dagens...
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nok en gang, utrolig gjennomført bike ! Ser gjerne flere detaljerte bilder :D Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med bladet BIKE og spurt om de kunne skrevet en reportasje om din bike. De gjør ofte det skjønner du med spesielle sykler. Digger RG500 skjønner du, og når man ser noe så rått som du har så, ehh ja :smt118
User avatar
Mantis
Posts: 4226
Joined: 30 Jul 2006 02:16
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
Location: Ã…lesund
It’s my birthday

Post by Mantis »

en telefon til BIKE og de kommer på flekken. Får sikkert forsiden den sykkelen der :)

Kan ikke se meg mer enig i det gixxerman sier, den sykkelen er nok den mest gjennom førte her inne. Må jo være utrolig deilig å kjøre rundt på noe med så mye sjel!
Lenge leve 2-stroke
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Hva med å ta utgangspunkt i en ZX-10-ramme? Den skal jo være kraftig nok, og ha plass til motoren?
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Sykkelen kjøpte jeg i norge.Ligger vel på rundt samme pris hvis du kjøper dem i utlandet, så hvis du kan så kjøp den her så slipper du å importere.
Tviler på at du kommer over en motor til
salgs da de er såpass populære,men med litt flaks så kan det jo hende :)

Man kan ikke bare ta en motorsykkel ramme å sette inn hvilken som helst motor i den, må være typegodkjent...
Da er det litt kjipt å ha brukt 100 000 kr på sykkelen uten at man får den på vegen :roll:
Så det beste er å forterke orginal ramma.Den er konstruert i 1985 så
den er ikke akurat stiv...
Jeg sveiset inn forterkninger i min og den
ble fakstisk overaskende bra :)
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Takk for all positiv respons!! :D
Synd at det ikke er flere av disse syklene på vegene...
Er jo litt sjarm med gamle 2-taktere!
User avatar
TelefonicaMovi
Posts: 20
Joined: 19 Jan 2007 16:19
Location: Askim

Post by TelefonicaMovi »

Bra valg av dekor :lol:
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by Bonnis »

Synd at du nå skal selge den.

Utrolig flott sykkel!
Robban
Posts: 50
Joined: 22 Jul 2007 00:42
MC: Aprilia RS 250 2003 Nero Diablo

Kawasaki ZX-6R

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by Robban »

Utrolig flott og gjennomført sykkel! kunne skrevet sikkert 1000 superlativer her, men ingenting du ikke har hørt før. Har sittet å regnet stille for meg selv her, 80 000kr er MYE penger, men det er så utrolig fristende! Bare lurte på en liten ting, du har ikke hatt noe problem med klaring fra forhjulet til kåpene? syns det så fryktelig trangt ut i bakkant der. Dette er virkelig en drømmesykkel! Ikke selg den til hvem som helst.... [-X
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by rgv500gamma »

Altid like hyggelig å få positiv respons på noe man har brukt så mye tid og penger på... :D
Er god klaring mellom kåpa og forhjulet så det er ikke noe problem.
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by microape »

Jeg må bare få lov å bumpe denne siden det er en så utrolig sykkel.

Først og fremst: Du har vel ikke en liten video av den? Og hvor fikk du tak i Figaroli pottene? Planlegger muligens å bygge noe meget likt om et års tid.
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by Asfaltkongen »

FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Gixxerman

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by Gixxerman »

Da håper jeg virkelig den har falt i hendene på en som KAN skru, og ikke minst tar vare på den. Helt rå sykkel :)
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Post by microape »

Håper den er til salgs og faller i mine hender når jeg får tunglappen. Ellers må det selvbyggings til.
Post Reply