Ny sykkel, budsjett ca 80-100k [Sykkel kjøpt!]

Prat om tung MC.
icemanx
MC: 1998 Ducati 748 SPS

Re: Ny sykkel, budsjett ca 80-100k [Sykkel kjøpt!]

Post by icemanx »

Lord Erik wrote:Lite stram wire her i gården, har fremdeles til gode å bruke siste giret. :roll:

Noen andre enn meg som er gjennomsvett i kjørebuksen etter å ha kjørt en tur med Ducatien sin? Kjørebuksen min har et innlegg som minner om en regnbukse, og null lufting. Etter en liten tur er innsiden av buksen rennende våt! Ekstremt ubehagelig. Neste gang jeg kjøper bukse skal jeg ha fokus på lufting.

Kanskje noe ala denne dersom jeg finner en i min størrelse? :-k
har vel kjent tempraturen fra eksosen selv, men det har vel aldri vært sååå jævlig at jeg svetter osv.. foretrekker selv å kjøre med buksa på siden den skjermer mot varmen derifra.. :P
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Kjører du 916-serien duc,så blir du varm og klam i stussen og beina.Det som er det fine er at så fort du begynner å kjøre,så glemmer du alt annet og sitter bare og gliser :D Jeg bruker alltid langundervinter under dressen,og da er buksa mulig å få av seg igjen.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Det er ganske behagelig så lenge jeg ikke blir sittende i mange kryss/rundkjøringer eller i 50-60 km/t. Litt fart og lite stopp så går det fint. :)

Kanskje ikke så dumt med helt tøy under. Jeg raknet et feste i Dainesejakken min i går når jeg skulle dra den av en klam arm. Med superundertøy e.l. så hadde jeg sikkert ungått det!
Christoph
MC: Ducati 748 BIP

Post by Christoph »

Gøy med lanesplitting på Danmarksplass på ny sykkel i dag eller? ;)
Litt vinglete, men det kommer seg vel - hehe. Rimelig deilig å høre lyden når du trillet forbi hvertfall 8)
Citius, altus, fortius
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Christoph wrote:Gøy med lanesplitting på Danmarksplass på ny sykkel i dag eller? ;)
Litt vinglete, men det kommer seg vel - hehe. Rimelig deilig å høre lyden når du trillet forbi hvertfall 8)
*ler* Klokken er 13.00, og jeg sitter her med morgenkaffen og lurer på hvem du snakker om. ;-) Min kjære står pent og pyntelig under klærene sine utenfor soveromsvinduet mitt her på hytten.
Lord Erik

Post by Lord Erik »

Her er skadene som jeg fikk på sykkelen når den ble fraktet, har satt ring rundt de utsatte områdene:

Image

Jeg sendte Løvaas en mail og spurte hva den totale summen for å skifte samtlige skadde deler ville være, og det kom rett i underkant av 15.000 kr. Frontkåpen må ihvertfall byttes da den er knust ved speilfestet. Har tenkt meg en tur innom microlakk i morgen for å høre med dem hva de skal ha for å lakkere stripene på de andre kåpedelene.

Hittil har ikke den forrige eieren vært så villig til å komme med forslag selv, noe jeg egentlig kan forstå ettersom jeg antar han ikke var forberedt på å betale 15.000 kr tilbake på sykkelen. Håper vi kan komme til en løsning vi begge kan leve med.

EDIT: Ser det er en begrensning på hvor stort bildet kan være, så linken til bildet er her dersom dere vil se resten av sykkelen (er for lat til å forandre størrelsen og laste det opp på nytt akkurat nå). ;-)
icemanx
MC: 1998 Ducati 748 SPS

Post by icemanx »

det står en skinne på innsiden av kåpen som speilet er skrudd i.. kan være lurt å sjekke om denne også er knekt ,da det er denne som vil få belastningen hvis speilet går i bakken..

må ta av sidekåpene + toppdelen for å sjekke dette... ( sidekåper på hver side + under , løsne speil og trekke av , samt løsne de 2 skruene som sitter forran under lyktene som holder luftinntakene )..

Image

denne
Last edited by icemanx on 24 Jun 2009 19:27, edited 1 time in total.
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Ja, det er dyrt med plastik :(

Ellers må eg jo få si at sykkelen så meget bra ut :)
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Lord Erik

Post by Lord Erik »

icemanx wrote:det står en skinne på innsiden av kåpen som speilet er skrudd i.. kan være lurt å sjekke om denne også er knekt ,da det er denne som vil få belastningen hvis speilet går i bakken..

må ta av sidekåpene + toppdelen for å sjekke dette... ( sidekåper på hver side + under , løsne speil og trekke av , samt løsne de 2 skruene som sitter forran under lyktene som holder luftinntakene )..
Den er knekt, og må byttes. Har klart å bøye speilet litt tilbake (stod helt i vinkel), men plasten er så stiv og vrang at den nekter å ta normal form igjen. Måtte stive det hele av med en 2mm stålplate slik at jeg i det minste kan se noe annet enn himmelen i speilet.

EDIT: Den delen er uansett ganske rimelig. Løvaas ville ha rundt 250,- for en ny skinne.

Er mer detaljerte bilder av skadene her. Men disse er alle i uredigert størrelse, så jeg lastet dem ikke opp til forumet. En del av skadene fikser jeg fint selv (blinklys, bøyd styrehendel osv), så det er i hovedsak den knuste kåpedelen, skinnen, og de delene med oppstripet lakk som er problemet. Slike ting er vanskelig å fikse selv. :-k
speedy gonzales 2 wrote:Ja, det er dyrt med plastik :(

Ellers må eg jo få si at sykkelen så meget bra ut :)
Takker! Den ser litt bedre ut nå som jeg har fikset blinklyset, vasket, polert, og bøyd speilet litt tilbake igjen. Alt i alt forestilte jeg meg at skadene skulle være verre enn de er, så den skal nok bli finfin igjen. 8)
Last edited by Lord Erik on 25 Jun 2009 03:52, edited 1 time in total.
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Men var det en kompis av selger som ordnet transport? Er jo utrolig at den ikke ble stroppet.
ingen KiM, ingen kos
Christoph
MC: Ducati 748 BIP

Post by Christoph »

Hehe.. my bad.. Var ihvertfall en nesten identisk 996 jeg så i dag :)
Citius, altus, fortius
Speedy Gonzales

Kan egentlig ikkje ikkje forstå at denne kostnaden skal falle på deg.
Selskapet burde jo erstattet dette siden den ikkje blei stroppet. Betaler du for en tjeneste så skal no den utføres skikkelig!
Og hvis forrige eier har skaffet noe billig avtale pga bekjentskap eller noe slikt så burde kostnaden alene gått på han.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
Lord Erik

Post by Lord Erik »

eneRmiK wrote:Men var det en kompis av selger som ordnet transport? Er jo utrolig at den ikke ble stroppet.
Ja, selger kjente en i transportbransjen (Nor Line) som skulle Sørover med en båt, og fikk plassert den der. Hvorfor de ikke stroppet den må gudene vite. De jobber tross alt med transport, og burde forstå at en sykkel som står på sidestøtte ikke vil bli stående på den sidestøtten når de seiler fra Nord Norge til Bergen. Selger var selvsagt rimelig forbannet han også.
speedy gonzales 2 wrote:Kan egentlig ikkje ikkje forstå at denne kostnaden skal falle på deg.
Selskapet burde jo erstattet dette siden den ikkje blei stroppet. Betaler du for en tjeneste så skal no den utføres skikkelig!
Og hvis forrige eier har skaffet noe billig avtale pga bekjentskap eller noe slikt så burde kostnaden alene gått på han.
Siden det ikke var et selskap som ble betalt for å frakte den er det utelukket at de betaler noe (selv om de har all skyld i dette når de ikke stroppet sykkelen). Og det setter meg i en litt mindre behagelig posisjon. Selger snakket til å begynne med om å erstatte skadene, men har etterhvert blitt litt mer avvikende. Han har ikke sagt at han ikke vil betale, men har ikke vært spesielt villig til å foreslå hvordan dette skal løses og ønsker at vi (faren min er involvert i handelen) skal komme med forslag.

Jeg har ikke et behov for å skulle gå den dyreste utveien (kjøpe tre nye kåpedeler, speil, osv fra Løvaas) ettersom jeg anser det som unødvendig og forståelig sure penger for selger. Men frontkåpen som er knust bør absolutt erstattes. Selger har snakket om at det kanskje går an å lime den, men jeg anser ikke det som en god løsning. En sykkel med limt kåpe vil være mye mindre verdt når jeg selger den videre igjen, og jeg er uansett usikker på om frontkåpen lar seg lime ettersom den er så lite villig til å la seg bøye tilbake. De andre kåpedelene er ikke knust, med har en del overfladiske riper som jeg satser på at Micropaint her i Bergen kan fikse relativt raskt og enkelt.

Skal kjøre ut til dem i morgen og forhøre meg om priser og hvor lang tid det vil ta, og deretter snakke med selger igjen. Er veldig spent på hvordan dette løser seg, og ikke minst på hvor villig selger er til å gjøre opp for skadene. :-k
Speedy Gonzales

I see i see.

Ønsker deg ihvertfall lykke til og håper selger dekker det meste!
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Dette er utrolig dårlig av selger! Det skulle bare mangle at han stiller seg 100% bak det som er blitt av skader på sykkelen! Ellers så kunne jo du ha hevet kjøpet. Men en liten ting til?
Betalte du hele kjøpesummen før den var kommet til bergen!?

Du skulle holdt igjen en viss sum så du fikk besiktiget varen før du betalte full pris! Noe som hadde gjort det mye lettere å presse fyren.

Småtinga kan du fikse selv etterhvert. Men de store kåpedelene pluss fronten skulle bare mangle at han erstattet. Stå på og ikke gi deg.
Uansett så har du fått deg en herlig sykkel, gleder meg til å se (høre) den live \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply