eneRmiK wrote:Men var det en kompis av selger som ordnet transport? Er jo utrolig at den ikke ble stroppet.
Ja, selger kjente en i transportbransjen (Nor Line) som skulle Sørover med en båt, og fikk plassert den der. Hvorfor de ikke stroppet den må gudene vite. De jobber tross alt med transport, og burde forstå at en sykkel som står på sidestøtte ikke vil bli stående på den sidestøtten når de seiler fra Nord Norge til Bergen. Selger var selvsagt rimelig forbannet han også.
speedy gonzales 2 wrote:Kan egentlig ikkje ikkje forstå at denne kostnaden skal falle på deg.
Selskapet burde jo erstattet dette siden den ikkje blei stroppet. Betaler du for en tjeneste så skal no den utføres skikkelig!
Og hvis forrige eier har skaffet noe billig avtale pga bekjentskap eller noe slikt så burde kostnaden alene gått på han.
Siden det ikke var et selskap som ble betalt for å frakte den er det utelukket at de betaler noe (selv om de har all skyld i dette når de ikke stroppet sykkelen). Og det setter meg i en litt mindre behagelig posisjon. Selger snakket til å begynne med om å erstatte skadene, men har etterhvert blitt litt mer avvikende. Han har ikke sagt at han
ikke vil betale, men har ikke vært spesielt villig til å foreslå hvordan dette skal løses og ønsker at vi (faren min er involvert i handelen) skal komme med forslag.
Jeg har ikke et behov for å skulle gå den dyreste utveien (kjøpe tre nye kåpedeler, speil, osv fra Løvaas) ettersom jeg anser det som unødvendig og forståelig sure penger for selger. Men frontkåpen som er knust bør absolutt erstattes. Selger har snakket om at det kanskje går an å lime den, men jeg anser ikke det som en god løsning. En sykkel med limt kåpe vil være mye mindre verdt når jeg selger den videre igjen, og jeg er uansett usikker på om frontkåpen lar seg lime ettersom den er så lite villig til å la seg bøye tilbake. De andre kåpedelene er ikke knust, med har en del overfladiske riper som jeg satser på at Micropaint her i Bergen kan fikse relativt raskt og enkelt.
Skal kjøre ut til dem i morgen og forhøre meg om priser og hvor lang tid det vil ta, og deretter snakke med selger igjen. Er veldig spent på hvordan dette løser seg, og ikke minst på hvor villig selger er til å gjøre opp for skadene.