Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Rimelig langt over det man kan forvente av EU kontroll, service og oljeskift ja. Alt annet enn avtalt skal man ringes for.

Klar klagesak i mine øyne.


Når det er sagt, bilverksted er også et sted hvor man a) shopper rundt og får spesifisert tilbud, og b) sørger for en klar avtale om hva som skal gjøres før man leverer bilen. Så mulig du må saksøke moren din isteden :D
User avatar
JRO
Posts: 1316
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

Da er koffertene pakket og vi drar til USA i morgen tidlig. Taxi'en kommer 04.45 så det blir ikke så sene kvelden i dag. Når jeg kommer hjem fredag neste uke er ny sykkelen klar til avhenting og overnattingsgjester fra forumet på plass.

Vi drar for å hente sykkelen lørdag morgen og så er det opp til AT i Håskenveien for første treff av forum medlemmer. Kjenner jeg gleder meg både til å dra til mitt andre hjem i Pennsylvania og å komme hjem igjen til MC kjøring. :D \:D/

Blir nok å følge forumet fra USA også selv om det er 6 timers tidsforskjell, så jeg sitter vel på nett mens dere sover.
ArcticTiger
Posts: 2545
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ArcticTiger »

God tur, og velkommen neste lørdag JRO :thumleft Vi drar til vårt andre hjem i Wisconsin straks Pølsene er fortært :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

A: Eu kontroller overlater jeg bare til NAF [-X
Tar ikke sjansen på overivrige verksteder [-(

B: Riktig god tur JRO, vi sees på Andebu-tunet om 1 1/2 uke.
Regner med du er extra blid den dagen \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JLafton »

Akkurat ute av dusjen å lagt meg på senga for å lese litt på forumet etter en runde på gymmen her ombord :thumleft
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Noen som har peil på hvor mye verditap vi snakker om på kjøretøy ved salg i forhold til rust? (Medium store flekker på dør, ca. hel hjulbue, pluss noen små flekker et par andre steder)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Akkurat nå sitter jeg og vurderer hvilke verktøy og reservedeler somm skal få æren av å bli med på mc-tur hele sesongen.
Jeg bruker 2 polvotter av typen Skibum som ligger i toppkofferten hele sesongen :)
Den ene inneholder alle relèer til sykkelen, noen ledningstamper og komplett sett med bakhjulslager pluss et lite multimeter.
Den andre inneholder en liten og en stor skralle, forlengere til begge, kopper fra 8 til 14 pluss 17, diverse skrujern man kan få bruk for, og noen utvalgte fastnøkler og kopper hvis bakhjulet må av.
Og selvfølgelig en pluggnøkkel og avmantlingstang hvis noen ledninger må skjøtes :)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2930
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Den deringe 1290 er så vanlig det går 13 på dussin, så en kjøre forbi meg nå her i den lille byen akkurat nå og det var ikke noen kjente

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2658
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ashland »

Akkurat nå er det morgen kaffe med Bike lektyre på bakrommet til Alf Graarud, mens Fazer'n får litt pleie :)
fun is not a straight line
User avatar
Jompa
Posts: 329
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Jompa »

Tosk wrote:Noen som har peil på hvor mye verditap vi snakker om på kjøretøy ved salg i forhold til rust? (Medium store flekker på dør, ca. hel hjulbue, pluss noen små flekker et par andre steder)

Vet ikke sikkert, men stort verditap.
Regn med å få 50 000 under listepris, minst.
Har bilen synlig rust på karosseriet, er det som oftest enda mere usynlig, i skjermer, understell og i dørk.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Adele »

Nå har jeg akkurat tatt i mot motorsykkelen! Jeg lurer på om jeg ikke glemte å ta i mot original eksos og skiltbrakett.. Jeg mener han sa jeg skulle få det. Jeg får sende en e-post og dobbelt-sjekke.
=^_^=
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tosk »

Jompa wrote:
Tosk wrote:Noen som har peil på hvor mye verditap vi snakker om på kjøretøy ved salg i forhold til rust? (Medium store flekker på dør, ca. hel hjulbue, pluss noen små flekker et par andre steder)

Vet ikke sikkert, men stort verditap.
Regn med å få 50 000 under listepris, minst.
Har bilen synlig rust på karosseriet, er det som oftest enda mere usynlig, i skjermer, understell og i dørk.
Fra 80 til 30 pga litt rust? :p
Det er bare det på døra som er synlig. Resten er bobler i lakken.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Jeg tror det største problemet med rust er at de fleste bare finner en annen bil. De som gidder å kjøpe en bil med synlig rust skal enten fikse den opp (trenger billig objekt), eller de gir faen og vil bare ha en billig bil. Du blir i det minste nødt til å legge deg i det laveste prisleiet av samme biler på Finn. Pris er det eneste du kan lokke med.

80k for "rustfri" ac samme type, så ville jeg tippet du må ned i området 50-60k. Men håper du får mer :-k
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Adele wrote:Nå har jeg akkurat tatt i mot motorsykkelen! Jeg lurer på om jeg ikke glemte å ta i mot original eksos og skiltbrakett.. Jeg mener han sa jeg skulle få det. Jeg får sende en e-post og dobbelt-sjekke.
Gratulerer :thumleft Du får mekke blogg med bilder du også nå da? ;-)
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Adele »

JK95 wrote:
Adele wrote:Nå har jeg akkurat tatt i mot motorsykkelen! Jeg lurer på om jeg ikke glemte å ta i mot original eksos og skiltbrakett.. Jeg mener han sa jeg skulle få det. Jeg får sende en e-post og dobbelt-sjekke.
Gratulerer :thumleft Du får mekke blogg med bilder du også nå da? ;-)

Hehe, takk igjen! Jeg skal prøve, men jeg vil ikke ta masse bilder av den mens den bare står foran huset og jeg ikke engang tør å kjøre den haha :redface .
=^_^=
Post Reply