Sykkel prosjektet mitt. DEN GÃ…R!! :D

Prat om moped & scooter.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

På flata skal jo i prinsippet vekt ikke ha noe å si for toppfarten i følge fysikkens lover så lenge man ser bort fra økt friksjon som følge av økt marktrykk. Og med stabilt mye vekt kan man oppnå noe her med økt dekktrykk for å kompensere vektøkningen. Men vi som er litt større gir større luftmotstand. Og siden energien energien øker med kvadratet av hastighetsøkningen betyr større omfang kraftig økning av luftmotstanden når farten går opp.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Baron von Waffel wrote:På flata skal jo i prinsippet vekt ikke ha noe å si for toppfarten i følge fysikkens lover så lenge man ser bort fra økt friksjon som følge av økt marktrykk. Og med stabilt mye vekt kan man oppnå noe her med økt dekktrykk for å kompensere vektøkningen. Men vi som er litt større gir større luftmotstand. Og siden energien energien øker med kvadratet av hastighetsøkningen betyr større omfang kraftig økning av luftmotstanden når farten går opp.
Gud så jeg skulle ønske at jeg klarte å formulere meg like bra som deg.
- Skyt her -
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Eike_Oak wrote:
Baron von Waffel wrote:På flata skal jo i prinsippet vekt ikke ha noe å si for toppfarten i følge fysikkens lover så lenge man ser bort fra økt friksjon som følge av økt marktrykk. Og med stabilt mye vekt kan man oppnå noe her med økt dekktrykk for å kompensere vektøkningen. Men vi som er litt større gir større luftmotstand. Og siden energien energien øker med kvadratet av hastighetsøkningen betyr større omfang kraftig økning av luftmotstanden når farten går opp.
Jeg jobber med formulering hver dag på jobben i NAV. Det er vel mer bortkastet å kunne fysikken så godt når man er jurist.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Baron von Waffel wrote:
Eike_Oak wrote:
Jeg jobber med formulering hver dag på jobben i NAV. Det er vel mer bortkastet å kunne fysikken så godt når man er jurist.
Fysikk er alltid nyttig å kunne, det hjelper en å ta riktige avgjørelser om ting i hverdagen, noe denne tråden viser tydelig :)

AtW
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Post by Mantis »

Der var det over for i dag

Kjørte rolig i rundt 50km/t. Plutselig føltes det ut som hele bakdekket var løst, og det ble bare mer og mer løst jo mer jeg kjørte :?
Så stoppet jeg inn til kanten og kjente på dekket, helt løst. En kompis av meg med NSR hadde med seg en nøkkel som passet inn på bolten, den satt som bare pokker den.
Så kikket litt ned på sidene av hjulet, der stakk det ut en liten metall bit. Er temmelig sikker på at det ene lageret i bakfelgen har tatt kvelden ja. Det knaker og knirker når jeg triller sykkelen fremmover og den bremser av seg selv av og til.

Hva annet kan det vær? Rart den knirker og bremser akurat i det hjulet løsnet og mutteren sitter som pokker. Må være lageret som har tatt kvelden, får skru av hjulet i morgen å sjekke :wink:
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Ordner seg vel dette Mathias :)
Har du sovnet eller, du svarer jo ikke på msn xD
crab
MC: Aprilia RS50
-Kundo 48mm
-Kundo veiv
-Kundo reed
-Kundo effanlegg
-14mm Delorto x)

Post by crab »

er nokk desverre lageret ja.

hoho.. om lageret i fremhjulet ditt ryker, så må du faen meg ALDRI skru av kalipperen å kjøre videre :P Det SUUUGER! å Det risster:P haha
Aprilia RS50 Kundo Edition :D
Beating a Honda is like banging a fat chick. Everyone can do it but who wants to brag about it?
Image
Mantis
It’s my birthday

Post by Mantis »

Skiftet begge lagrene bake i dag :wink:
Strøken som bare det! Glir fint gjennom svingene.
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Det høres bra ut :D
StianK

Post by StianK »

har du fått laget noe av den filmen du snakka om eller ? fart osv.
Mantis
It’s my birthday

Post by Mantis »

Har ikke kamera - Vet ikke hvor jeg skal feste kamera om jeg så har/finner/låner et - GPS er vel det mest opptimale når turtelleren min går feil vei og det ikke lyser :lol:

Kjøper meg nytt speedo til sommeren.
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
Dawes

Post by Dawes »

mathiazz wrote:Har ikke kamera - Vet ikke hvor jeg skal feste kamera om jeg så har/finner/låner et - GPS er vel det mest opptimale når turtelleren min går feil vei og det ikke lyser :lol:

feil vei? mulig de a? men sån otp så er gpr speedoen egentlig ganske rå=P
Nå: Cbr 125R 05
Image
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Dawes wrote:
mathiazz wrote:Har ikke kamera - Vet ikke hvor jeg skal feste kamera om jeg så har/finner/låner et - GPS er vel det mest opptimale når turtelleren min går feil vei og det ikke lyser :lol:

feil vei? mulig de a? men sån otp så er gpr speedoen egentlig ganske rå=P
Huff, minner meg om den gangen jeg tok med meg en GPR ut på motorveien med originaldreving (maksfart på 60), aldri følt meg så dum i mitt liv før.
Satt bare og så ned på dashet HELE tiden i håpet om at den plutselig skulle gå fortere.
- Skyt her -
Post Reply