MC utstyr på biltema

Prat om tung MC.
Eksosrypa
MC: Sitter på en Suzuxi GSX 750ES 1984 modell
Sitter gjerne på en dag i lastebilen også jeg da ;-)

Re: MC utstyr på biltema

Post by Eksosrypa »

Galilee wrote:Image

Denne? Jeg har en sånn og den funker kjempebra, både for å holde varmen og som ren vindbeskyttelse uten at den blir klam. Den kan brukes kun rund halsen eller dras opp over haka. Kun en størrelse, og jeg er litt tjukk i hue, så den er litt fiklete å få på. Til gjengjeld så slipper man borrelåser som henger fast i alt mulig og fliker som flakser i vinden.

Jeg er 'godværskjører' så jeg har ikke fått prøvd den i regnvær enda. Men regnbeskyttelsen SER bra ut.

Tror jeg ga ca 250 SEK for den på Hanssons på Nordby.
Den så jeg ikke sist jeg var innom. Men det handla kanskje om at vi hadde tvillingene med oss og de var litt trøtte. Storebror var borte den dagen. men tror sannelig vi må til Sverige igjen jeg ;-) Endelig et påskudd \:D/
Eksosrypa
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Du ikke til Sverige for å kjøpe den - alle forhandlere av Jofama/Lindstrand/Halvarssons bør ha den, f.eks Leeres i Fredrikstad.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/re ... php?lang=4
Men du kan. ;-)
Husk å fjerne svenskeflagget, da - kan ikke kjøre rundt med det :-)
Image
Image
Eksosrypa
MC: Sitter på en Suzuxi GSX 750ES 1984 modell
Sitter gjerne på en dag i lastebilen også jeg da ;-)

Post by Eksosrypa »

Lølle wrote:Du ikke til Sverige for å kjøpe den - alle forhandlere av Jofama/Lindstrand/Halvarssons bør ha den, f.eks Leeres i Fredrikstad.
http://www.jofama.se/motorcycle_wear/re ... php?lang=4
Men du kan. ;-)
Husk å fjerne svenskeflagget, da - kan ikke kjøre rundt med det :-)
Det er 20 min kortere til Nordby enn Fr.stad så det handler vel litt om det også da ;-)

Ja, svenskeflagget er jo greit å få vekk :lol:
Eksosrypa
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Hvis man kjører sykkel, så er det vel ikke om å gjøre å kjøre KORTEST mulig? 8)
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Galilee wrote:Hvis man kjører sykkel, så er det vel ikke om å gjøre å kjøre KORTEST mulig? 8)
Jeg har heller aldri forstått den der. En omvei er vel i prinsippet den beste? :-)
Image
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Galilee wrote:Image

Denne? Jeg har en sånn og den funker kjempebra, både for å holde varmen og som ren vindbeskyttelse uten at den blir klam. Den kan brukes kun rund halsen eller dras opp over haka. Kun en størrelse, og jeg er litt tjukk i hue, så den er litt fiklete å få på. Til gjengjeld så slipper man borrelåser som henger fast i alt mulig og fliker som flakser i vinden.

Jeg er 'godværskjører' så jeg har ikke fått prøvd den i regnvær enda. Men regnbeskyttelsen SER bra ut.

Tror jeg ga ca 250 SEK for den på Hanssons på Nordby.
Var jeg som fikk en del andre her inne til å teste dette geniale produktet. Jeg har aldri før brukt så lite penger på noe så bra. Kosta meg 188kr og jeg hadde gjerne betalt mer også.

Denne har jeg testet i all slags vær og i høyere hastighet i all slags vær også. Den er 100% vind og vanntett, garantert ! Har brukt den selv i to år nå, og den funker som fjell fortsatt. Tror kanskje jeg skal kjøpe en ny kontra og vaske den gamle. Kun fordi jeg er slapp, og at den er så billig =D> :lol:
Triggerhappy
MC: Snart FJ 1100

Post by Triggerhappy »

1. Biltema olje er PRODUSERT av anerkjente raffinerier. (Dette har jeg fått bekreftet fra personer i Statoil bla...)
2. Viskositeter/Mineral eller syntetisk er IDENTISK med andre "merker" fex Statoil, Shell, Esso (som også "faktisk" kommer fra samme kranen...) (QuakerState er fex et annet kapittel)
3. Hvis noen merker forskjell på en olje fra Esso, Biltema, FK, eller andre "normale" oljer så har du ganske sikkert bæsjet på lokket... (lest feil fex på viskositet/kvalitet osv...)
4. Til dere som sitter her inne å "rakker ned" på Biltema, 1. hva er feil (som dere er SIKKER på) med fex oljefilter, hjelm, hansker osv...???
5. Å lage en MC hjelm er ikke nødvendigvis hi-tec, men sikkerhet er selvfølgelig veldig viktig... Biltema er KJENT for å kjøpe produkter fra produsenter som lager MERKEVARER... Et godt eksempel er Biltema Original til fex Volvo, Saab, m.m...

6. Jeg er IKKE her for å forsvare Biltema, men heller ikke "rakke" ned på produktene (seff. noen produkter ER dritt... :) men ikke allt.

Ja, jeg har grunnlag for å uttale meg om spes. olje, da jeg jobber innen oljå... :)

Har kjørt med Biltema olje på nye Volvo V70, MB, Saab 9-5, Mazda 6 osv...osv... UTEN problemer...
microape
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Post by microape »

Jeajea, bryr meg lite om hva slags olje jeg kjøper til golfen, bare jeg får den for 15 kr literen :P
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Si hva du vil om oljen, jeg kjøper ihvertfall ikke Biltema olje. Ikke Statoil eller Shell heller for den saks skyld.
microape

Post by microape »

Jeg driter egentlig i hva slags olje jeg kjøper til bilen. Men til sykkelen kjøper jeg motul 710 og motul girolje, og kun det beste av alt annet.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Biltema, Lidl, Nille osv.. Og si at de kjøper merkevarer er tull og tøys. Det er en grunn til at de har mye billige greier, og det er ikke fordi de er ekstra hyggelige med kundene sine...
At de har enkelte produkter man fint kan kjøpe der istedenfor er jeg enig i, grunnet at en svamp f.eks ikke akkurat er noe hightech, hvilket en hjelm faktisk er...
Triggerhappy
MC: Snart FJ 1100

Post by Triggerhappy »

Gixxerman wrote:Biltema, Lidl, Nille osv.. Og si at de kjøper merkevarer er tull og tøys. Det er en grunn til at de har mye billige greier, og det er ikke fordi de er ekstra hyggelige med kundene sine...
At de har enkelte produkter man fint kan kjøpe der istedenfor er jeg enig i, grunnet at en svamp f.eks ikke akkurat er noe hightech, hvilket en hjelm faktisk er...
Hørt om OEM produkter?
Tror dere at Biltema har egne prosessanlegg?
Biltema har INGEN egne fabrikker e.l. men kjøper OEM varer billigt...
Dette er IDENTISKE produkter til kjente OG ukjente varemerker...
En fastnøkkel fex. kommer ut av samme pressa som mange mange andre mye dyrere merkenavn...

Hvorfor tror dere at di kan levere så billigt? Egen smed som sitter i en garasje å lager skiftnøkkler?
Det er akkurat det samme med oljen....

PS: Sjekk litt rundt om hvor mange prosessanlegg som lager olje i europa... Tror at du kommer til å bli "litt" skuffet når du finner ut at olja du betaler flesk for kommer fra samme kranen... \:D/

Men, ha en ellers fortreffelig sommer :D
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Da får vel du som jobber med olje, utdype litt mer syntes jeg, for jeg stoler hvertfall ikke på oljen derfra, til bruk i min GSXR1000 f.eks. No way...
microape

Post by microape »

No way om 2 takts olja fra biltema er den samme som merkeoljer.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

No er det vel allmenn kjent at oljen de selger på biltema er akkurat samme oljen de selger på alle landets bensinstasjoner (les= statoil og Shell hvertfall)

Har en kompis som jobber med akkurat dette! Å det er akkurat samme "skiten"

Å at fastnøklene de kjøper inn hos biltema er akkurat det samme som du får kjøpt om du kjøper merkevarer er bare tull! Jeg har ved flere anledninger klart å brekke en skiftenøkkel med biltema kvalitet. Og de fattern har hjemme! husker ikke navnet er faen meg umulig å slite ut!

Så på alt er ikke det helt det samme. Men enkelte kjeder kan kjøpe inn sinnsykt store kvantum og selge det til en mye rimeligere penge!
Men nå ligger det i Nordmenns/kvinners natur å tro at alt som er dyrt er best!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply