Motorsykkelulykker - samletråd

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
mathfjeld
MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*

Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km

Re: Motorsykkelulykker 2008

Post by mathfjeld »

Det som er skummelt er at jeg leser om den singelulykken om han som kjørte forbi den lastebilen så ser jeg at det kunne hvert meg, skulle fått en sprøyte med "ROE SEG NED" hver gang jeg setter meg på sykkelen.

Selvom jeg ikke har noe Raccccer sykkel så merker jeg at det er lett og feilberegne avstander når fart er høy og kurven krapp. Skummle saker
FV

Post by FV »

mathfjeld wrote:Det som er skummelt er at jeg leser om den singelulykken om han som kjørte forbi den lastebilen så ser jeg at det kunne hvert meg, skulle fått en sprøyte med "ROE SEG NED" hver gang jeg setter meg på sykkelen.
Det pleier faktisk å holde med en dose "Sunn fornuft", men jeg tviler på at du får det på sprøyter :roll:
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 31102.ece# Motorsykkel havna i frontruta i Trondheim
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Gixxerman

Post by Gixxerman »

mathfjeld wrote:Det som er skummelt er at jeg leser om den singelulykken om han som kjørte forbi den lastebilen så ser jeg at det kunne hvert meg, skulle fått en sprøyte med "ROE SEG NED" hver gang jeg setter meg på sykkelen.

Selvom jeg ikke har noe Raccccer sykkel så merker jeg at det er lett og feilberegne avstander når fart er høy og kurven krapp. Skummle saker
Derfor man bør ta førerutviklingskurs. Føler meg mye tryggere nå hvertfall, enn jeg gjorde for to år siden på første 750'n. Tar så utrolig lang tid å utvikle seg ved kun gatekjøring, og for de fleste stagnerer det etter en stund og man blir egentlig ikke noe bedre.
Ja jeg sier det ofte, MEN det kan redde ditt liv...
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

mathfjeld
MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*

Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km

Post by mathfjeld »

Gixxerman wrote:

Derfor man bør ta førerutviklingskurs. Føler meg mye tryggere nå hvertfall, enn jeg gjorde for to år siden på første 750'n. Tar så utrolig lang tid å utvikle seg ved kun gatekjøring, og for de fleste stagnerer det etter en stund og man blir egentlig ikke noe bedre.
Ja jeg sier det ofte, MEN det kan redde ditt liv...
Skal ta kurset når den nye sesongen begynner, føler at jeg da får en god start på sesongen ved å få det litt inn med teskje!
KristianW
MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT)

Post by KristianW »

På vei til jobb idag, måtte jeg vike for ikke mindre enn 2 redningsbiler... Det var allerede 2-3 politibiler på stedet, og ca samme antall ambulanser. Da jeg snirklet meg forbi ambulansene så jeg noen politifolk som studerte en sykkel som så noe oppskrapet ut. Det hadde tydeligvis vært en ulykke. Dette var ca 0850 i morges ved/under bygdøylokket.

Sitter å tråler gjennon nettaviser, men ser ingen artikkler om noen ulykke. Håper det hele var mye mindre dramatisk enn det så ut som.
--
Kristian
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

R6-freak wrote:http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 31102.ece# Motorsykkel havna i frontruta i Trondheim
Jeg prøvde meg med et innlegg i diskusjonen til artikkelen der jeg fortalte journalisten at det var BILEN som kjørte ned motorsykkelen.

.....det ble ikke lagt inn i diskusjonen gitt.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Gixxerman

Post by Gixxerman »

KristianW wrote:På vei til jobb idag, måtte jeg vike for ikke mindre enn 2 redningsbiler... Det var allerede 2-3 politibiler på stedet, og ca samme antall ambulanser. Da jeg snirklet meg forbi ambulansene så jeg noen politifolk som studerte en sykkel som så noe oppskrapet ut. Det hadde tydeligvis vært en ulykke. Dette var ca 0850 i morges ved/under bygdøylokket.

Sitter å tråler gjennon nettaviser, men ser ingen artikkler om noen ulykke. Håper det hele var mye mindre dramatisk enn det så ut som.
Var på vei til naprapat i sandvika rundt den tiden, og det stod bom stille fra slependen. Må ha vært et eller annet ja :-s
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Gixxerman wrote:Var på vei til naprapat i sandvika rundt den tiden, og det stod bom stille fra slependen. Må ha vært et eller annet ja :-s
Det sto helt til Asker. Det var kjedekollisjon ved Blommenholm på morgenen, men den var ryddet ca 0730.
Image
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Forundrer meg ikke. Har nå kjørt rolig, bekvemt og bekymringsløst til og fra jobb en måneds tid grunnet ferietid, og merker nå at tidene har forandret seg stort. Nå er det fullt kaos igjen, og det ser ut til at folk har glemt at det er noe som heter rushtrafikk... Ooohh, hater og måtte kjøre med to fingre på bremsen innover i kollektiven hver eneste dag, men det er nå en gang det som berger meg en del ganger.
Holdt på å bli kjørt ned av en idiot i mobil før lysaker i forigårs. Er i bakken ned fra Strand mot Lysaker. Er en slak venstre der, og han holdt mobilen i høyre og skjenet ut i mitt felt så jeg måtte bråbremse.
Men snuten skal stoppe meg for lite skilt og andre småting. Jommen sa jeg smør.... Prioriteringer, prioriteringer...

Speil, hva er det...
Stipa

Post by Stipa »

En MC-kjører ble alvorlig skadd i en utforkjøring på Nøtterøy utenfor Tønsberg onsdag kveld.
Politiet fikk melding om ulykken kl. 21.55.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... tid=500074
Yamaha YZF R1 2003 (x)
Yamaha YZF R1 1999 (x)
Image
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Faen skremmende mye ulykker for tiden! :(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Galilee wrote:
R6-freak wrote:http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 31102.ece# Motorsykkel havna i frontruta i Trondheim
Jeg prøvde meg med et innlegg i diskusjonen til artikkelen der jeg fortalte journalisten at det var BILEN som kjørte ned motorsykkelen.

.....det ble ikke lagt inn i diskusjonen gitt.
Kawan der kjørte fra meg i sentrum tidligere i sessongen her (jeg på lett mc) Han kjørte temmelig fort..
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Post Reply