Page 8 of 9
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 15 Dec 2008 14:30
by Guinss
tHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også

Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 15 Dec 2008 15:15
by FV
HK har ikke alltid like mye å si, men vekt/hk forholdet har litt og si for min del iallefall. Men det er ikke å kjørte raskest mulig rett frem som er avgjørende, det er definitivt å ligge i sving som er gøy!
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 15 Dec 2008 17:17
by inunf
Og nettopp derfor er RS 250 en fantastisk god sykkel.
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 21 Dec 2008 17:34
by Guinss
Er det noen her på forumet som har prøvd å kappe/modifisere skilt-holderen på 250R?
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 21 Dec 2008 20:54
by drivingnirvana
Guinss wrote:tHaWuLf wrote:Med fare for å spore av topic, kjøpte jeg 900 RR fordi jeg ville ha en framtidsrettet sykkel, og pga at det var min første drømmesykkel jeg fikk lyst til å realisere, og som jeg kjøpte i militæret. I dag hadde den vært perfekt, så den savner jeg. Fin på tur var den også. Men, når det kommer til HK-hysteriet og slikt, vil jeg si at HK/Vekt - forholdet i 250 R og rundt der er helt fint, siden man lærer seg å kjøre og utnytte sykkelen. Det er ingen sammenheng mellom HK og kjøreglede har jeg erfart, og ellers burde jeg vel hatt 200 hk i dag og ikke 56. En sykkel med veldig mye motor er fort også litt slitsomt, siden det nesten kan bli litt for mye. En mer moderat motor som er sterk i bunn gir bedre turkomfort synes nå jeg. Men, 250R blir nok realisert en dag her i gården også

Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner

Det er VELDIG synd...
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 22:53
by MowZ
Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i...

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:08
by drivingnirvana
MowZ wrote:Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i...

Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten.
Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:10
by R6-freak
drivingnirvana wrote:MowZ wrote:Guinss wrote:Artig det at du sier at HK ikke henger sammen med kjøreglede, det er det mange som ikke skjønner
Og sikkert mange som ikke er helt enig i...

Joda, spørs bare hvor hk-kåt du er. Det er jo folk ute som ruller med turbo-Hayabuser, dem er nok uenig. For min del spiller ikke hk like mye rolle som helheten.
Men nå triller vi retning Off Topic, beklager!
Er jo altid artig når du må bruke mye krefter på å holde deg fast

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:27
by drivingnirvana
Er jo alltid artig å sitte på internett å påpeke at de som er uenige med deg er pingler

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:33
by Guinss
jeg er hvertfall veldig fan av at hk ikke har noe med kjøreglede å gjøre, siden jeg har 250R
masse hk vil jeg si er mer for show, enn det er for kjøreglede. Et minimum er det selvfølgelig, før det går utover kjøregleden.
er muligens feil sted å spørre om dette, men er det noen som har gjort noe med skiltopphenget på ninjaen? det finnes ingen ferdig-løsninger der man kan bytte det ut, uten å måtte kappe det originale, fordi det er bygd rundt baklykta osv.. Har sett bilder av sykler der man har kuttet av mye og laget egne braketter, og det ser mye bedre ut.
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:37
by drivingnirvana
Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?
Takk

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 22 Dec 2008 23:46
by Guinss
drivingnirvana wrote:Kan du poste bilde av hva som er standard på norske modeller og hva du fant på nett?
Takk

fant noen braketter på ebay, men de koster 1000kr+, og man må kutte den originale uansett. Altfor dyrt, går heller an å lage noe tilsvarende for 50kr med en liten metallplate og noen L-vinkler..
Org. oppheng:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... &viewitem=
bedre:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... %26otn%3D2
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 23 Dec 2008 01:21
by drivingnirvana
Å ja. Nå skjønner jeg hva du mente. Jeg stussa over det selv. Har lyst til å kjøpe denne som førstesykkelen min sommern som kommer, enn en brukt Ducati Monster. Vil også ha en svart en
Du får nok en fin sommer.
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 28 Feb 2009 10:40
by IImilleniumII
Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen ..

Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Posted: 28 Feb 2009 13:53
by Guinss
IImilleniumII wrote:Står litt om kawa 250 i det nyeste bike bladet som er ute nå. Er en sammenligning mellom 250 kawa og en suzuki king faktisk.. Merkelig nok foretrakk dem ninjaen ..


tror jeg må til butikken å kjøpe et sånt blad jeg