Page 75 of 150

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 18:32
by carboy
Du skal kanskje bytte kåpene ettervært eller? For sykkelen virker jo helt ny, bare med mye mer "kos" og stash.

Trur en sånn sykkel som du har bilde av øverst (duc'en) kunne vært innt. i 2-takt, men tenk gjerne med oss på forumet.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 21:26
by inunf
Leker med tanken på å bytte kåper på 250'en ja. Blir neppe noe nytt prosjekt med det første, men caféracer er noe jeg har lyst til å bygge en gang.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 23:00
by Kleppa
Det som er noe dritt for alle andre enn deg, med tanke på at du er "ferdig" med sykkelen, er at vi ikke lenger kan glede oss til fine bilder og detaljerte beskrivelser av fremdriften med sykkelen..

hva skal jeg nå gjøre på jobb.. :(

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 23:16
by inunf
Heiheihei! Når jeg skriver "ferdig" med "" så mener jeg ikke ferdig. Absolutt ikke. Jeg har mer på lur, så du trenger ikke bekymre deg for å måtte arbeide med det første ;-)

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 23:24
by carboy
Klarer ikke og glemme hvor flott svingarm og ramme du har, blir så grinete når jeg selv ikke har det så strøkent :evil:
Og får håpe du kan nyte motoren for fult resten av sesongen og neste da. (eller hvor lenge regner du med og kunne kjøre med denne motoren? det finnes kanskje ikke noe fasit svar for en sånn sykkel, men hva regner du med?)

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 23:25
by AndyCandy
Hva med en slik som dette?
[youtube]VvQevl0eDY8[/youtube]

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 10 Jul 2009 23:33
by carboy
Gromt!

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 11 Jul 2009 11:37
by inunf
Kommer til å sjekke stempelklaringen på 5 000 km. Er usikker på om det holder å bytte ringene da, eller om jeg må bytte stempel også. Regner ihvertfall med å prøve å kjøre 5 000 km i året, slik at det passer å åpne motoren om vinteren.

Den RG5'en var kul, men med den ramma der så er det fortsatt en "flexi-flyer", og det var vel egentlig mer streetfigter enn caféracer.

Jeg tenker mer i retning av noe slikt:
Image

Men med ei moderne ramme, forstilling og kanskje monosvingarm.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 11 Jul 2009 12:57
by Desmo-Dude
Må bare si at du imponerer meg stort,og det er moro med så kreative folk.Veldig gjennomført og kult prosjekt.Hadde forresten en nabo som kjørte NS400R,og var relativt frisk lyd i den ja :)

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 11 Jul 2009 14:33
by Kelso
Hvordan fungerer den nye CDI'en din da?

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 11 Jul 2009 20:02
by inunf
Har ikke kommet så langt enda. Må se litt nærmere på koblinsksjemaene og bestille meg noen multiplugger før jeg går løs på det.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 12 Jul 2009 13:13
by inunf
Monterte Stompgrip på fredag:

Image
Image
Tok av de gamle klistermerkene, vasket og polerte.

Image
Image
Stompgrip montert.

Image
Nye blinklys til RSV'en.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 12 Jul 2009 21:35
by MowZ
Hvor kjøpte du den stompgripen? Min er over hele siden og tilpasset tanken mens din var så liten :D

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 13 Jul 2009 00:26
by inunf
Kjøpte den på Egay. Det er en universal, de har ikke laget noen spesielt til RS 250. Er mye større de jeg har på RSV'en også.

Re: Inunf og apriliaene - "ferdig"

Posted: 14 Jul 2009 16:48
by MowZ
Aha, skjønner. Egay, det skal jeg holde meg unna ;-) hehe. Fin sykkel, hadde vært artig og prøvd en orntli to takter.