Jonta wrote: ↑04 May 2025 21:26
Traction wrote: ↑02 May 2025 22:09
mekkern wrote: ↑02 May 2025 22:01
Beklager hvis du følte at mitt innlegg ikke passet.
Etter å ha vært en del av «mcmiljøet « i over 40 år så « ser» jeg jo hvem som har blitt utsatt for ulykker og man ser jo hva ulykkene ofte forårsakes av. Har også opplevd en del ulykker med «samkjørende»
At en god del av ulykkene skjer med min aldersgruppe har jeg da aldri underslått heller. Påstår heller ikke noe fasit. Selv UAG rapporter inneholder noe tolkning og synsing av forhold.
Men hvis vi ikke skal kunne synse litt om ulykker vedlikehold og veistandard og årsaker så regner jeg med at admin sier ifra.
Det er ingenting å synse om, eller skylde på. Årsaken er alltid oss selv. Omstendighetene rundt oss er rammebetingelser for adferd, og ikke årsaker til feil.
Særlig vi med 40-50 år erfaring har det enkle ansvaret å formidle dette enkle budskapet, særlig på et mc-forum.
Og "ulykkestråder" der alt skal bortforklares og synses bort, er helt feil spor.
Jeg har i hvertfall ikke bortforklart noe i de siste innleggene mine i denne tråden. Fikk forøvrig skuffende lite respons på de, hverken positive eller negative. Du har vel ikke lest de du heller?
Jeg synes "ulykkestråd" bør avsluttes. Lag heller en utviklingstråd, der Førerutvikling og kjøreferdighet vektlegges. Hadde vi hatt det, så hadde jeg ganske sikkert sett og lest dine innlegg.
Og en kommentar ang banekjøring: jeg støtter det fullt ut, men det er dessverre utopi å tro at det skal nå ut til "massene".
Jeg har trua på egentrening, fokus, lese seg opp, prøve seg frem, og kjenne på hva som fungerer. Det går helt fint på offentlig vei, med noen åpne svinger og god sikt.
Målet bør være: bort med alle singel-ulykker. Da er mye gjort.