Er det FRP man skal stemme ?
- Desmo
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Se på Union i Skien,det er et godt eksempel på hvordan kravet om mer i utbytte til aksjonærer bærer hen! Det er en bedrift som går med overskudd,men den må legges ned fordi den går med for lite overskudd. At det er investorer som har tilbudt seg å kjøpe den,og garanterer at de ikke skal konkurere med Norske Skog var ikke godt nok. Den skal vekk!Winalot wrote:jøssda, minske fortjenesten på blant annet aksjekapital.... God måte å skape arbeidsplasser
Henger det sammen med hva du sier,Winalot?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo

-Pogo

- Desmo
Javel? Hvorfor har Norske Skog bygd flere papirfabrikker i såkalte lavkost-land,da? Fordi de er interessert i å få tilnærmet monopol,og dermed kunne bestemme prisen på avispapir. Og tjene veldig godt på det,kanskje?lassie wrote:Grunnen til at union blir lagt ned er overproduksjon.
-Pogo

-Pogo

Jeg ser ikke hvorfor mange ser på de rikeste i landet her som "økonomiske fiender". Det virker sånn til tider, at de som tjener mest og eier store deler av sekundær/tærtiernæringen er fienden av samfunnet og tenker bare på seg selv. Jeg ser ikke på dem som fiender, men som det de er. Nemlig så er det de som driver størst sysselsetting, og det er nettopp de som er ansvarlige for at såpass mange i Norge har jobb... 
Jeg tjener selv ikke mye iløpet av et år, rundt 65-70 000, men det jeg betaler i skatt er mitt bidrag til samfunnet. De som er rikeste i landet her skatter rundt 500 000 per dag/uke (det sa selveste Thon på tv i går) og bidrar med enormt mye penger som det er til systemet. Synes det blir feil å "straffe" disse med enda mer skatter
Synes vi også skal oppfordre til å jobbe, ikke bare støtte dem som ikke vil/kan
Selvfølgelig skal de som av en eller annen grunn ikke kan jobbe, få den hjelpen de trenger til å finne en annen jobb/alternativ. Men vi må ikke glemme den beste løsningen, nemlig det å få dem ut i jobb igjen er den beste løsningen for alle parter.
Nå er ikke jeg verdens beste skribent, men jeg har da meninger

Jeg tjener selv ikke mye iløpet av et år, rundt 65-70 000, men det jeg betaler i skatt er mitt bidrag til samfunnet. De som er rikeste i landet her skatter rundt 500 000 per dag/uke (det sa selveste Thon på tv i går) og bidrar med enormt mye penger som det er til systemet. Synes det blir feil å "straffe" disse med enda mer skatter

Nå er ikke jeg verdens beste skribent, men jeg har da meninger

Måtte jo legge på litt(til salt i grøten
) selvsagt men jeg skjønner hvor du vil hen. Noe vi nordmenn er mestere til er å være misunnelige på de som har det godt. Hverken jeg eller min familie har hatt det spesielt bra økonomisk sett opp gjennom åra, men hvorfor hate de som har det godt ?
Vil gjerne quote en signatur jeg fant på nettet en plass:

Vil gjerne quote en signatur jeg fant på nettet en plass:
Ha litt selvironi da folkensI min familie er penger intet problem. Ingen penger, ingen problemer!

- Desmo
Nope! Var det bare YTELSE jeg skulle ha hadde jeg kjøpt BOSS HOSS med kompressor,turbo,lystgass og vanninnsprøytning. Det hadde vært grådighet! Å ikke vite når nok er nok.Gixxerman wrote:Mye vil ha mer ? Hvorfor kjøpte du ikke Monster 600 da ?Var den under beltestedet

btw. MinsteMonster er 620!

-Pogo

-Pogo