Page 9 of 12
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 14 Jun 2007 12:33
by Æ'ndalitten
Jeg har også hatt min CBR oppe i 150Km\t på speedometeret.
Helt orginalt, i nedoverbakke på motorvei; uten motvind og med svært lite sikkerhetsutstyr.
Ved 12 000 RPM på 6. gir skal denne hastigheten på speedo være mulig.
Prøv bare å kjøre på 8000RPM på samme gir, så vil du se at farten er omtrent 100Km\t på speedometeret.
Siden 12 000RPM er 150% av 8000RPM, vil farten være 150% av 100Km\t, siden dette er på samme gir.
Og for de lyse hoder skal det være lett å finne 150% av 100Km\t
Men på flat vei er som regel 140Km\t på speedometeret maks dersom du kjører orginalt, og lettkledd. I tillegg må du ikke ha mye motvind.
Så tvil ikke på de som sier de har hatt 150Km\t på speedometeret. Spørsmålet er bare hvilken fart det egentlig er.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 14 Jun 2007 16:23
by R6-freak
kanskje du har hatt det i bratt nedoverbakke.. men han andre duden som sier han hadde 150 på falten, jeg trur isofal at du for i fritt fall

Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 14 Jun 2007 21:18
by zenic
jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 14 Jun 2007 21:20
by magnora
zenic wrote:jeg tror jeg faktisk hadde medvind ^^
med seil? neida bare tkødda. som du sa: ingen andre trenger å tro det bare du vet det selv

Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 15 Jun 2007 14:45
by BikerBoy
Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne

Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 21 Jun 2007 15:24
by s1991
Jeg har hørt veldig mange snakke om at CBR'n er veldig liten og spinkel. Jeg har aldri sett den i virkeligheten, men har vurdert å kjøpe den. Er det noen som har noe å si om dette? Er den veldig liten?
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 21 Jun 2007 15:27
by R6-freak
den har sykkeldekk og tynn som f:P
Å går som en trimma mopped
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 21 Jun 2007 15:27
by EvenDeven
Ja, den er egentlig veldig liten.
Jeg synes ikke den er god å kjøre, passer ikke meg helt.
Men artig å kjøre den, har ikke prøvd den stort, men det jeg har prøvd har vært positivt
Veeldig spinkel, går vel greit nok men lite muligheter for trim da.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 24 Jun 2007 19:59
by Æ'ndalitten
BikerBoy wrote:Jajaja...Kanskje noen har greid å få den opp i 150, men jeg skulle gjerne likt å høre aksen! Er ikke overrasket om noen tilfeldigvis har greid 0-100 på 4.5 sek med den originale cbr'n sin her inne

Tja, 0-100 går på ca 11 sekunder hvis du følger speedometeret. Har ikke brukt klokke, bare så det er sagt, tellte selv

Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 10:28
by P.Stordal
NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Hvor i svarteste granskauven har du det fra..?

En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke

Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det

Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 11:37
by Lasseleeten
Sist gang jeg hadde en nasjonal undersøkelse om hvorfor folk med 125cc trimma så ble resultatet at de gjorde det for å få bedre aks.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 12:50
by Bonnis
P.Stordal wrote:NSR-freak wrote:Å går som en trimma mopped
Hvor i svarteste granskauven har du det fra..?

En blodtrimmet moped gjør kanskje litt over 100, CBRen gjør en del over 100... Og folk snakker om trim etc. - poenget med trim på 125cc er? På moped skjønner jeg det, kjedelig å purte i 48km/t bortover vegen og bli forbikjørt av alle og enhver... Men 125cc, nei det skjønner jeg ikke

Er jo ikke lov å kjøre fortere enn 100km/t i Norge uansett (ja, har jo kjørt en del fortere enn det selv, men allikevel..)
Syns ikke det er verdt det, for mye straff for å kjøre med trim i forhold til det en får ut av det

En
blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.
Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!
Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 13:31
by Mantis
Jeg har tatt en CBR, null stress det. Sklei i fra han jeg
Er jo fakta faen også!
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 16:31
by mafia_hore
Bonnis wrote:En blodtrimma moped gjør ikke litt over 100 med høy dreving.
Tenk sjøl, en 2-takter er dobbelt så effektdyktig som en 4-takter. Dvs at en moped med 62,5ccm er har like mange hk som en 4-takts 125. Når man da begynner å snakke om 80-90ccm sylindere på moppene, så skal jeg love deg at de går ganske så bra.
Folk trimmer vel stort sett for å få ut det av sykkelen som den er ment for, og selvfølgelig for en bedre aks. Og kanskje også for at man ikke skal bli dratt av blodtrimma mopeder. Alle gjør det ikke for toppfarten sin skyld (selv man mange også gjør det). Det er aksen som er morro!
Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
En 2 takter er ikke dobbelt så sprek som en 4 takter. En 62,5 ccm 2 taks motor med like mage hk som en 125 ccm 4 takts motor er det tatt mye mer ut av.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Posted: 26 Jun 2007 16:37
by Bonnis
Ikke etter hva jeg har hørt. Jeg har ikke nok kunnskap til å egentlig si noe fast bestemt, men jeg syns det høres klokt ut.
Hvordan mener du det i realiteten utspiller seg?