supermons

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Re: supermons - har prøvekjørt på demodag

Post by supermons »

Jeg har vært på enda en demodag, hos Høiden MC-Senter i Rygge denne gangen. Der hadde jeg tenkt til å prøve CBR 600, for å sammenligne med de to andre 600R jeg har kjørt. Men den hadde de ikke inne, så da prøvde jeg nyeste CBR 1000RR istedenfor :D

Image

Ikke like liten og lettkjørt som 600R jeg har prøvd, men fortsatt veldig lett å kjøre, og krefter i bøtter og spann. Herregud, man måtte skikkelig holde seg fast med alt man hadde når man ga på :D Litt overrasket designmessig over at de hadde enkelpotte, mange 1000R som har potte på begge sider.

Så også nye VFR som hadde rimelig spesielt design, synes dette var et hakk i retning romskip i forhold til den veldig pene 2009-modellen. Så også Honda DN-01 som var automat og enda mer romskip. Lurer på hva Honda-designerne har fått i seg? Men CBR var fortsatt pen synes jeg :)
supermons
Administrator

Re: supermons

Post by supermons »

Tuslet litt rundt i dag, og tenkte jeg skulle dele dette bildet jeg tok i Karl Johan :)

Image
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Kjempefint bilde! Det ser så sydlig og varmt ut. Jeg måtte titte et par ganger før jeg så at det faktisk bare var fra Oslo, ikke Toscana...
supermons
Administrator

Post by supermons »

Takk :) joda, sola var fremme så var ganske deilig :)
knetrom

Post by knetrom »

Hehe, ser ut som om sykkelen i forgrunnen føler seg litt for god for å stå inntil rekken i bakgrunnen ;-)
supermons
Administrator

Post by supermons »

Haha, godt tenkt.. Han rullet inn og parkerte rett før jeg tok bildet, var egentlig sånn jeg kom på at jeg måtte frem med kamera og knipse det bildet :)

Ble en liten tur med sykkelen i går, med en kamerat av meg og Nitro som vi traff på Ryen.. Morro morro :)
Ola M
MC: GSX750ES

Re: supermons - ny sykkel

Post by Ola M »

supermons wrote:Så jeg fikk tilbud om å prøvekjøre en av de med skilt mens jeg ventet, så da prøvekjørte jeg en 2010 Kawasaki Z1000:

Image
(stoppet og tok bilde på prøveturen)

Veldig lettkjørt og morsom, men ikke så ekstrem som jeg hadde trodd. Veldig trygg, selv om det er en 1000.
Jeg prøvde også denne! Men det var i Bergen i forrige uke. Går ut ifra det er de samme syklene som reiser rundt. Prøvde Versys, Z1000 og ZZR1400. Z1000 var utrolig smooth i bunnen, men hjelpe meg det er krefter når du vrir ordentlig til. ZZR1400 var bare helt sykt...193 gamper...en ICBM på to hjul.
supermons
Administrator

Post by supermons »

Er nok den samme, de shipper de vel rundt i landet. Helt enig i at den var morsom :) Jeg prøvde ingen av de andre du prøvde, men hadde litt lyst til å prøve Z750 også. Fikk prøvd ZX6R som var den jeg i utgangspunktet var interessert i :)
supermons
Administrator

Post by supermons »

I går var det deilig sol og perfekt motorsykkelvær, men alikevel satt jeg i kø i bilen. Hvorfor? Fordi jeg hadde med masse kollegaer ut for å spille paintball etter jobb i går. Veldig morsomt, og veldig mange folk med blåmerker på jobb i går ;)

Image
Rimol
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade

Post by Rimol »

paintball er sinnsykt morsomt. har spilt det kun en gang men det var kult. vurderer å kjøpe meg utstyr selv men ingen jeg kjenner spiller så da blir det fort litt kjedelig
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
supermons
Administrator

Post by supermons »

Dette er vel tredje gangen jeg spiller. Har vurdert utstyr jeg også, men greiere å bare hive seg med når jobben drar, også leie utstyr der. Veldig morsomt ja, selv om jeg (og mange andre på jobben) er rimelig fulle av blåmerker :P
supermons
Administrator

Post by supermons »

Jeg har oppgradert litt utstyr nå. Kjøpte tidligere i år inn depotstøtte foran fra Biltema, og har også kjøpt adaptere til depotstøtte bak. Denne hadde jeg allerede, og heldigvis passet adapterne rett inn. Har også kjøpt svingarmbobbins som jeg har skrudd inn i svingarmen, slik at den blir litt lettere å løfte opp bak :)

Her er depotstøttene, den blå foran og den røde bak med nye adaptere:
Image

Også har også et lite spørsmål. Er det noen vits i å ha de advarselsklistremerkene som er overalt på sykkelen? De har vært der i ti år, og er ikke så veldig pene. Eneste grunn jeg ser til å ha de der er for at sykkelen skal være mer strøken og orginal, men de er jo litt slitt i kantene..
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Litt kjipt å pelle av klistermerkene og finne ut at lakken under er i mye bedre stand enn lakken rundt. Har et par sånne på sykkelen min som jeg har tenkt at jeg skulle ha pellet bort en stund nå. Har bare ikke kommet så langt, sykkelen går jo like fint med eller uten advarselklistermerker.
supermons
Administrator

Post by supermons »

Det er sant, men jeg tenkte jeg skulle gå over lakken litt og se om jeg fikk den finere, og da kan jeg jo like gjerne pille av de klistremerkene også..
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Er dem slitte hadde jeg tatt dem av...
Men gjorde det på en kamerat sin og da fulgte noe av lakken med :shock:
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply