supermons
- Night Rider
- MC: F800S 2007
X Suzuki SV 650 K3 - Location: Oslo
Re: supermons
Jeg vurderte å dra, men det er jo artigere å kjøre i følge. Skal du nedover neste torsdag også?
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Har planer om det
(hvis været er greit)
Har du fortsatt nr mitt? Send meg en melding på torsdag om du skal nedover

Har du fortsatt nr mitt? Send meg en melding på torsdag om du skal nedover

- supermons
- Administrator
I dag var batteriet flatt
Fikk trillet i gang sykkelen, og håper den lader seg opp igjen på langtur etter jobb. Må bare finne en kollega som kan trille meg i gang etter jobb 

hadde det problemet før at batteriet gikk tomt hele tiden, hvis det fortsetter slik er det bare å bytte batteri
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
- supermons
- Administrator
Kjipt. Har ikke hatt problemet før, så tror nok en eller annen pære har tømt batteriet i natt. Skal kjøre en stund etter jobb, så regner med at batteriet lader seg opp igjen. Og hvis ikke får jeg prøve å lade det selv, før jeg eventuelt kjøper nytt. Men håper jo jeg slipper det..
Batteriet tok nesten ikke imot lading til meg mot slutten. måtte la den gå litt uten lys for å få ladet nok til start morgenen etterpå. når jeg skifta batteri ble alt ok..supermons wrote:Kjipt. Har ikke hatt problemet før, så tror nok en eller annen pære har tømt batteriet i natt. Skal kjøre en stund etter jobb, så regner med at batteriet lader seg opp igjen. Og hvis ikke får jeg prøve å lade det selv, før jeg eventuelt kjøper nytt. Men håper jo jeg slipper det..
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
- supermons
- Administrator
Har ikke fått sjekket om det lader, så kan jo selvsagt være batteriet som er gåent.. Dårlig timing, som alltid 
Men finner nok ut av det i løpet av dagen, så blir det nytt batteri neste uke hvis det er gåent.

Men finner nok ut av det i løpet av dagen, så blir det nytt batteri neste uke hvis det er gåent.
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Sjekket ladespenningen?
Forsøkt å lade batteriet med lader?
Jeg har hørt om 2 stk som hadde samme symptomene og måtte bytte stator. Det er kanskje et kjent problem for denne sykkelen?
Forsøkt å lade batteriet med lader?
Jeg har hørt om 2 stk som hadde samme symptomene og måtte bytte stator. Det er kanskje et kjent problem for denne sykkelen?
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
- supermons
- Administrator
Ladet batteriet, så ut som det gikk greit det. Har ikke hatt tid til å montere og teste, tar det til helga.
Stator eller spenningsregulator (rectifier/regulator) som er vanlige feil kan være gåene, har ikke rukket å sjekke dem. Har lest på gixxer.com at det kan bli problemer hvis det blir for varmt, og jeg kjørte jo sykkelen på bane forrige torsdag, når det var rimelig varmt ute. Håper det bare er batteriet, men skal sjekke i helgen uansett.
Stator eller spenningsregulator (rectifier/regulator) som er vanlige feil kan være gåene, har ikke rukket å sjekke dem. Har lest på gixxer.com at det kan bli problemer hvis det blir for varmt, og jeg kjørte jo sykkelen på bane forrige torsdag, når det var rimelig varmt ute. Håper det bare er batteriet, men skal sjekke i helgen uansett.
- erazar
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Når jeg har hatt problemer med regulator tidligere har som regel pærer tatt fyken før batteriet, de tåler litt mindre. Skal ikke påstå at dette er en bankers faktafeil, men en liten indikasjon på at regulatoren funker og at batteriet er dødt.. kan det kanskje være?
Always remember that you are unique, just like everybody else.
- supermons
- Administrator
Har en pære som ikke funker, så mulig det er den....
(steike så vanskelig det er å skrive når man er full),,,,
(steike så vanskelig det er å skrive når man er full),,,,
- supermons
- Administrator
Her er det lenge siden jeg har skrevet!
Det er fordi jeg har ferie. Har vært en uke på sørlandet, og har såvidt fått sett litt på sykkelen i dag. Begynner å lure på om det rett og slett er batteriet?
Kjøpte meg multimeter i dag, og satte batteriet på lading. Når laderen lyste grønt, tok det jeg det ut og sjekket, og da viste det 12,44. Skulle ikke den vært på ca 14?
Når jeg koblet batteriet i og prøvde å starte sykkelen går starteren såvidt rundt, og tallet synker veldig. Det vil det si at batteriet ikke har nok futt til å starte sykkelen, ikke sant?
Det er fordi jeg har ferie. Har vært en uke på sørlandet, og har såvidt fått sett litt på sykkelen i dag. Begynner å lure på om det rett og slett er batteriet?
Kjøpte meg multimeter i dag, og satte batteriet på lading. Når laderen lyste grønt, tok det jeg det ut og sjekket, og da viste det 12,44. Skulle ikke den vært på ca 14?
Når jeg koblet batteriet i og prøvde å starte sykkelen går starteren såvidt rundt, og tallet synker veldig. Det vil det si at batteriet ikke har nok futt til å starte sykkelen, ikke sant?
Last edited by supermons on 09 Jul 2010 12:50, edited 1 time in total.
Re: supermons - startproblemer
Det skulle nok vært rundt 14V så vidt jeg vet ja. Du har ikke et annet 12V batteri liggende som du kan koble til og prøve?
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Tror det er noen tråder her om batterier. Mener å huske det sånn; batteriet avgir 12 V. Men ladespenningen inn på batteriet skal være høyere, anbefalt 14,4. Når batteriet avgir 12 V men ikke klarer starte sykkelen høres det ut som om batteriet ikke klarer å avgi strøm. Og da er det nok på tide å sjekke hvem som skal få æren av å selge deg et nytt.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
- supermons
- Administrator
Lord Erik, kan selvsagt teste et annet batteri, det tenkte jeg jo ikke på 
Baron, det var det jeg tenkte jeg også.
Tror jeg skal prøve å finne et alternativ til Biltema denne gangen, siden deres størrelser aldri passer ned i batterikassene. Hvor ellers får man tak i batteri til grei pris? Ser Thorshov har Varta-batterier og bilextra har Sønnak, men står ikke pris der..

Baron, det var det jeg tenkte jeg også.
Tror jeg skal prøve å finne et alternativ til Biltema denne gangen, siden deres størrelser aldri passer ned i batterikassene. Hvor ellers får man tak i batteri til grei pris? Ser Thorshov har Varta-batterier og bilextra har Sønnak, men står ikke pris der..