JK95 wrote:knutk wrote:JK95 wrote:
Vil påstå det oppgjennom tiden har vært mye skryt generelt om hvor perfekte traktorene er til alt, de er liksom Guds gave til alle som kun kan ha en motorsykkel
Det gutten min er ikke skryt, det er et resume av fakta

Og jeg kommer sikkert til å spre samme "fakta" en gang i fremtiden, men det tror jeg blir en stund til

Det vil jo tiden vise.
Jeg har selv vært i samme posisjon du referer til. Etter å ha solgt sykkel i ungdomsårene for å finansiere utdannelse kjøpte jeg sykkel på nytt da minste jenta var stor nok til å sitte på. Valget falt på en K100RS, mye til felles med Ducatien du har. Jeg trivdes godt på sykkelen og hadde mange flotte turer på den. Men etter hvert som årene seg på og kroppens tyngdepunkt forflyttet seg begynte jeg å kjenne at kjørestillingen som jeg tidligere trivdes med begynte å merkes. Den litt fremoverlente kjørestilen begynte å kjennes i nakke, skuldre og handledd, og det var dags å skifte til sykkel med mer oppreist kjørestilling. Etter å ha kjørt flere modeller hadde jeg en lengre periode på K1300GT.
Etter som tiden gikk og jeg hadde kjørt de fleste løypene langs hovedveier kom lysten til å utforske flere bakveier, og GT'n fikk selskap med en F800GS, som var tiltenkt de nevnte småveier. Til min forbauselse endte jeg opp med mer tid på F800 enn på GT'n. Ikke pga. kjørestillingen, men sykkelens enkelhet og lange fjæringsvei gjorde at jeg storkoste meg på veier som jeg tidligere hadde unngått. Sykkelens lavere vekt gjorde den mye lettere å kjøre på svingete veier, og selv om den hadde ca halvparten av HK i forhold til GT'n opplevdes det ikke som en hemsko.
Etter hvert ble der så mange km på GT'n at det var dags å bytte, men til hva? K1600 var ikke interessant, så jeg havna opp med en 1200GSA. Tanken var å erstatte både 1300GT og 800GS. GT'n forsvant. men selv med 1200GSA opplevde jeg 800 som en mer lettkjørt sykkel som var morsom på en annen måte. Så her jeg sitter jeg da, med TKC80 dekk(knastedekk) på F800 og TKC70 (litt mer kombidekk) på GSA.
Fra tid til annen tar jeg meg fortsatt i å savne det hysteriske draget man fikk av en r4 med litt turtall, men for det meste ble også GT'n kjørt moderat.
For undertegnede (og sikkert mange flere) er sykkelen et middel til å ta meg til steder som gir flotte opplevelser. Hva sykkelen heter er ikke så viktig, men valget er basert på en blanding av lyst og hva som funker i praksis for meg. I det ligger der og at hva som passer for meg ikke er fasit for andre. De fleste er voksne folk som greier å gjøre sine egne valg, litt som å velge skonummer.(men det hindrer meg ikke i å slenge med leppa om høvet byr seg)
@Hakap prøvde å få tråden tilbake på spor, og det har jeg torpedert, så beklager for nok en avsporing, det blir helt sikkert ikke den siste.
Så, avslutningsvis, til @JK95, velkommen etter (om noen år)