Da var cbr`n i boks =)
-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Da var cbr`n i boks =)
Vel siden en 2 taktsmotor tenner for hver runde er den sprekere. En 4 takter har også flere bevegelige deler som skaper mer friksjon. Alikevel så vill ikke en totakter man har tatt så mye som mulig ut av være like sprek som en dobbelt så stor 4 takter det er tatt s mye som mulig utav. Si at man setter på tubo på en cbr da vil den yte en god del mer en dobbelt så lite som en trimma rs 125.
Og hvis det du sier stemmer med at en 2 takter yter dobbelt så mye som en 4 takter syns jeg det er jævelig rart at det er så lite brukt i forsjellig motorsport.
Og hvis det du sier stemmer med at en 2 takter yter dobbelt så mye som en 4 takter syns jeg det er jævelig rart at det er så lite brukt i forsjellig motorsport.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller er høyeste fartsgrense i Norge 100 km/t?Bonnis wrote:Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Re: Da var cbr`n i boks =)
En turbo på en liten 125ccm motor vil vel ikke gjøre store nytten uansett? Selvfølgelig vil den ikke yte dobbelt så lite som en RS125, men halvparten. Dobbelt så lite så er det jo ingenting igjen.
Hva slags motorsport tenker du på? 2-takt blir brukt som bare rakkern det, særlig på små motorer som i Moto GP 125 og 250 klassen. Når motorvolumet går over dette, antar jeg det blir for mye utslippsstoffer og for mye bensinforbruk (?) så det vil ikke lønne seg. Dessuten blir det nok forsket mer på å forbedre 4-takternes (større enn 250ccm) ytelse, så det lønner seg å satse på dette.
Hva slags motorsport tenker du på? 2-takt blir brukt som bare rakkern det, særlig på små motorer som i Moto GP 125 og 250 klassen. Når motorvolumet går over dette, antar jeg det blir for mye utslippsstoffer og for mye bensinforbruk (?) så det vil ikke lønne seg. Dessuten blir det nok forsket mer på å forbedre 4-takternes (større enn 250ccm) ytelse, så det lønner seg å satse på dette.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Var i hvert fall 110 på vei mot Svinesund herfra jeg bor for et par år siden. Godt mulig det er endret ...?Endre wrote:Er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller er høyeste fartsgrense i Norge 100 km/t?Bonnis wrote:Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Endre wrote:Er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller er høyeste fartsgrense i Norge 100 km/t?Bonnis wrote:Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Hmm.. Tror jeg har sett 110 km/t atme Gardemoen.. Kan det stemme?

Re: Da var cbr`n i boks =)
Hmm, har kjørt mot gardermoen flere ganger.. aldri sett det. Men kan jo være at de har innført det i prøveperioder da.. slik de gjorde med 100 km/t.. Da viste det seg jo at ulykkesstatistikken gikk ned, og de innførte 100 km/t på de største motorveiene..
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Da var cbr`n i boks =)
Hvor mye en turbo har og si aner jeg ikke, men hjelper nok en del.Bonnis wrote:En turbo på en liten 125ccm motor vil vel ikke gjøre store nytten uansett? Selvfølgelig vil den ikke yte dobbelt så lite som en RS125, men halvparten. Dobbelt så lite så er det jo ingenting igjen.
Hva slags motorsport tenker du på? 2-takt blir brukt som bare rakkern det, særlig på små motorer som i Moto GP 125 og 250 klassen. Når motorvolumet går over dette, antar jeg det blir for mye utslippsstoffer og for mye bensinforbruk (?) så det vil ikke lønne seg. Dessuten blir det nok forsket mer på å forbedre 4-takternes (større enn 250ccm) ytelse, så det lønner seg å satse på dette.
Skjønner ikke helt hva som er forsjellen på dobbelt så lite og halvparten så lite jeg men

Ja det blir brukt i mye i motorsport der motoren ikke er så stor at det gjør noe ellers brukes det så å si 4 takt i alle annen motorsport. Tviler sterk på at motorsporten bryr seg om utslippene

Re: Da var cbr`n i boks =)
Greit å kjøre cbr? ikke vondt i ryggen etter å ha kjørt en stund? racer generelt.. vanlig å få vondt i ryggen ?
Regner med at jeg oxo kjøper cbr. ulemper med racer?
Regner med at jeg oxo kjøper cbr. ulemper med racer?
Re: Da var cbr`n i boks =)
CBR har vel sånn "dritt garanti"EvenDeven wrote:Dyrt hvis du velter

Honda NSR -98 mod.
- P.Stordal
- Posts: 317
- Joined: 01 May 2007 15:40
- MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
- Location: Skreia - Toten - Norway!
Re: Da var cbr`n i boks =)
Vodt i ryggen, nei?! Funker fett å kjøre CBR, ligger godt på veienSpacie wrote:Greit å kjøre cbr? ikke vondt i ryggen etter å ha kjørt en stund? racer generelt.. vanlig å få vondt i ryggen ?
Regner med at jeg oxo kjøper cbr. ulemper med racer?

Hmm.. Ikke godt å si, kan spørre på mandag da jeg skal på service med minHookie wrote:CBR har vel sånn "dritt garanti"EvenDeven wrote:Dyrt hvis du veltereller gjelder dette bare hvis motoren og andre deler streiker?

Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 

-
- Posts: 49
- Joined: 06 May 2007 19:06
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Da var cbr`n i boks =)
Garantien gjelder selfølgelig ikke hvis du vælver. Er hvis ting som eventuelt burde holdt lengere ryker eller andre ting går i stykker uten at du skyld i det. Gjelder heller ikke slitedeler som også må byttes etter en del kjøring.
Re: Da var cbr`n i boks =)
Det vet jeg utmerket godt... For hvis det hadde vært for at jeg hadde veltet og sånn også, da hadde jeg krasja den som faen 

- P.Stordal
- Posts: 317
- Joined: 01 May 2007 15:40
- MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
- Location: Skreia - Toten - Norway!
Re: Da var cbr`n i boks =)
IndeedEvenDeven wrote:Det vet jeg utmerket godt... For hvis det hadde vært for at jeg hadde veltet og sånn også, da hadde jeg krasja den som faen

Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 

- P.Stordal
- Posts: 317
- Joined: 01 May 2007 15:40
- MC: Blå Honda CBR 125 R 2007
- Location: Skreia - Toten - Norway!
Re: Da var cbr`n i boks =)
Det var DEN motorsykkelen...
Skulle på "harry-tur" i dag sammen med noen andre folk, vi skulle kjøre fra Rakkestad. Men så langt kom jeg aldri. I Trøgstad bel det stopp.
Regvær. Glatt veibane. Sving. MYE bråere enn beregnet. Fart:60km/t. Møtende kjøretøy: En bobil. 2 valg: Front mot front med bobilen, eller autovernet. Valgte det siste. Havna på sykehus i Fredrikstad. Brakk kragebeinet og forslo venstre arm. Ellers grei nok. CBRen er hos Viking i Spydeberg. Totalvrak, trur je...
Lokalavisa skrev om det - les her!
Skulle på "harry-tur" i dag sammen med noen andre folk, vi skulle kjøre fra Rakkestad. Men så langt kom jeg aldri. I Trøgstad bel det stopp.
Regvær. Glatt veibane. Sving. MYE bråere enn beregnet. Fart:60km/t. Møtende kjøretøy: En bobil. 2 valg: Front mot front med bobilen, eller autovernet. Valgte det siste. Havna på sykehus i Fredrikstad. Brakk kragebeinet og forslo venstre arm. Ellers grei nok. CBRen er hos Viking i Spydeberg. Totalvrak, trur je...
Lokalavisa skrev om det - les her!
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 
