Da var cbr`n i boks =)

Prat om lett MC.
mafia_hore
MC: Dt125r 01

Xbike: Cbr 125

Re: Da var cbr`n i boks =)

Post by mafia_hore »

Vel siden en 2 taktsmotor tenner for hver runde er den sprekere. En 4 takter har også flere bevegelige deler som skaper mer friksjon. Alikevel så vill ikke en totakter man har tatt så mye som mulig ut av være like sprek som en dobbelt så stor 4 takter det er tatt s mye som mulig utav. Si at man setter på tubo på en cbr da vil den yte en god del mer en dobbelt så lite som en trimma rs 125.

Og hvis det du sier stemmer med at en 2 takter yter dobbelt så mye som en 4 takter syns jeg det er jævelig rart at det er så lite brukt i forsjellig motorsport.
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Bonnis wrote:Flere steder i Norge er faktisk fartsgrensa 110km/t i dag.
Er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller er høyeste fartsgrense i Norge 100 km/t?
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

En turbo på en liten 125ccm motor vil vel ikke gjøre store nytten uansett? Selvfølgelig vil den ikke yte dobbelt så lite som en RS125, men halvparten. Dobbelt så lite så er det jo ingenting igjen.

Hva slags motorsport tenker du på? 2-takt blir brukt som bare rakkern det, særlig på små motorer som i Moto GP 125 og 250 klassen. Når motorvolumet går over dette, antar jeg det blir for mye utslippsstoffer og for mye bensinforbruk (?) så det vil ikke lønne seg. Dessuten blir det nok forsket mer på å forbedre 4-takternes (større enn 250ccm) ytelse, så det lønner seg å satse på dette.
Bonnis
MC: Honda X11

Post by Bonnis »

Endre wrote:
Er det bare jeg som ikke har fulgt med, eller er høyeste fartsgrense i Norge 100 km/t?
Var i hvert fall 110 på vei mot Svinesund herfra jeg bor for et par år siden. Godt mulig det er endret ...?
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Endre wrote:

Hmm.. Tror jeg har sett 110 km/t atme Gardemoen.. Kan det stemme? :roll:
Endre
MC: Aprilia RSV Tuono 1000
2003 mod

Post by Endre »

Hmm, har kjørt mot gardermoen flere ganger.. aldri sett det. Men kan jo være at de har innført det i prøveperioder da.. slik de gjorde med 100 km/t.. Da viste det seg jo at ulykkesstatistikken gikk ned, og de innførte 100 km/t på de største motorveiene..
Aprilia RSV Tuono 1000 2004 mod

X: Suzuki SV 650S 2003 mod
X: Honda NSR 2000 mod
mafia_hore

Post by mafia_hore »

Bonnis wrote:En turbo på en liten 125ccm motor vil vel ikke gjøre store nytten uansett? Selvfølgelig vil den ikke yte dobbelt så lite som en RS125, men halvparten. Dobbelt så lite så er det jo ingenting igjen.

Hva slags motorsport tenker du på? 2-takt blir brukt som bare rakkern det, særlig på små motorer som i Moto GP 125 og 250 klassen. Når motorvolumet går over dette, antar jeg det blir for mye utslippsstoffer og for mye bensinforbruk (?) så det vil ikke lønne seg. Dessuten blir det nok forsket mer på å forbedre 4-takternes (større enn 250ccm) ytelse, så det lønner seg å satse på dette.
Hvor mye en turbo har og si aner jeg ikke, men hjelper nok en del.

Skjønner ikke helt hva som er forsjellen på dobbelt så lite og halvparten så lite jeg men :-s

Ja det blir brukt i mye i motorsport der motoren ikke er så stor at det gjør noe ellers brukes det så å si 4 takt i alle annen motorsport. Tviler sterk på at motorsporten bryr seg om utslippene ;-) Og uansett blir det ikke så mye mer utslipp på de de nyere 2 takterne med direct injection og heller ikke så mye mer bensinforbruk. Og ja det blir forskett mer på 4 taktere og det er kanskje fordi det er større forbedringspotensiale?
Spacie

Post by Spacie »

Greit å kjøre cbr? ikke vondt i ryggen etter å ha kjørt en stund? racer generelt.. vanlig å få vondt i ryggen ?
Regner med at jeg oxo kjøper cbr. ulemper med racer?
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Dyrt hvis du velter :lol:
Hookie

Post by Hookie »

EvenDeven wrote:Dyrt hvis du velter :lol:
CBR har vel sånn "dritt garanti" :P eller gjelder dette bare hvis motoren og andre deler streiker?
Honda NSR -98 mod.
P.Stordal
MC: Blå Honda CBR 125 R 2007

Post by P.Stordal »

Spacie wrote:Greit å kjøre cbr? ikke vondt i ryggen etter å ha kjørt en stund? racer generelt.. vanlig å få vondt i ryggen ?
Regner med at jeg oxo kjøper cbr. ulemper med racer?
Vodt i ryggen, nei?! Funker fett å kjøre CBR, ligger godt på veien :D
Hookie wrote:
EvenDeven wrote:Dyrt hvis du velter :lol:
CBR har vel sånn "dritt garanti" :P eller gjelder dette bare hvis motoren og andre deler streiker?
Hmm.. Ikke godt å si, kan spørre på mandag da jeg skal på service med min ;)
Har lett-lappen og en blå '07 Honda CBR 125 :D
mafia_hore

Post by mafia_hore »

Garantien gjelder selfølgelig ikke hvis du vælver. Er hvis ting som eventuelt burde holdt lengere ryker eller andre ting går i stykker uten at du skyld i det. Gjelder heller ikke slitedeler som også må byttes etter en del kjøring.
EvenDeven

Post by EvenDeven »

Det vet jeg utmerket godt... For hvis det hadde vært for at jeg hadde veltet og sånn også, da hadde jeg krasja den som faen :P
P.Stordal

Post by P.Stordal »

EvenDeven wrote:Det vet jeg utmerket godt... For hvis det hadde vært for at jeg hadde veltet og sånn også, da hadde jeg krasja den som faen :P
Indeed 8)
P.Stordal

Post by P.Stordal »

Det var DEN motorsykkelen...
Skulle på "harry-tur" i dag sammen med noen andre folk, vi skulle kjøre fra Rakkestad. Men så langt kom jeg aldri. I Trøgstad bel det stopp.
Regvær. Glatt veibane. Sving. MYE bråere enn beregnet. Fart:60km/t. Møtende kjøretøy: En bobil. 2 valg: Front mot front med bobilen, eller autovernet. Valgte det siste. Havna på sykehus i Fredrikstad. Brakk kragebeinet og forslo venstre arm. Ellers grei nok. CBRen er hos Viking i Spydeberg. Totalvrak, trur je...
Lokalavisa skrev om det - les her!
Post Reply