Noen andre enn meg som kjører i shorts og t-skjorte om dagen

Prat om tung MC.
SS-R

Post by SS-R »

Banditbiker wrote:Jeg kunne selvsagt svart noe sånt som at faren min sikkert er sterkere enn faren din, men nøyer med meg med å si at slik skriver man når man er gått tom for argumenter.
Nei har nok av argumenter på lager. Var tidligere en del av et miljø som var helt hekta på sikkerhets utstyr. siste skrik med skinner og polstring i hytt og gevær. og senere i et miljø der sånt ikke var 1 pri. Du kan sikkert selv tenke deg hvor jeg var vitne til flest skader og ulykker????
adoniz

Post by adoniz »

"motegutta" . .

Var vel ikke tilfeldigvis en sånn gjeng som hadde r1jakker om de kjørte r1 også?

fønny.. :)
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Dersom du mener at skadene oppsto på grunn av sikkerhetsutstyret, så er det relativt oppsiktsvekkende.
Jeg ville umiddelbart tenkt slik at det hadde noe med kjøremønster å gjøre.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Så en kar med R1 jakke som kjørte ZX6R :lol: Så var det dette med å kjøpe sykkel først og så klær :P
vega

Post by vega »

tja ser at dere holder koken ennå tror ikke jeg trenger å si noe siden både banditbiker å ragnhild61 vet hvor jeg står å ss-r har sett hva jeg kjører i å for dem som er ny.... jeg bruker hjelm som loven sier å resten er alt fra shorts til olabukse dvs det som passer meg. vet hva følgene er å tryne i slikt, å dere kan gnåle vidre om hvor dum å uansvarlig jeg er å at sånne som meg hever forikrings premien å det eneste dere minner meg om er den formanende gamle damer som fnyser av de andre :evil:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
adoniz

Post by adoniz »

Gixxerman wrote:Så en kar med R1 jakke som kjørte ZX6R :lol: Så var det dette med å kjøpe sykkel først og så klær :P
haha,.. :) Akkurat derfor jeg ikke kjøper klær som passer sykkelen,.. Gule striper på mc og klær kan være greit det, men ikke om du prøver en annen sykkel eller bytter.. :)

Jeg har iallefall ikke råd til å bytte klær hele tiden..
Banditbiker

Post by Banditbiker »

vega wrote:tja ser at dere holder koken ennå tror ikke jeg trenger å si noe siden både banditbiker å ragnhild61 vet hvor jeg står å ss-r har sett hva jeg kjører i å for dem som er ny.... jeg bruker hjelm som loven sier å resten er alt fra shorts til olabukse dvs det som passer meg. vet hva følgene er å tryne i slikt, å dere kan gnåle vidre om hvor dum å uansvarlig jeg er å at sånne som meg hever forikrings premien å det eneste dere minner meg om er den formanende gamle damer som fnyser av de andre :evil:
Ta det med ro. Jeg fnyser ikke, hverken av deg eller andre.

Jeg er gammel nok til å velge med omhu hvem jeg lar meg bli fornærmet og bli provosert av, enten de kaller meg gammel dame eller det som værre er.
SS-R

Post by SS-R »

Banditbiker wrote:Dersom du mener at skadene oppsto på grunn av sikkerhetsutstyret, så er det relativt oppsiktsvekkende.
Jeg ville umiddelbart tenkt slik at det hadde noe med kjøremønster å gjøre.
Nei det gjorde jeg selfølgelig ikke. Men ettersom dere da er så konsekvent med utstyret, Hvorfor er dere da ikke like konsekvent med kjøre stil. ER det ikke sikkerhet vi suma sumarum snakker om her da???
Jalmar

Post by Jalmar »

Har forlengst meldt meg ut av debatten. Jeg mener det jeg mener, og andre får gjøre som de vil. Men jeg har fulgt med på innleggene, og det virker som om sikkerhetsutstyrstilhengerne har treffi spiker'n midt på hue når man ser på hvilke reaksjoner som kommer fra "motpartene". :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Banditbiker

Post by Banditbiker »

Den ene kompisen min blei smasha av ei drosje nede i Schweigårdsgate/Oslogate. Han sto nærmest i ro når det skjedde.
Kjørestil........hadde ingen ting å gjøre med det.
SS-R

Post by SS-R »

Om man blir nedkjørt stående i ro har ikke det stort med mc ulykker å gjøre. Og ang spikeren på hodet desmo... om du mener argumentene om kjøre sikkerhet bare dreier seg om utstyr og at det at det er blant utstyrs miljøer det er flest ulykker er irelevant så ok.

Det jeg prøver å si med disse innlegene er at jeg har blitt slått i hue med argumenter om sikkerhet og riktig utstyr fra folk som i neste øyeblikk raser avgåre.

Jeg gjør forsåvidt begge deler, men så er det ikke jeg som hever meg over noen og utrykker hvor uansvarlige andre er.
dilletanten

Post by dilletanten »

SS-R wrote: Men som gammel biker og 17 år på 2hjul så mener jeg å huske at det er ikke blant de som sklir rundt i olabukse og t skjorte og halvhjelm som står for de største skadene og hyppigest besøk på sykehus.
Det er kanskje ikke de som sklir rundt i olabukse og t skjorte og halvhjelm som står for de største skadene og hyppigest besøk på sykehus nei, men du skal tenkte på forholdet her... Det er nok en god del flere som kjører med fullt K.U enn de som kjører uten!
Da er det ganske enkel logikk som sier at det er flere på sykehus MED K.U enn uten.
Sølv Suzuki SV650s -03mod

"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day. "
~Frank Sinatra
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

SS-R wrote:Om man blir nedkjørt stående i ro har ikke det stort med mc ulykker å gjøre. Og ang spikeren på hodet desmo... om du mener argumentene om kjøre sikkerhet bare dreier seg om utstyr og at det at det er blant utstyrs miljøer det er flest ulykker er irelevant så ok.

Det jeg prøver å si med disse innlegene er at jeg har blitt slått i hue med argumenter om sikkerhet og riktig utstyr fra folk som i neste øyeblikk raser avgåre.

Jeg gjør forsåvidt begge deler, men så er det ikke jeg som hever meg over noen og utrykker hvor uansvarlige andre er.
Nå er jeg :? :? :?
Du blander ikke meg og Jalmar?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Banditbiker

Post by Banditbiker »

SS-R wrote:Om man blir nedkjørt stående i ro har ikke det stort med mc ulykker å gjøre.
Neivel.........men han kjørte riktignok MC når ulykken inntraff, og i følge legen er det ryggskinnen han kan takke for at han ikke sitter i en 4wheeler i dag. Dette kunne skjedd en fotgjenger, en sykkelist og det kunne skjedd en burist, javel. Men han kjørte altså MC (som vi andre her gjør), og han var kledd for anledningen.

For min del.......Case Closed. tror jeg har fått fram hva JEG mener om denne saken. At andre mener noe annet, er helt greit, men jeg forbeholder meg retten til å være uenig.
Last edited by Banditbiker on 18 Jul 2005 22:39, edited 1 time in total.
SS-R

Post by SS-R »

Skal ikke legge meg ut på og utregne for mye statistikk. Jeg observerer bare at usikkert utstyr er klandringsverdig men usikker kjøring er tydeligvis ok.
Og dere, jeg forstår da hva verne utstyr har å si... Jeg kjører da hilclimbing. Har kansje kræsja mer enn de fleste her. OG DET MED VILJE :twisted:

For meg gjør dere akurat hva dere vill. i just live to ride and ride to live. Om jeg velger å kjøre cab ( noe som er klart mer usikkert enn bil med tak) Eller litt lettere kledd på biken min en sommer kveld ned stripa for å ta en kaffe med kjente så gjør jeg det.

Har gått på tryne selv bare så alle vet det.

ride on ride free.
Post Reply