Hva med selve den fysiske størrelsen på sykkelen? Om man tar en Gixxer, så har jo 750 samme chassis som 600. Regner med det kan bli slitsomt på lengre turer om sykkelen er mindre. Prøvesatt en Gixxer 1000 for ett par dager siden, bare i butikken riktignok, og den føltes hakket mer "touring" (om man kan kalle det for det) enn de mindre syklene. Altså hakket mer oppreist og hvilte ikke like mye på hendene.Gixxerman wrote: Det funker helt fint med 750 faktisk, men det er såklart deilig med 1000, det skal jeg ikke legge under en stol. Men jeg syntes det er stor nok forskjell fra 600 til 750 til at en 750 er levelig, mens jeg syntes 600 blir for lite.
Men igjen, det er da min mening. 750 er som mange faktisk mener, det perfekte kompromiss når det kommer til R-sykler rekkefirer.
600cc vs. 1000cc
Re: 600cc vs. 1000cc
- Desmo-Dude
- Posts: 916
- Joined: 28 Jun 2005 00:12
- MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721
Re: 600cc vs. 1000cc
Dagens 600 sykler som f.eks. zx6r, har ikke mer enn rundt 105 hester uplombert og alt.microape wrote:Bizcocho wrote:Hæ?microape wrote:btw, ZX6R, 130 hester? Hell no.

quote]
Disse kurvene viser en zx-6rr som er en 600ccm,men sykkelen til Bizcocho er en zx-6r med 636 ccm.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Re: 600cc vs. 1000cc
oki vi kan vel legge på 3-4 hester for de extra kubikkene elns?
- Bizcocho
- Posts: 503
- Joined: 11 Jul 2006 18:53
- MC: 2012 Ducati 848 EVO, Termignoni slipon og sotet vindskjerm
- Location: Oslo
Re: 600cc vs. 1000cc
I følge 'manualen' er det 23 hk mer i 05 636 utgaven enn 07/08 599 utgaven ...microape wrote:oki vi kan vel legge på 3-4 hester for de extra kubikkene elns?
v Ducati 848 Evo 2012
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
x Kawasaki ZX636R 2005
x Suzuki SV650S 2003
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: 600cc vs. 1000cc
Den dyno målinga du kommer med er vel RWHP mens oppgitt effekt er jo motoreffekt på svinghjulet. Taper fint en god del hk ved overføringa til bakhjulet
Last edited by MowZ on 04 Sep 2008 12:00, edited 1 time in total.
BMW S1000RR, Simply the best!
- erazar
- Posts: 588
- Joined: 25 Jun 2008 15:41
- MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250 - Location: Haugesund
Re: 600cc vs. 1000cc
Jeg havnet på 750 etter testing av både 600 og 1000.. Rett og slett for den føltes best for min del, du har "nesten" 1000 draget (selvfølgelig en sannhet med modifikasjoner) men det jeg mener med dette er at jeg slipper 600 giringen på min 750 og det var egentlig det jeg ville bort fra.
Synes ikke 1000 var så stor og tung egentlig, men 750'en føltes alikevel litt lettere.. dermed ble det pose og sekk for min del, 1000 er mer "avslappende" på tur enn 600, spesielt om du føler for å bruke sykkelen litt daglig.
Synes ikke 1000 var så stor og tung egentlig, men 750'en føltes alikevel litt lettere.. dermed ble det pose og sekk for min del, 1000 er mer "avslappende" på tur enn 600, spesielt om du føler for å bruke sykkelen litt daglig.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Re: 600cc vs. 1000cc
Hva skal du med hester på veiva da? Det er de du har på bakhjulet du kan bruke...MowZ wrote:Den dyno målinga du komemr emd er vel RWHP mens oppgitt effekt er jo motoreffekt på svinghjulet. Taper fint en god del hk ved overføringa til bakhjulet
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: 600cc vs. 1000cc
hva du skal med hk på veiva? ellers får du ikke noe på bakhjulet. Men grunnen til at jeg sa det var fordi han nekta for at det var 130 hk i zx636 r sykkelen og kom med en dyno måling, men kan være 130 i motor................
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: 600cc vs. 1000cc
2005 Kawasaki ZX-6R 636 Dyno Run. 105.1HPBizcocho wrote:I følge 'manualen' er det 23 hk mer i 05 636 utgaven enn 07/08 599 utgaven ...microape wrote:oki vi kan vel legge på 3-4 hester for de extra kubikkene elns?
http://videos.streetfire.net/video/2005 ... _58874.htm
Manualen er ikke til å stole på. Hvertfall ikke når kawasaki har laget den selv. Aldri i livet om sykkelen taper 25 hester fra veiva til hjulet. Kanskje 3-4 hester. Det inunf mente var at man ikke trenger hester på veiva, men på hjulet. Men så klart må man ha hester på veiva for at de i det hele tatt skal komme på hjulet. Ingen måler hestene sine på veiva etter å ha bygd en banesykkel. Det er hestene på hjulet som teller og det er det folk bryr seg om.
Re: 600cc vs. 1000cc
Den fysiske størrelsen vil jeg si er et misoppfattet begrep. En moderne 1000R svinger som faen den også, er ikke noen særlig forskjell i vekt heller.FV wrote:Hva med selve den fysiske størrelsen på sykkelen? Om man tar en Gixxer, så har jo 750 samme chassis som 600. Regner med det kan bli slitsomt på lengre turer om sykkelen er mindre. Prøvesatt en Gixxer 1000 for ett par dager siden, bare i butikken riktignok, og den føltes hakket mer "touring" (om man kan kalle det for det) enn de mindre syklene. Altså hakket mer oppreist og hvilte ikke like mye på hendene.Gixxerman wrote: Det funker helt fint med 750 faktisk, men det er såklart deilig med 1000, det skal jeg ikke legge under en stol. Men jeg syntes det er stor nok forskjell fra 600 til 750 til at en 750 er levelig, mens jeg syntes 600 blir for lite.
Men igjen, det er da min mening. 750 er som mange faktisk mener, det perfekte kompromiss når det kommer til R-sykler rekkefirer.
Til opplysning så er faktisk nye CBR1000RR 3kg lettere fulltanket enn en -08 GSXR750.
Re: 600cc vs. 1000cc
Da er det gixxern det er et problem med. 750 skal jo være lettere. Det sier jo seg selv. 1000 cc er uansett større størelsesmessig.
Re: 600cc vs. 1000cc
Det er ikke store forskjellen idag i størrelse. Det er hverken 80 eller -90 tallet lenger. Ja det er en forskjell, men den er ikke veldig stor. Synet kan bedra med tanke på plastikk. Bare se på TL1000R f.eks. Ser veldig stor og klumpete ut, men det samsvarer ikke med kjøreegenskapene...
Re: 600cc vs. 1000cc
Jeg tenkte på den faktiske fysiske størrelsen, plass for fører osv, ikke vekt. Sitter man ikke litt bedre på en 1000 enn småbrødrene?Gixxerman wrote: Den fysiske størrelsen vil jeg si er et misoppfattet begrep. En moderne 1000R svinger som faen den også, er ikke noen særlig forskjell i vekt heller.
Til opplysning så er faktisk nye CBR1000RR 3kg lettere fulltanket enn en -08 GSXR750.
Re: 600cc vs. 1000cc
Tja, jo, men igjen forskjell fra merke til merke. Det du bør kjenne etter er om du sitter > i < eller > på < sykkelen. Det syntes jeg er mye viktigere. Forankring er alfa omega.
Re: 600cc vs. 1000cc
Og begge er fortsatt et halvt tonn tyngre enn en skikkelig 250Gixxerman wrote: Den fysiske størrelsen vil jeg si er et misoppfattet begrep. En moderne 1000R svinger som faen den også, er ikke noen særlig forskjell i vekt heller.
Til opplysning så er faktisk nye CBR1000RR 3kg lettere fulltanket enn en -08 GSXR750.

Fysisk størrelse og hvor god plass man har er to forskjellige ting. Kan f. eks. nevne GSXR 600 K8, som er på størrelse med RS250'en min om ikke litt større. Den føltes som om jeg prøvde å klemme rundt en varmtvannstank, mens på sykkelen min sitter jeg mye mer i den. Det beste er vel uansett å prøve en masse sykler, og finne den man sitter best på.