YZF-R1 2009

Prat om tung MC.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Re: YZF-R1 2009

Post by tshansen »

Likte ikke lyktene på denne. Ser ut som sykkelen er sjeløyd! Hmmm....må vel bare litt tilvending til, men må si meg enig med en over her. Ser ut som den er blitt overdesignet! :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Synes den var kul jeg :)

Image
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Gixxerman

Post by Gixxerman »

microape wrote:Ramair er jo ikke noe man kan måle med, uansett. Ingen måler med ramair, ikke engang i fabrikken kan de gjøre det. Det kommer jo helt ann på om man ligger i 350 km/t eller 50 km/t, og hvilket gir man ligger i. Dessuten får man ikke de utrolige kreftene av ramair som man skulle tro.

Hva skal man med effekt på veiva? Det er jo på hjulet man trenger kreftene. Aldri om man mister 30 hk fra veiv til hjul. Da er det noe seriøst galt en eller annen plass. Man mister max 3-4 hk på slikt. Ingen måler uansett effekten på veiva når de nettopp har bygd en sykkel. Det er ikke noe å briefe med, siden man ikke har bruk for det.
Man regner generelt å tape 10-12% fra veiv til bakhjul, just so you know.
Keihin

Post by Keihin »

microape wrote:Ramair er jo ikke noe man kan måle med, uansett. Ingen måler med ramair, ikke engang i fabrikken kan de gjøre det. Det kommer jo helt ann på om man ligger i 350 km/t eller 50 km/t, og hvilket gir man ligger i. Dessuten får man ikke de utrolige kreftene av ramair som man skulle tro.
Det finnes vindtunneler, og jeg skulle tro at en MC fabrikk har tilgang på slikt.... ;-) De oppgir ihvertfall effekt både med og uten ram.
Hva skal man med effekt på veiva? Det er jo på hjulet man trenger kreftene. Aldri om man mister 30 hk fra veiv til hjul. Da er det noe seriøst galt en eller annen plass. Man mister max 3-4 hk på slikt. Ingen måler uansett effekten på veiva når de nettopp har bygd en sykkel. Det er ikke noe å briefe med, siden man ikke har bruk for det.
Greit nok at man bruker effekten på hjulet, men det er nå engang slik at man oppgir på veiva. Det er også temmelig logisk i mine øyne da måling på hjulet drar inn en masse variabler som oljetype, mengde, slitasje/stramming på kjede/drev, tilstand på girkasse og dekktype/dekktrykk for å nevne noe. Tallet er ment som en måling av motorens egenskaper, ikke kjøretøyets.

3-4hk mister du bare på girkassen alene. Et slitt kjede/drev kan du miste 10% på alene.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
microape
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Post by microape »

ATWindsor wrote: Jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er mulig? Kan man ikke måle i en vindtunnel?

AtW
Hvor mye vind skal man isåfall måle med? Motoren vil hele tiden ha ulikt antall hester ved ulik hastighet/vindstyrke, selv om jeg tviler på at forskjellen mellom 200 km/t og 300 km/t vil være så stor.

Javel da, de taper gjerne 10% fra veiv til hjul etter det jeg har lest meg til nå, men er likevel lattis av fabrikkene å måle veivhester. Overdrevet er det likevel. Dessuten varierer gjerne dynoer med rundt 5 hester når kreftene kommer opp i 150 hester, og fabrikkene har sannsynligvis brukt en dyno som varierer mye i deres favør, bare for å ha noe å referere til.

Hester er noe som skal måles på hjul. Ingen måler veivhester når de skal skryte av/bevise hvor mye hester kjøretøyet deres har, gjerne etter litt trimming.
Atle ZX9R
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )

Post by Atle ZX9R »

microape wrote: Hester er noe som skal måles på hjul. Ingen måler veivhester når de skal skryte av/bevise hvor mye hester kjøretøyet deres har, gjerne etter litt trimming.
Det blir vel målt på hjula etter trimming fordi det er den enklaste måten å måle på, ikkje fordi det er mest "riktig"
Viss du vil teste sykkelen for å skryte ville det vere en fordel å måle på veiva iom at du får høgast effekt ved måling på veiv.
No er det vel ingen produsentar av hverken bil eller MC som oppgjer hk på hjula heller.

Men dette er jo en diskusjon som er litt off-topic...

Likte bedre forrige designet eg... Likte også bedre dei photoshop-bildene som var laga før nye R1 vart lansert, men den er vel fortsatt den finaste 1000ccm frå japan, pottene og frontlyktne såg litt rare ut på den nye R1, men lyktene såg litt stilige ut med lyset på som i bildet lenger oppe her.
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
O_o

Post by O_o »

På det bildet ser det ut som det er xenon lys... Eller noe diodegreier? :-k
Scotty

Post by Scotty »

Flere bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Film:
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

microape wrote:
ATWindsor wrote: Jeg ser ikke helt hvorfor det ikke er mulig? Kan man ikke måle i en vindtunnel?

AtW
Hvor mye vind skal man isåfall måle med? Motoren vil hele tiden ha ulikt antall hester ved ulik hastighet/vindstyrke, selv om jeg tviler på at forskjellen mellom 200 km/t og 300 km/t vil være så stor.

Javel da, de taper gjerne 10% fra veiv til hjul etter det jeg har lest meg til nå, men er likevel lattis av fabrikkene å måle veivhester. Overdrevet er det likevel. Dessuten varierer gjerne dynoer med rundt 5 hester når kreftene kommer opp i 150 hester, og fabrikkene har sannsynligvis brukt en dyno som varierer mye i deres favør, bare for å ha noe å referere til.

Hester er noe som skal måles på hjul. Ingen måler veivhester når de skal skryte av/bevise hvor mye hester kjøretøyet deres har, gjerne etter litt trimming.
Enten finner man en standard, om så ikke eksisterer, så velger man en vindhastighet som man mener er passende og represenatativ, eller en liten grippe hastigheter, Og selvsagt oppgir man hvor mye vind det er målt med.

AtW
Einar J Skog
MC: Kawa 750turbo 1984 mod.
810ccm ,,HPU-stage2

Post by Einar J Skog »

Angående veivaksel HK Eller Bakhjuls hester....

generelt så forsvinner det vel mellom 10 og 15 % underveis..

3 eksempler fra bladet BIKE..
ZZR 1400 193 HK > 166.9 HK
B-KING 184 HK >167.6 HK
ROCKET III 142 HK > 117.8 HK

Min 1985 Kawa 750 turbo har 112 HK > 97 HK
Kawasaki 750turbo.
tshansen

Post by tshansen »

Nei de bildene du la ut sist er gjør at jeg er enda mere skeptisk! Se på de lyktene og den latterlige hekken da?!!!! Hjelpe meg. [-X
Instagram
YouTube
MyRoute-app
meitemark
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Post by meitemark »

syns det var en veldig flott sykkel jeg :).
offpist
MC: Yamaha R1 07.

Post by offpist »

meitemark wrote:syns det var en veldig flott sykkel jeg :).
Helt enig.
Fronten på 07-08 er de peneste så langt.
De originale pottene er det jo ingen som bruker uansett, så ett sett med akrapovic vil nok forbedre hekken vil jeg tro.
tshansen

Post by tshansen »

Hekken ser unaturlig kort ut! Akkurat som de har presset den inn mot tanken. Side kåpene stopper også helt unaturlig og blir "feil" i forhold til resten av sykkelen. Å jeg kan ikke få sagt nok hvor idiotisk de lyktene er... Er det bare jeg som ser dette?? hehe :roll:

R1 har alltid vært ett smykke, men dette likte jeg dårlig! huffihuffisen!! [-(
Instagram
YouTube
MyRoute-app
microape
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Post by microape »

Synes lyktene ser ut som dette jeg.