Hvilken lett mc?

Prat om lett MC.
Scotty

Re: Hvilken lett mc?

Post by Scotty »

Wilson wrote:
Scotty wrote:
Wilson wrote:Du drar lett ifra biler på motorvegen med en YZF, CBR og RS så det burde du ikke bekymre deg over ;D
Kjører vel ikke akkurat "lett" fra biler på motorveien med YZF eller CBR... Om det er snakk om en treg gammel dame som ligger i 95-100 er det nok ikke noe problem nei, men andre som ligger i 120 osv kan man nesten bare glemme.. :) RS drar selvførgelig lett fra sånne.
En orginal RS med 15hk taper mot en YZF, det har flere MC magazines bekrefta, og si meg. Norske motorveger har en grense på 90 og 100 km/t det klarer YZF og CBR lett, min yzf kommer lett opp i 120 og da drar du ifra de fleste viss du ligger i venstre fila.
Eh, en org. RS taper IKKE mot YZF. Orginal RS har toppfart på ihvertfall 140. Gi meg kilde om du skal ha noen som helst tro på det du skriver. I tillegg så er det jo ingen som kjører orginal RS da! :roll: Og om biler ligger på motorveien i 110-120(som de gjør), så drar ikke YZF lett fra, det er jo logisk. ;)
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Siden fartsgrensene er de samme for biler og MC, er det utrolig tøvete å snakke om hva en lett MC kan kjøre fra av biler. Dette dreier seg over hodet ikke om hva sykkelen har kapasitet til kontra bilen. Det dreier seg om førernes vilje til å bryte regler.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Scotty

Post by Scotty »

Nå er det snakk om unge mennesker som er sprengkåte på toppfart, som da gjør det til en selvfølge om hva syklene har kapasitet til. Så det faktumet at det er bare lett motorsykler gjør at interessen faller på "kapasiteten" mot biler på motorveien, og hva sykkelen vil klare å ha som cruise fart forbi andre biler. Selv er jeg ikke like interessert i dette da jeg har god margin på slikt. Du har jo altså tung sykkel, så slipper å tenke på å få noe særlig ut av varaderoen, men lett sykler er alt vi har, og vi ønsker å få det meste ut av det. :)
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Da har du sikkert også mulighet til å skjønne hvorfor jeg har en 4-takter og er eier av denne selv, også når junior på 16 får den stilt til rådighet. Da vet jeg at mitt kjære barn har noen begrensninger i sin tilgjengelige toppfart. (Og jeg vet godt at man kan dø i den farten han kan komme opp i med original Varadero 125.)
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Wilson
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!

Post by Wilson »

Orker ikke å diskutere om den å den sykkelen drar bedre enn den andre osv, har lest endel i magasiner om sykklene. Der viser statistikken att yzf er hakket bedre men jeg skal gi meg, tror ikke noe før jeg ser det med egne øyne. Men utifra mine erfaringer synes jeg att når jeg skiftet til YZF ble jeg mye mer lettet, mye morsommere å kjøre, kulere design, 4t. Eneste som er bra med RS er trimmulighetene og bremsene!
Anders95
MC: Honda CBR 125 '11
2012: 1600km

Post by Anders95 »

velge yzf eller cbr ka har best kjøreegenskaper, billigst forsikring og service
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Scotty wrote:. Orginal RS har toppfart på ihvertfall 140
Kan ikke skjønne hvor du får slikt fra. Jeg ville revurdert setningen og sagt at en original RS kanskje har en toppfart på 140. Dette er selvsagt på en rett strekning uten motvind. Må faktisk tenke på at selv om RSen ja, er blant de sprekeste lett MC'ene, så har den tross alt bare 15 hk originalt den óg....
Honda NSR 125 02'
Anders95
MC: Honda CBR 125 '11
2012: 1600km

Post by Anders95 »

kjøp cbr
soft
MC: Derbi Mulhacen Cafe 125

Post by soft »

ta en titt på klick.no, test av Mulhacen Cafe :-)
Paiwani
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Post by Paiwani »

soft
MC: Derbi Mulhacen Cafe 125

Post by soft »

Bra, jeg satt i bilen og kjedet meg, og husket ikke den riktige adressen :-)
Til Reactions, lykke til uansett....
carboy

Post by carboy »

.
Last edited by carboy on 13 May 2009 18:28, edited 1 time in total.
-Carboy-
Mogen
MC: Suzuki GSX-R 750 k9

Post by Mogen »

carboy wrote:Jeg er på jakt etter en NY lett sykkel, orker ikke min egen sykkel lenger QINGQI global eagle chopper 125cc den var bra de første måneden men så kom det alle har sakt, ikke kjøp kina merker :( er nå så dritt lei den møkka sykkelen, så nå skal jeg ha meg en ny, skal kjøpe brukt, og det SKAL være ett kjent merke som ALLE vet om, og den skal gå FORT ikke i 95-100km som min kina vrak, noen idder, skal kjøpe brukt, tenkte på en pris rundt 25-30 tusen, og vil helst at den er litt stor, altså at den ser ut som en større sykkel, men er åpen for mange andre forslag også :D er lei av og bli frakjørt av eldrehjemmet på motorveien, vil ha en som går no jævlig fort og med bra aks også 8)
Takker for alle svar
Det er ein 125ccm du skal ha ikkje sant?!? noen plasser hørest det ikke sån ut...
Men mitt råd er å se på finn.no og avansert søk.... der finner du ein del..
O_o

Post by O_o »

carboy wrote: vil ha en som går no jævlig fort og med bra aks også 8)
Takker for alle svar
Det er vel bare til å se litt rundt i trådene her, det er vel nok av meninger om hva som er bra sykkler og ikke? :lol: Hovedgreia er vel om du har tenkt å trimme, og hvilken type du vil ha ("R", chopper, motard etc.)
carboy

Post by carboy »

125cc ja :D
-Carboy-
Post Reply