NOZ

Prat om tung MC.
User avatar
pelsen
Posts: 1200
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Siden det er Holley som har NOS finnes det mye info her: http://www.holley.com/index.asp

Vet at man kan velge dyser etter hvor mye ekstra krefter man ønsker. Grensen oppover er vel hvor mye motorn tåler før det sier bang, rasle, rasle.
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

pelsen wrote:
jornhan wrote:He he,tenkte meg det gixxer.Får vel løpe og kjøpe nos og starte med å sutte på tuten da :smt015.
hehe
husker vi ofret restene av en NOS-flaske til innvortes bruk på et treff en gang.
Ha ha,da ble sikkert resten av treffet vellykket tenker jeg :smt030.
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

Man får fylt NOS hos krangnes motor. Det vet jeg:o)

Og som sagt, jeg vet en del om det. mengde og volum hester osv.
Det jeg lurte på om det var noen som viste av diverse tabeller grafer og formler for utregning av dyse størelse til for ex 50 hk pluss på en tusen kubikk 4 syl. Dette erjo verdier som forandres etter kubikk og antall syl.

SS-R
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

anbefaler deg å spørre krangnesen jeg.. Han selger jo tross alt slike systemer.. . .

Du kan jo også prøve denne:

http://www.robietherobot.com/NitrousJetCalculator.htm
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

User avatar
vega
Posts: 579
Joined: 08 May 2005 19:35
Location: Tr.heim

Post by vega »

ss-r du kan jo ringe larsi han har det sikkert å hvis ikke så vet han vel å få tak i.
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

Ja hørte han hadde montert det i celikan ja.
User avatar
vega
Posts: 579
Joined: 08 May 2005 19:35
Location: Tr.heim

Post by vega »

smelta to plugger på første oppstart han å skal si han var i fistel da hehe :twisted:
Do i look like a fucking people person?
HD 1340 softail "custom"
har hørt at passiv røyking er farlig så jeg er sunn å røyker som F...
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

sverre karr racing i stanseveien i oslo monterer nos på sykkler,tar ca 14000kr.ring å snakk med han for info
2001 vRak6
Norris
Posts: 153
Joined: 16 May 2005 15:59
Location: oslo

Post by Norris »

SS-R wrote:Man får fylt NOS hos krangnes motor. Det vet jeg:o)

Og som sagt, jeg vet en del om det. mengde og volum hester osv.
Det jeg lurte på om det var noen som viste av diverse tabeller grafer og formler for utregning av dyse størelse til for ex 50 hk pluss på en tusen kubikk 4 syl. Dette erjo verdier som forandres etter kubikk og antall syl.

SS-R
fire taktere tåler ikke mer en 25% effekt økning for at du skal være sikker på at den ikke havarere ifølge han kisen som monterer det,
Har en kompis som monterte det på en R6 fikk ca 30hester mer
2001 vRak6
| u9k |
Posts: 61
Joined: 16 May 2005 18:42
Location: Porsgrunn
Contact:

Post by | u9k | »

Haha, du minner om Daffy Duck. Det er akkurat samme linken som @drenalineJunki£ postet jo..

Ah pokker. Jaja, fant den frem selv og så ikke at han hadde postet samme greie :oops:
Velkommen etter da 8)
Image
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

PosøR1 wrote:
SS-R wrote:Man får fylt NOS hos krangnes motor. Det vet jeg:o)

Og som sagt, jeg vet en del om det. mengde og volum hester osv.
Det jeg lurte på om det var noen som viste av diverse tabeller grafer og formler for utregning av dyse størelse til for ex 50 hk pluss på en tusen kubikk 4 syl. Dette erjo verdier som forandres etter kubikk og antall syl.

SS-R
fire taktere tåler ikke mer en 25% effekt økning for at du skal være sikker på at den ikke havarere ifølge han kisen som monterer det,
Har en kompis som monterte det på en R6 fikk ca 30hester mer
Hvis det er max 25% økning av hk på noz så stemmer det sikkert,men hvorfor ikke montere turbo i stedet?er jo litt dyrere,men man får jo mye mer effekt å slipper og fylle på flasken rimelig ofte.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
User avatar
SS-R
Posts: 102
Joined: 17 Jul 2005 22:34
Location: Trondheim

Post by SS-R »

Turbo og nos tror jegnok er svaret :twisted: Nosen kjøler ned i tilleg den da og det er jo bra.
SS-R
....................................................................
Street freak fra Trondheim.
På gata: HD Elektra glide Street sled.
I bakken: ZXR 750R Proto bike mk3 Hillclimber
I hode: Funny/pro stock drag bike til ET klassen
.....................................................................
User avatar
adoniz
Posts: 881
Joined: 20 May 2005 20:53

Post by adoniz »

ja, akkurat kjøpt meg bok som omhandler nos og turbo. :) Ikke lest den ut enda, men blir vel iløpet av ei uke eller to.. :) Turbo liker vi, nos liker vi :)
User avatar
jornhan
Posts: 140
Joined: 27 May 2005 20:53
Location: Sørumsand

Post by jornhan »

Ha ha,høres bra ut folkens.Jeg vil bli en R1 turboholik :D.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Post Reply