det kan være gravert på undersiden av hengslet.
Vel, lykke til, den andre nøkkelen dukker sikkert opp når du har fått fiksa ny

Murphys lov vet du...
Haha.........Det er helt utrolig hva folk tror de skal "få" ved kjøp av brukt sykkel. Om de kjøper ny eller gammel sykkel så må de regne med å koste på slike ting som nye dekk, servicer, og ikke minst slitedeler. som kjede, drev, oljer, væsker osv.KinG^KaoZ wrote:Takker for all hjelpen, men låssmeden sa at de ikke kunne hjelpe megHar ikke komt meg bort til noe forhandler enda, men en som var interessert i sykkelen min sa at komplett nytt sett med låser kostet 7000kr orginalt. Mens uorginalt kunne komme på rundt 1000kr.
Virker som om de fleste som er interessert i sykkelen vil ha den gratisAltså, lakken er slitt "Ja da må jeg regne med 10,000kr for lakkering". HVA?? Det er en bruksykkel til 15,000kr!
Fordekket er utslitt. "Ja det blir 3000kr per dekk, altså 6000kr + 1000kr for montering. 7000kr, får jeg sykkelen for omtrent 5000kr da?
Når ble det sist tatt service? "Det vet jeg ikke, sikkert lenge siden, men jeg har skiftet olje, oljefilter osv, jeg har jobbet som mcmekaniker". "OK! da må jeg regne med minst 5000på service, får jeg den gratis da?"..
OMTRENT slik har det vært! Så nå gir jeg opp...
Street Fighter next!
Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.SveinT wrote:
PS: NY Tenningslås (Repro) finnes på Ebay for 35 dollar + frakt.
For eksempel her : http://stores.ebay.com/GEORGEFIXS-MOTORCYCLE-PARTS
Joda, men mer ment som et tips siden det var nevnt en pris på 1000-lappen oppe i tråden,Nettopp. NY tenningslås er løsningen
Nei tenningslås var ikke løsningen, ikke fantes den på den sida der eller ebay generelt (når jeg leitet iallefall). Trenger jo ny tanklås, setelås, hjelmlås og tenningslås.Asfaltkongen wrote:Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.SveinT wrote:
Sjekka du ikke tipset mitt?KinG^KaoZ wrote:Nei tenningslås var ikke løsningen, ikke fantes den på den sida der eller ebay generelt (når jeg leitet iallefall). Trenger jo ny tanklås, setelås, hjelmlås og tenningslås.Asfaltkongen wrote:Nettopp. NY tenningslås er lsøningen. Makan til kåling fra trådstarter, som ikke har sjekket opp prisen på dette selv en gang.SveinT wrote:
Det jeg fant mest av på ebay var faktisk kun tenningslås UTEN nøkkel. Dette har ikke hastet noe alikevell, og det viste seg å lete litt rundt og få tips. 25dollar er jo ikke rare greiene.
Kåling kan du selv bedrive!
HeiKinG^KaoZ wrote:Nei gjorde desverre ikke det, men nå har jeg jo 2stk hondanøkkler her, så problemet er løst! Kan virkelig anbefale http://www.motorcyclekeys.com
Har han HISS på syykkelen må han kjøpe emnet hos Honda forhandleren og gå til en som filer nøkkelen for seg og så kjøre sykkelen til honda forhandleren og så må de kode nøkkelen for ham. Mc Marine som gjør dette i bergen tar ca 5-600 kroner for emnet og ca like mye for kodingen. Kodingen tar ca 30 min har slv hvert nødt til å gjøre dette fordi jeg fikk en kompis som jobbet hos en låsesmed til å lage en ny nøkkel til meg som da selvfølgelig ikke funket da den ikke hadde chippen innebygd. Men først fikk han ikke emnet helt rigtig så gikk han inn igjen og filte da feilt emne så han ødela den orginale nøkkelen slik at han måtte kjøre meg hjem etter reserve nøkkelen og firmaet som han jobbet for betalte for den nye hos honda forhandleren.TageSK wrote:Dersom din sykkel has HISS (står på tenningslåsen), da er det en chip inne i nøkkelen som kommuniserer med sykkelen. Det vil si: En kopi av nøkkelen vil ikke kunne starte sykkelen selv om den kan vri rundt låsen.
Du må ta med deg papirer og besøke Honda.
[TaSK]