Page 2 of 3
Posted: 28 Apr 2005 21:49
by TDK
ChristR wrote:TDK wrote:ChristR wrote:Dette er garantisak!
Du tuller håper jeg? Jeg gidder ikke å levere inn sykkelen for stille opp tomgangen..... De får heller gjøre det på førstegangsservicen...
Det er tydeligvis noe anet galt, hvis den stopper på 1250rpm +/-
Nå holder den ikke helt 1250 da.... Ligger vel nærmere 1000....
Men uansett om det er en garantisak, gjelder jo uansett garantien når det er førstegangsservice.... Så om de tar det da eller nå er vel likegyldig....
Posted: 28 Apr 2005 22:13
by haavard.ha
TDK wrote:haavard.ha wrote:Det er jo lett å stille tomgangen selv også.
Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
Posted: 28 Apr 2005 22:22
by TDK
haavard.ha wrote:TDK wrote:haavard.ha wrote:Det er jo lett å stille tomgangen selv også.
Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
Å! Du er lur du! Da gjør jeg det

TAKKTAKK!
Posted: 28 Apr 2005 22:29
by haavard.ha
TDK wrote:haavard.ha wrote:TDK wrote:
Nå er ikke jeg noen god mekaniker, og jeg gidder ikke å demontere kåpene og forgasseren bare for å stille tomgangen.... Er ikke noe stort problem at den stopper....
Du trenger ikke skru av kåpene engang. Se her:
http://img.photobucket.com/albums/v244/ ... omgang.jpg
Men vis det ikke er noe problem så er d jo sikkert like greit å la dem fikse det på førstegangsservicen som du sa.
Å! Du er lur du! Da gjør jeg det

TAKKTAKK!
Bare hyggelig!

Posted: 28 Apr 2005 23:02
by lovebikes
Jeg hadde vurdert å ta en service på den, det gjorde jeg på min på manda'n. og nå fungerer alt helt optimalt
Posted: 29 Apr 2005 12:46
by ca(2)
ChristR wrote:TDK wrote:ChristR wrote:Dette er garantisak!
Du tuller håper jeg? Jeg gidder ikke å levere inn sykkelen for stille opp tomgangen..... De får heller gjøre det på førstegangsservicen...
Det er tydeligvis noe anet galt, hvis den stopper på 1250rpm +/-
det er fortsatt snakk om at den dauer på 1000 rpm ikke 1000

Posted: 02 May 2005 12:38
by magnus
ca(2) wrote:det er fortsatt snakk om at den dauer på 1000 rpm ikke 1000

Hæ??? dauer på 1000, men ikke 1000?
Posted: 02 May 2005 12:42
by haavard.ha
Hehe, tror nok han mente at den dauer på 1000rpm, ikke på 1250rpm
Posted: 02 May 2005 13:53
by ca(2)
haavard.ha wrote:Hehe, tror nok han mente at den dauer på 1000rpm, ikke på 1250rpm
takk :oops:
Posted: 03 May 2005 11:07
by Knoph
Kriz wrote:er vel et problem på totaktere, min furia er også sånn, spes da den er varm dauer den lettere, den går med choke på da

Javelja... Min sviver gankse så fint! Selv etter at temparaturen har steget.
Tomgangen på NSR'en min var på ca. 1800 rpm, men den hadde jeg stillt litt opp fordi den daua hvis jeg gikk under

Posted: 03 May 2005 11:32
by rmxråner
det er vanlig at en totakter dør på tomgang. men den burde da gå vertfall 30-40 sek.
Å stille tomgangen er lett, bare å skru på den store skruen på forgasseren
Posted: 03 May 2005 14:43
by TDK
Skulle ut å stille tomgangen idag. Men det var 2 skruer som kunne være den som ble avbildet i instruksjonsboka. Det var en skrue med noen solstrålelignende saker ut på siden og en skrue med gjenger rundt.
Hvilken skrue er den riktige?
Posted: 03 May 2005 15:01
by haavard.ha
Skrue 2 holder vel bare på plass en slange??
Mener at det er skrue 1.
Posted: 03 May 2005 15:02
by TDK
haavard.ha wrote:Skrue 2 holder vel bare på plass en slange??
Mener at det er skrue 1.
Det kan stemme det.... Takk...
Posted: 03 May 2005 16:06
by TDK
Skrudde på skruen, og det var så godt som ingen reaksjon. (muligens 50rpm mer)
Etter å ha skrudd skruen en gang rundt gadd jeg ikke mer. Var jo ingen reaksjon.... Er det slik at man skal vri 3 ganger rundt for å få tomgangen opp 100 rpm, eller skrur jeg på feil skrue?