Page 2 of 4

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 17:50
by Trond_V
Ørjanl wrote:Image
Comments?
Likte nye Mito'en helt til jeg såg bildet av fronten :shock: Den var ikke mye pen i forhold til den gamle syns jeg

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 18:28
by Ørjanl
hehe ja, er faktisk enig. Liker mye bedre fronten på den gamle.
Men så har det seg sånn at det er ingen brukte til salgs i god stand. (Som jeg har funnet ihvertfall)
Enten skakkjørt eller tryna med, eller så har den gått rundt jordkloden 2 ganger..

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:08
by tshansen
Det som var så sykt med den forrige, var jo at folk tok feil og trodde det kom en ducati rullende. No var Mitoen ute med designet før Ducati, så det blir feil å si at Ducati looken på Mitoen er fet, men desverre. I dette tilfellet ser det ut som ett dårlig forsøk på å kopiere nyeste skapningene som er kommet fra ducati. Og det har de ikke klart.

Men dette er nok en front jeg klarer å vende meg til! Selv om jeg fikk litt støkken første gang jeg så den, er det ikke like ille nå. Fett for å være en 125. ;-)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:21
by Kriston
Fett for å være 125?
Hmm, så du mener at det er en lavere standard på designet til 125 sykler i forhold til de med mer kubikk, eller at det skal mer til for å få til et fint design på en 125? :smt064

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:25
by tshansen
Ja det er som regel veldig mye lavere standar på desiget til 125. Men det er for at det er mye mindre sykler. i både størrelse og bredde. Det setter begrensninger til hvordan de skal være både praktisk og designmessig.

Jeg syns mye av designene på nye tungsykler idag også er helt på trynet. Og like lav standar der. Men missforstå meg rett når jeg bruker utrykket " for å være 125ccm " ;-)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:28
by MowZ
Jeg synes den mitoen må være en av de feteste 125'ene. Men enig at det er noe rart med fronten, likte ikke de to luftinntakene mellom lyktene, men ellers strøken sykkel!

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:29
by Kriston
LordShaft wrote:Ja det er som regel veldig mye lavere standar på desiget til 125. Men det er for at det er mye mindre sykler. i både størrelse og bredde. Det setter begrensninger til hvordan de skal være både praktisk og designmessig.

Jeg syns mye av designene på nye tungsykler idag også er helt på trynet. Og like lav standar der. Men missforstå meg rett når jeg bruker utrykket " for å være 125ccm " ;-)
125 er ikke nødvendig vis mindre enn visse større sykler i dag, så jeg vet ikke om jeg missforstår deg rett dessverre. :-#

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:34
by tshansen
Så du mener de fleste 125ccm'ene er like stor som en R6/R1, GSXR, zxr, osv!?
Varaderon eller hvordan det skrives, er den eneste 125 ccm'en jeg har sett som ser ut som tung sykkel. Også ett par av de chopper syklene. Ellers så er det veldig stor forskjell på disse syklene.

Har du sett min 748s ved siden av en "gammel" mito!? å da er ducatien ganske mye smalere enn gjennomsnitts R'en. Den er fortsatt en del større en mitoen! ;-)

Men for ikke å kuppe bloggen til Ørjan helt nå så slår jeg strek over denne diskusjonen her. Hvis det er av interesse så kan vi opprette en tråd i 125 delen :)

Hvis du vil ha noe redigert vekk fra bloggen din Ørjan, send meg en PM!

Mvh
-Shaft-

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:40
by Kriston
Nå må jeg bare si en ting til. så kan du eventuelt slette denne også.
Yzf 125 er faktisk en større sykkel enn yamaha r6, og yzf er ikke den største R-sykkelen innenfor lett klassen. Mito er også en ganske kompakt sykkel, så den er en del mindre enn f.eks 748, ja.
:)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:44
by MowZ
Kriston wrote:Yzf 125 er faktisk en større sykkel enn yamaha r6
da må det være mye tomrom ;-)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 01 Feb 2009 20:59
by Kriston
Det er nok det, men du vil nok få deg en overaskelse om du ser de 2 ved siden av hverandre. Og da snakker jeg om den nye typen r6. :)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 02 Feb 2009 01:12
by Ørjanl
Hehe, mye diskutering her nå. Bra det ;)
LordShaft wrote:Det som var så sykt med den forrige, var jo at folk tok feil og trodde det kom en ducati rullende. No var Mitoen ute med designet før Ducati, så det blir feil å si at Ducati looken på Mitoen er fet, men desverre. I dette tilfellet ser det ut som ett dårlig forsøk på å kopiere nyeste skapningene som er kommet fra ducati. Og det har de ikke klart.

Men dette er nok en front jeg klarer å vende meg til! Selv om jeg fikk litt støkken første gang jeg så den, er det ikke like ille nå. Fett for å være en 125. ;-)
Enig. Når jeg først så 08' looken til mito var den helt grusom. Men etterhvert ble den bedre å bedre, sykkelen er jo knallfin bortsett fra fronten. Men begynner å bli vandt til den nå..

Var egentlig ute etter gamle designen, men var ingen sykler på markedet som var i brukbar stand så da ble det en ny istedet..

Re: Ørjan's blogg

Posted: 02 Feb 2009 01:18
by inunf
Du ser jo uansett ikke fronten når du kjører :-

Re: Ørjan's blogg

Posted: 02 Feb 2009 01:19
by tshansen
For å si det slik, når våren kommer og jeg får sett denne på veien, så er det nok ett helt annet inntrykk som blir ytret;-)
Det er uten tvil den fineste 125ccm'en på markedet. Kunne godt tenkt meg å prøvd for å kjenne hvordan dette beveger seg i forhold til hva jeg er vant til ;-)

Re: Ørjan's blogg

Posted: 02 Feb 2009 02:20
by Kriston
Mito er absolutt ikke den fineste sykkelen i 125cc klassen!! Er nemlig agirra r1 som er det!
Unik sykkel med herlige kjøreegenskaper.